بهترین طراح لوگو2

بهترین طراح لوگو

بهترین طراح لوگو چه کسی است؟

افراد زیادی هستند که می دانند چگونه نرم افزار های گرافیکی را به کار بگیرند و لوگو بسازند. بیشتر این افراد خودشان را بهترین طراح لوگو می دانند. اما طراحان با هم فرق های بسیاری دارند. متخصص لوگو را به طراحان لوگوی حرفه ای نیز می گویند. چگونه می شود یک طراح لوگو بهترین طراح لوگو و یا یک طراح لوگو حرفه ای شود؟ در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت.

پروژه های انجام گرفته توسط شخص طراح لوگو و یا یک شرکتی که در این زمینه کار می کند می توانند به راحتی فرق های موجود را نشان دهند. به عبارت دیگر فرق افراد و موسسات طراحی کننده لوگو با پروژه و کار های آن ها قابل درک است.

اطلاعات کافی و مهارت. این دو، کلید های تبدیل شدن به یک طراح لوگوی حرفه ایست. توجه کنید اگر طراح لوگو هستید و می خواهید به عنوان یک لوگو دیزاینر موفق شناخته شوید، این دو اسکیل را بهبود بخشید. مرحله بعدی نوبت به خلاقیت می رسد. داشتن خلاقیت زیاد و یا کافی عصای دست طراح لوگوی حرفه ایست. وجود تفکر جهت مند در یک طراح،باعث بالا رفتن سطح او حد زیادی می گردد. همچنین خلاقیت به طراح اجازه می دهد یک لوگو بسازد که با وجود اینکه ساده و یونیک است، رساننده ی مفهوم درونی خود نیز است.

 

بهترین-طراح-لوگو-4-scaled

طراح لوگو کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

طراحی یک لوگو حرفه ای، به یکی از بزرگترین مسئله ذهنی و دغدغه های شروع کنندگان کسب و کار تبدیل شده است به این جهت که لوگوی اختصاصی از برای یک موسسه یا شرکت و یا حتی شخصی که مستقل کار می کند اعث پیشرفت چند برابری آن ها می شود. به همین دلیل لوگو کاران همیشه می توانند مشتری ها و درخواست کنندگان لوگوی زیادی داشته باشند که به آنها مراجه می کنند. البته با در نظر گرفتن این مهم که روز به روز به رقبا نیز افزوده می شود.

بیشتر بخوانید  کانون تبلیغاتی

 لوگو یک سمبل گرافیکی ست که می‌ تواند به شکل های مختلف از نماد یک مفهوم گرفته تا نوشته و یا یک ترکیب از این موارد ظاهر شود. موسسات گوناگون ، از شرکت های تجاری گرفته تا کارگاه های تولیدی و صنعتی، بیشترین نیاز را به طراح های لوگو دارند تا با طراحی یک لوگو مناسب به کسب و کار آن ها اعتبار بخشد.

لوگو، به شرط داشتن طراحی و دیزاین مناسب، می تواند انتقال دهنده ی سریع تر اهداف و آرزو های افراد موسسه باشد. با نگاهی عکس به این موضوع هم می توانیم دریافت کنیم که در صورت داشتن یک لوگوی ضعیف اعتبار آن موسسه کم می شود. آن موسسه نمی تواند در ذهن مشتری ها به راحتی بماند و فراموش می شود.

همچنین لوگو ها باید به گونه ای طراحی بشوند که امکان چاپ شدن بر روی محصولات مختلف و بنر ها و … در آن ها باشد.

یک نکته بسیار مهم

نکته بسیار مهم این می باشد که باید در ذهن مخاطب نیز ماندگار شده و ثبت شود. پس به هیچ عنوان نباید پیچیده باشند. به این دلیل که پیچیدگی فراموشی به همراه دارد ولی لوگو های ساده با یک نگاه در ذهن هک می شوند. دقت کنید که یک لوگو باید مفاهیم را در عین سادگی انتقال دهد.

لوگو هایی که هر کسی به راحتی آن ها را می شناسند لوگو شرکت هایی مانند اپل ، رستوران مک دونالد ، فضا های مجازی مختلف مثل اینستاگرام و تولید کنندگان وسایل و لباس های ورزشی مثل نایک و پوما و … هستند.  با یک مرور ساده این لوگو ها، خواهیم فهمید که یکی از وجوه مشترک آن ها به راحتی در ذهن مخاطب باقی ماندن است و پیچیدگی زیادی ندارند. تمام این موارد، اهمیت طراحی لوگو را نشان می‌ دهند. و بهترین به کار گیری از این موارد بهترین طراح لوگو را می سازد.

