طراحی لوگوی عروسکی یا مسکات 22

طراحی لوگو عروسکی یا مسکات

طراحی لوگوی عروسکی یا مسکات

طراحي لوگو عروسکی یا مسکات در تبریز به‌ شیوه ای از طراحی لوگو با زبان جهانی گفته می شود. بدین سبب می‌ تواند کمک بزرگی به صادرات محصولات یک برند داشته باشد.  برای توضیح بییشتر میتوان گفت کودک به‌ واسطه بازی با عروسک‌ ها می‌ تواند دنیای بزرگسالی را درک کند. علت این امر نیز واضح و قابل‌ درک است. ساخت عروسک هر چیزی نمادی قابل‌ لمس و کوچک‌ شده از آن محسوب می‌ شود که باعث می‌شود به‌ نوعی آن چیز را به‌ درستی آن شی را درک کنیم. اما موضوع در بحث طراحی لوگو به اینجا ختم نمی‌ شود. ارتباط کودک با عروسک به‌ نوعی کاملا بی‌ خطر است و کودک با فرد می‌ تواند بدون نگرانی و ریسک آن نماد را مورد وارسی و بررسی قرار دهد. اما این مفهوم در یک برند تجاری چگونه می‌تواند کاربرد داشته باشد؟

دنیای برند تجاری

یک برند تجاری برای خود دنیایی جدا با گروه های متفاوتی از مخاطب دارد. بر اساس نوع کسب‌ و کار انواع قوانین و شرایط  ویژه‌ای برای خود تعریف می‌کند و به‌ نوعی تمدن کوچک خود را ایجاد می‌ کند. یک برند زمانی موفق است که بتواند دنیای خود را به دنیای مشتریان خود نزدیک کند.

و به‌ نوعی آن‌ ها را به دنیای خود دعوت کند. از طرفی همان‌طور که گفتیم یک عروسک هر چیزی که باشد پل ارتباط بین دو دنیا را ایجاد می‌کند.بنابراین یک عروسک به‌ عنوان نماد یک برند تجاری می‌تواند پلی کامل و شاید اولین پل مهم بین یک برند تجاری و گروه مخاطبان و مشتریان محسوب می‌ شود. این موضوع به اندازه ای مهم است که تقریبا تمام نمادهای تجاری و برندهای حرفه‌ ای از یک عروسک به عنوان این رابط استفاده می‌ کنند و گاها نیز ابعاد مختلفی از آن عروسک را به عنوان هدیه و یک یادگاری به مشتریان خود می‌ دهند.

بیشتر بخوانید  فرآیند طراحی لوگو

طراحی لوگوی عروسکی یا مسکات 21

تاثیر طراحي لوگو عروسکی بر تبلیغات برند

اما سؤال اصلی این است که طراحي لوگو عروسک چه تاثیری برای یک برند دارد و آیا می‌ توان از عروسک که رابط بین برند و مشتری بحساب می آید به عنوان یک برند و یک لوگو استفاده کرد؟

لوگوی عروسکی ، ریسکی دوست‌ داشتنی 

همانطور که گفته شد بسیاری از برندها از عروسکی به عنوان نماد و رابط دنیای خود با مشتری استفاده می‌ کنند اما این بدین معنی نیست که این عروسک به عنوان طراحي لوگو عروسک مورداستفاده قرار بگیرد. علت این موضوع نیز کاملا مشخص است.

بحث استفاده از عروسک در دنیای تجارت یک مبحث تقریبا نوین و امروزی است، به همین دلیل بسیاری از برند های قدیمی که نام و لوگوی مطرحی دارند دیگر دست به تعویض برند خود نخواهند زد. این اتفاق یک نکته مثبت برای طراحي لوگو عروسک محسوب می‌ شود. زیرا رقبای برتر و مهم و برندهای شناخته شده توانایی استفاده از طراحي لوگو عروسک ندارند و این برندهای کوچک و تازه تأسیس است که می‌ توانند از طراحي لوگو عروسک برای برند خود به‌ خوبی استفاده کنند.

رابطه بین دنیای واقعی و برند

وقتی یک عروسک می‌ تواند زبان گویای برند شما باشد، چرا این زبان گویا در نماد و لوگوی شما نباشد؟ همین سؤال باعث شد تا طراحي لوگو عروسک وارد دنیای تجارت شود. این مدل لوگو می‌تواند ارتباط چشمی بسیار راحت‌تر و بهتری با مشتری برقرار کند. علت این موضوع را در چند مورد می‌توان پیدا کرد.
اول این‌که عروسک نمادی از چیزی واقعی در دنیای حقیقی هست. این یعنی مخاطب و بیننده به‌راحتی با آن ارتباط مستقیم برقرار می‌کند و می‌تواند سریعاً رابطه بین دنیای واقعی و برند را کشف کند. این یعنی انتقال پیام به مخاطب با سرعت باورنکردنی صورت می‌گیرد.

