اهمیت طراحی لوگو در بازاریابی

اهمیت طراحی لوگو در بازاریابی

آیا طراحی لوگو واقعا مهم است؟

لوگو یک نشانه است که به صورت گرافیکی طراحی می شود و باید این قابلیت را داشته باشد که به یاد ماندنی بوده و در خاطر باقی بماند. لوگوها به نوعی هویت یک کسب و کار یا فعالیت هستند و عموما اولین چیزی که پس از شنیدن نام یک کسب و کار در ذهن تداعی می شود لوگو برند آن است. لوگوها انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

دلیل اصلی اینکه کسب‌وکارها بیش‌تر از قبل قصد طراحی لوگوی منحصر به فرد دارند، تاثیر لوگو در ایجاد تصویر در ذهن مخاطب است. این موضوع در تجارت نیز صادق است. صاحبان کسب‌وکارها از شرکت‌های نوپا تا شرکت‌های بزرگتر، سعی دارند تا تأثیر خوبی بر مخاطبان هدف خود بگذارند.

طراحی لوگوی بازاریابی می توانند به کسب‌وکارها، برای ایجاد تأثیر اولیه مثبت و ماندگار در ذهن بینندگان و مخاطبان هدف، کمک کند.

هر کسب‌وکاری دارای لوگویی است که نشان دهنده ارزش‌ها و ویژگی‌های آن در بازار است. اما طراحی لوگو لوگوها قادر نیستند هدف تجارت را به طور مؤثر به مردم منتقل کنند. طراحی لوگو، نقش اصلی را در بازاریابی فضای رقابتی امروزی ایفا می‌کند.

 

طراحی لوگو در بازاریابی

لوگو یا لوگو نماد

شما باید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید یک لوگو داشته باشید یا یک نماد را به عنوان لوگوی خود برگزینید. اگر نام شرکت شما مانند Google منحصر به فرد است، بنابراین منطقی است که از لوگو استفاده کنید. و می‌توانید نام شرکت خود را برای طراحی لوگو بگنجانید. مزیت چنین لوگو این است که خود لوگو به ابزاری برای بازاریابی تبدیل می‌شود زیرا بلافاصله به محض مشاهده لوگو، اسم شرکت شما معرفی می‌شود. اما اگر نام شرکت شما معمولی است، آنگاه لوگو نماد انتخاب بهتری خواهد بود. در چنین طراحی لوگویی، باید یک نماد ایجاد کنید که بتواند تجارت شما را معرفی کند. نماد لوگوی نایک و یا سیب گاز زده اپل، نمونه‌های خوب نماد برای لوگو هستند.

بیشتر بخوانید  سوشیال مدیا مارکتینگ چیست؟

نکات طراحی لوگوی

  • مقیاس پذیری یکی از عوامل مهم در طراحی لوگوهای بازاریابی میباشد. مطمعن شوید که جزئیات لوگو هنگام استفاده در ابزارهایی با سایزهای متفاوت مانند کارت ویزیت یا بیلبردهای تبلیغاتی از بین نخواهد رفت.
  • رنگهای لوگو را با توجه به ماهیت بازاریابی دیجیتال خود انتخاب کنید. رنگ هایی مانند قرمز و نارنجی نشاندهنده جسارت، شور و هیجان هستند. در حالیکه خاکستری حاکی از امنیت، اعتماد و احترام است. با انتخاب رنگ مناسب حسی را که میخواهید مخاطب نسبت به شما داشته باشد، ایجاد کنید.
  • لوگوی شما باید برای مشتریان بالقوه قابل درک باشد. باتوجه به مخاطبان خود طراحی کنید. هرمخاطب با گروه سنی و علایق متفاوت انتظارات خاصی دارد. با توجه به مخاطبانتان و خدماتی که ارائه میدهد از ایکون ها و افکت های خاص استفاده کنید.
  • افراد بر اساس فونت ها و تایپوگرافی به کاررفته در طرح لوگو، فرضیات ناخودآگاه در مورد شما شکل میدهند. درنتیجه با استفاده از یک فونت عالی و متناسب با اهداف بازاریابی میتوانید در ذهن مخاطب متمایز از رقبا باشید.