بیشتر بخوانید  طراحی کاتالوگ با فوتوشاپ

طراح لوگو چه اصولی را باید بدانند؟  

  1. ســادگی طــرح : یکی از اولین اصولی است که یک طراح لوگو باید به آن توجه داشته باشد.
  2. به یاد ماندنی بودن طرح : کم پیش می‌آید که افراد مختلف مدت زمان زیادی به یک لوگو نگاه کنند. پس بهترین طراح لوگو باید آن را به گونه ای طراحی کند که در مدت زمان کم نیز در ذهن مخاطب حک شود. سادگی طرح ناخودآگاه باعث به یاد ماندنی بودن آن نیز می‌شود اما رنگی که برای لوگو انتخاب می‌کنید نیز در این قضیه تاثیر زیادی دارد.
  3. منعطف بودن لوگو : لوگو، عنصری گرافیکی است که روی محصولات مختلف مجموعه، بنر ها، کارت ویزیت، پروفایل شبکه اجتماعی سازمان و … به کار می‌رود و بنابراین باید به گونه ای طراحی شود که انعطاف زیادی داشته باشد.
  4. مناسب بودن لوگو : لوگو باید با کسب و کاری که در حال طراحی برای آن هستید تناسب داشته باشد و پیغام رسان همان کسب و کار باشد.
  5. بی زمان بودن لوگو : لوگو باید با کسب و کاری که در حال طراحی برای آن هستید تناسب داشته باشد و پیغام رسان همان کسب و کار باشد.
  6. یونیک بودن لوگو : لوگوی یونیک و منحصر به فرد باعث ارتقای یک کسب و کار در رقابت می‌شود و باعث می‌شود مجموعه متمایز دیده شود.

البته، دانستن این اصول به خودی خود کافی نمی باشد و طراحان لوگو باید با نرم افزار های طراحی لوگو آشنایی کافی کسب نموده تا بتوانند این اصول را به راحتی پیاده سازی و اجرا نمائید.

در حالی که بسیاری از طراحان لوگو ملزم به گذراندن مدرک تحصیلی عالی طراحی می باشند، اما همیشه این امر اجباری نیست. با این حال، ممکن است لازم باشد مهارت های طراحی خود را فرا تر از آنچه هستید، ارتقا و بهبود بخشید تا در آخر به یک طراح لوگوی موفق تبدیل شوید.

بهترین-طراح-لوگو-3-scaled

10 طراح لوگو معروف در جهان

در ادامه، ۱۰ نفر ازبهترین طراحان گرافیک که در جهان شناخته شده هستند به شما معرفی می‌شوند:

  • راب جانوف

    راب جانوف کار طراحی لوگوی شرکت اپل را انجام داده است. این لوگو ابتدا حالتی رنگارنگ داشت که با سلیقه مردم آن زمان تناسب زیادی داشت و به مرور زمان به حالت کنونی درآمد.

  • استفن ساگمیستر

    استفن ساگمیستر موسس شرکت طراحی لوگو Sagmeister & Walsh است و جایزه های زیادی به خاطر طراحی پوستر دریافت کرده است.

  • کرولاین دیویدسن

    او لوگوی شرکت نایک را با الهام از یک الهه یونانی طراحی کرد که اکنون در جهان شناخته شده است.

  • چیپ کید

    چیپ کید طراح کاور کتاب پارک ژوراسیک است که یکی از برترین کاور های کتاب شناخته می‌شود. او همچنین جلد و تصاویر بسیار از کامیک بوک های بتمن را نیز طراحی کرده است.

  • پاول رند

    او کار طراحی لوگوی شرکت های IBM, ABC, MorningStar,Next و سیاری دیگر از شرکت ها را انجام داده است و به این خاطر شناخته می‌شود.

  • ماسیمو وینگلی

    ماسیمو وینگلی، طراح ایتالیایی است که کیف های قهوه ای خرید را طراحی کرده است. همچنین لوگوی شرکت فورد نیز توسط وی طراحی شده است.

  • الکس تروچوت

    الکس تروشوت طراح جلد آلبوم های کیتی پرس بود و اکنون در استودیوی طراحی خود در بارسلونا، برای طیف زیادی از شرکت ها طراحی می‌کند. طراحی بسیاری از پوستر های شرکت آدیداس، پوما، کوکا کولا و بی بی سی با الکس تروچوت است.

  • بنکسی

    بنکسی یک طراح گرافیک خیابانی است که به صورت ناشناس در بریتانیا کار می‌کند. او ترکیبی از طنز سیاه و گرافیتی را به کار گرفته است و به خاطر طراحی هایش تحت تعقیب قرار گرفته است.

  • آلن فلچر

    آلن فلچر طراحی لوگوی موزه V&A را انجام داده است و دهه هایی را در شرکت پنتاگرام مشغول کار بوده است.

  • لیندون لیدر

    لیندون لیدر اولین کسی است که از فضای منفی در طراحی های خود استفاده کرد. طراحی لوگوی شرکت هواپیمایی فدکس با لیندون لیدر بوده است

بیشتر بخوانید  اصول طراحی لوگو

افکار خود را به اشتراک گذارید