لوگوی عروسکی زبانی جهانی برای برند

نکته بعدی این است که عروسک و استفاده از طراحي لوگو عروسکی در تبریز به شما این قدرت را می‌دهد که جنبه فانتزی لوگو و برند را بالاتر ببرید .و در آن خلاقیت‌های بیشتری به کار ببرید. این موضوع باعث می‌شود دست طراح به‌ خوبی در طراحی باز شود. یکی از معروف‌ ترین برندهایی که از نمادی عروسک گونه برای طراحی برند خود استفاده کرده است ، KFC هست.

بیشتر بخوانید  تاریخچه لوگوی استارباکس

طراحی لوگوی عروسکی یا مسکات 23

موارد استفاده از لوگوی عروسکی

طراحي لوگو عروسکی به‌ شکلی از طراحی یک لوگو با زبان جهانی گفته می‌شود. از این‌ رو می‌ تواند کمک بزرگی به صادرات محصولات و دیده شدن برند داشته باشد. اما سؤال بعدی که در این مورد میتوان مطرح کرد این است که طراحي لوگو عروسکی در تبریز برای چه نوع مشاغلی مناسب است؟ و میتواند به جذب مخاطب آن برند کمک کند.

کسب و کار های مربوط به ساخت عروسک فانتزی

شما برای هر نوع برند و کسب‌ و کار تجاری از طراحي لوگو عروسکی می‌ توانید بهره بگیرید. مسلما زمانی که نام طراحی لوگو عروسکی در تبریز  را می شنویم اولین گزینه‌ ای که به ذهن ما می‌ رسد کسب‌ و کارهای مربوط به عروسک‌ سازی و ساخت عروسک است. این نوع تجارت‌ ها به‌ راحتی می‌ توانند از این نوع برند ها استفاده کنند. زیرا مفهوم واقعی کسب‌ و کار آن‌ ها را میتوان در این نوع طراحی به‌ خوبی دید. برای مثال عروسک‌ سازی در منزل یا ساخت عروسک فانتزی و عروسک‌ سازی حرفه‌ای و … از مهم‌ ترین مشاغلی است که می‌ توانند طراحي لوگو عروسک را به عنوان طراحی لوگوی خود استفاده کنند.

کسب و کار های مربوط به توزیع عروسک

از دیگر کسب و کار های مهمی که می‌ توانند از طراحی لوگو عروسکی در تبریز استفاده کنند برندهایی است که اقدام به توزیع عروسک می‌ کنند. در زبان بهتر عروسک فروشی‌ ها اگر می خواهند برای فروشگاه خودشان برندی انتخاب کنند بهتر است یک عروسک را به عنوان نماد و برند خود معرفی کنند.

بیشتر بخوانید  ابزار های طراحی لوگو

استفاده از لوگوی عروسکی در شهربازی ها و باغ وحش ها

شهربازی‌ ها و باغ‌ وحش‌ ها که دنیایی مجزا و کاملاً رنگی نسبت به زندگی شهری ما دارند ، می‌توانند ازاین‌گونه موارد به‌ راحتی استفاده کنند و نتایج بسیار خوبی از آن بگیرند. ضمنا هر نوع تجارت و برندی که مرتبط با کودکان باشد به‌ راحتی از طراحي لوگو عروسک می‌ توانند بهره بگیرند.

تولیدی های لباس و کیف و کفش کودکان

تولیدی‌ های لباس و کیف و کفش کودک بزرگ‌ ترین نمادها و برندهایی هستند که می‌توانند از طراحی‌ لوگوی عروسکی استفاده کنند.

نتیجه گیری

درنهایت می‌ توان گفت این‌ که شما از طراحي لوگو عروسکی در تبریز یا هر نوع طراحی دیگر استفاده کنید بیشتر بستگی به خود شما و برندتان و سلیقه و علایق جمعیت هدف شما دارد. این‌که شما نیاز خود را به‌درستی تشخیص بدهید و بدانید دقیقا چه می‌ خواهید بزرگ‌ ترین فاکتور برای رسیدن به نتیجه درست است. حال ممکن است طراحي لوگو عروسک بتواند به شما در این مسیر کمک کند.

بخاطر داشته باشید که یک طراحی ساده اما هدفمند می‌تواند بسیار مفیدتر از یک طراحی بی هدف اما پر زرق و برق باشد. ازاین‌رو قبل از آنکه بخواهید دست به طراحی بزنید و بخواهید شالوده اصلی طراحی برند خود را انتخاب کنید، ابتدا باید بتوانید مخاطب هدف خودتان را به‌درستی شناسایی کنید. این شناخت درست می‌ تواند به شما این قدرت را بدهد که بدانید از چه راهی در ذهن مخاطبان بالفعل و بالقوه خود اثر بگذارید. گاهی باید بدانید که مخاطبان شما از چه نظر اشباع‌ شده است تا شما بر آن شیوه پافشاری نکنید. اما آیا تنها این‌ گونه مشاغل مرتبط با خود عروسک می‌ توانند از طراحي لوگو عروسک استفاده کنند؟ طبیعتا خیر. هر شغلی که حالتی فانتزی داشته و دنیای رنگی‌ تری نسبت به دنیای واقعی ما دارد می‌ تواند از این نوع طراحی استفاده کند.

افکار خود را به اشتراک گذارید