 

طراحی لوگو در بازاریابی

چرا طراحی لوگوی بازاریابی در کسب وکار اهمیت دارد؟

ایجاد شناخت از برند

هر سازمانی تلاش می‌کند تا شناخت درستی از خود، در ذهن مصرف‌کنندگان ایجاد کند. شرکت‌ها معمولاً به منظور ارایه خدمات و محصولات خود با استانداردهای بالا، به دنبال ایجاد این شناخت هستند. طراحی لوگوی  تجاری تمبری برای شناسایی و چیستی کسب‌وکارها محسوب می‌شوند. طراحی لوگوی بازاریابی، نقش مهمی در به رسمیت شناختن محصولات و خدمات کسب‌وکار شما دارد.

موثر در ایجاد هویت برند

لوگوها مؤثرترین ابزار برندسازی برای ایجاد هویت تجاری در بازار هستند. اگر لوگو بتواند پیام شغلی شما را به طور مؤثر و به شکلی جذاب منتقل کند، می‌تواند در ایجاد هویت منحصر به فرد برای کسب‌وکارتان کمک کند. طراحی لوگوی بازاریابی در تمام ابزارهای برجسته بازاریابی از جمله: وب‌سایت‌ها، طراحی کارت تبلیغاتی، لوازم التحریر شرکت، جزوه‌ها و بروشورها و غیره چاپ می‌شود. چرا که لوگوها قویترین راه ایجاد هویت قوی برای برند شما هستند.

بیشتر بخوانید  نقش لوگو در تبلیغات

نشانگر حرفه‌ای بودن در کسب‌وکار

مزیت دیگر طراحی لوگوی بازاریابی این است که؛ لوگو رویکرد حرفه‌ای برند در انجام کار را نشان می‌دهد. معمولاً افراد کیفیت لوگوی شرکت را با کیفیت خدمات ارائه شده توسط آن شرکت، مرتبط می‌دانند. آن‌ها همیشه ترجیح می‌دهند از شرکتی کالا یا خدمات دریافت کنند که دارای طراحی لوگو و وب‌سایت عالی و سایر مواد بازاریابی باشد. این ابزارهای بازاریابی، پیامی قوی از اطمینان و کیفیت را منتقل می‌کنند.

تاثیر گذار در رقابت

طراحی لوگو حرفه‌ای، در جلب توجه افراد کمک می‌کند و همین امر کمک بزرگی برای گرفتن سهم خوبی از بازار در دراز مدت است. طراحی لوگو می‌تواند یک مزیت رقابتی نسبت به رقبای تجاری در بازار باشد.
این دقیقاً به این معنی است که طراحی لوگو تجاری، عامل دیگری برای هدایت مشتریان خواهد بود.

توجه داشته باشید که لوگوی تجاری، فقط یک تصویر فانتزی نیست. بلکه عنصر مهمی در مدیریت شهرت تجاری است. لوگو یک قطعه از پازل بازاریابی شما است که فقط باید توسط طراحان گرافیک حرفه‌ای و افرادی که تخصص این کار را دارند، طراحی شود.

شناخت هدف و ماهیت برند

قبل از اینکه پروژه لوگو اجرا شود، مهم است که طراح گرافیک کسب‌وکار را به خوبی بشناسد. انتظارات کسب‌وکار مورد نظر از لوگو چیست و مشتریان از آن چه انتظاری دارند؟ به طور کلی، باید از ماهیت شرکت یا کسب‌وکار مطلع شود و آن را در طراحی لوگو منعکس کند.

استفاده هدفمند از رنگ‌ها

طراح باید مطابق با ماهیت برند، از رنگ‌ها با دقت استفاده کند. هر رنگ توانایی بیرون کشیدن مجموعه خاصی از احساسات را دارد. به عنوان مثال، قرمز انرژی و جسارت ایجاد می‌کند و زرد بیانگر خوش بینی و ابتکار است. به همین ترتیب، آبی در بالا بردن اعتماد به نفس و بنفش برای ایجاد معنویت و اعتماد ماثر هستند. انتخاب دقیق رنگ در لوگوهای تجاری می‌تواند به ایجاد تأثیر ماندگار در ذهن بینندگان کمک کند.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگو تجاری

افکار خود را به اشتراک گذارید