اصول طراحی در بنر

اصول اولیه در طراحی بنر

طراحی بنر

اصول اولیه که در در طراحی بنر بکار می رود به عنوان خط مقدماتی در نمایش یک کسب و کار به شمار می‌آید. در واقع بنر ابزاری است برای انتقال اطلاعات به مخاطب . بنر هم می‌ تواند در جایگاه‌ های تبلیغاتی در سطح شهر قرار بگیرد .

و هم اینکه در فضای اینترنت به عنوان بنر تبلیغاتی اینترنتی مورد استفاده قرار گیرد. البته بنرها علاوه بر تبلیغ در  اطلاع رسانی نیز مورد توجه قرار می‌ گیرند. برای مثال هنگام اطلاع رسانی همایش و جلسات نیز از انواع بنر های اطلاع رسانی نیز می‌ توان استفاده کرد.

با این حال طراحی بنرهای تبلیغاتی اصلا کار ساده‌ ای نیست زیرا نیاز به مجموعه‌ ای از مهارت‌ ها دارد. یک بنر باید به صورت جذاب طراحی شده باشد و بتواند مخاطب را در عرض چند ثانیه درگیر کند تا مخاطب از یک مشتری بالفعل به یک مشتری بالفعل تبدیل گردد.

برای این کار می‌ توان از یک طراح حرفه‌ ای و یا شرکت‌ های فعال در این زمینه مانند بهره گرفت.طراحی بنر، بایدکاملا حرفه‌ ای باشد و لوگوی شرکت یا کسب و کار در آن واضح باشد زیرا باید بدانید مخاطب زمان زیادی برای دیدن بنر به خرج نخواهد داد.

در واقع مخاطب نهایتا 5 ثانیه بیشتر از وقت خود را برای دیدن و خواندن یک بنر نخواهد گذاشت. بنابراین شما تنها 5 ثانیه برای درگیر کردن مخاطب و تاثیرگذاری روی وی فرصت دارید. به همین دلیل طراحی بنر نیاز به رعایت اصول خاصی در این زمینه دارد.

 

طراحی بنر

اصول اولیه در طراحی بنر

اندازه بنر،مهم ترین اصل در طراحی

اندازه بنر بستگی به موقعیتی دارد که قرار است در آن نصب شود و یا قرار بگیرد. شکل زیر اندازه‌های معمول و مورد استفاده برای طراحی بنرها نشان می‌ دهد.

بیشتر بخوانید  لوگوی مینیمال

وجود لوگو یا نام برند در طراحی بنر

استفاده از لوگو یا نام برند در تبلیغ به معنای این است که مخاطب یا بیننده بداند با چه کسی طرف است؟ و یا اینکه این تبلیغ را چه کسی انجام می‌ دهد؟ لوگو تاثیر زیادی بر نگرش مخاطب دارد و هم اینکه می‌ تواند در خاطر مخاطب ثبت شود. به همین دلیل سعی کنید لوگو را واضح و خوانا نمایش دهید. البته نباید این وضوح بیش از حد باشد به حدی که در ذوق مخاطب بخورد. اما سعی کنید لوگو را تاثیرگذار طراحی کنید.

انتقال درست پیام

از آنجایی که مخاطب زمان بسیار کوتاهی برای خواندن و دیدن بنر دارد، بایستی پیام خود را در کوتاه‌ترین زمان و کلمات و با استفاده از بهترین کلمات به مخاطب انتقال دهید. سعی کنید از فضای بنر به درستی استفاده کنید.

فضای بنر را نه خیلی شلوغ و نه خیلی خلوت رها کنید.  شلوغ بودن بنر باعث سردرگمی مخاطب و افزایش هیجان و به نوعی اضطراب کاذب در مخاطب خواهد شد. فضای بسیار خلوت بنر نیز در چشم مخاطب جذاب و چشم نواز نخواهد بود . بنابراین هنگام طراحی بنر از فضای بنر باید به درستی استفاده شود.

استفاده از رنگ‌ های مناسب

طراح بایستی با انواع رنگ‌ ها و ماهیت آن‌ ها آشنا باشد. همچنین باید احساساتی که هر رنگ باعث تقویت آن می‌ شود، را نیز بشناسد. برای مثال برای بنرهای تبلیغاتی رستوران معمولا از رنگ نارنجی به منظور وسوسه کردن مخاطب استفاده می‌ شود. این رنگ تاثیر زیادی در باز شدن اشتهای مخاطب دارد.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگو با گوشی

استفاده از فونت مناسب

سعی کنید در طراحی بنر از فونت کوچکتر از 10 استفاده نکنید و نهایتا متن بنر شما بیشتر از 4 خط نشود و سعی کنید از فونت خوانا و واضح استفاده کنید. از فونت‌ های شکسته و نا واضح دوری کنید. همچنین در صورتی که از زبان لاتین در طراحی بنر استفاده می‌ کنید تماما از حروف بزرگ استفاده نکنید زیرا خواندن را مشکل می‌ کند.  به خاطر داشته باشید که استفاده از فونت مناسب باعث یکپارچه دیده شدن متن بنر می‌ شود.

استفاده از تصاویر با کیفیت در طراحی بنر

سعی کنید در اصول اولیه در طراحی بنر از تصاویر با کیفیت و البته مرتبط با موضوع استفاده کنید. همچنین بهتر است تصویر انتخابی خیلی شلوغ و با جزئیات زیاد نباشد.

 

ابزارهای مناسب در طراحی بنر تبلیغاتی

اما برای اینکه بتوانید بهترین بنرها را طراحی کنید، ابزارهایی وجود دارد که در ساخت بنر تبلیغاتی به کمک شما می‌ آیند. در ادامه به معرفی چند ابزار مفید و کاربردی در اصول اولیه در طراحی بنر تبلیغاتی می‌ پردازیم.

Banner Design Studio

اگر می‌ خواهید روی ویندوز یک استودیوی کامل و حرفه‌ ای برای طراحی بهترین بنرهای تبلیغاتی داشته باشید، نرم‌ افزار بنر دیزاین استودیو یکی از بهترین گزینه‌ های شماست. به کمک این برنامه می‌ توانید بنرهای تبلیغاتی ثابت و متحرک بسازید در فرمت‌ های مختلفی چون BMP، JPG، PNG، TIFF، PDF، HTML و… خروجی بگیرید. کار با این نرم‌ افزار خیلی ساده و راحت است و طراحی لوگو چیز به صورت Drag and Drop انجام می‌ شود.

Eximious Soft Banner Maker

اگر دنبال یکی از قوی‌ ترین برنامه‌ های ساخت بنر تبلیغاتی با فرمت GIF هستید که بتوانید از خروجی آن در سایت‌ های مختلف استفاده کنید، نرم افزار Eximious Soft Banner Maker یکی از بهترین انتخاب‌ های شما خواهد بود. کار با این نرم‌ افزار گرافیکی خیلی راحت است و می‌ توانید برای طراحی عنوان سایت، بنرهای متحرک، دکمه‌ های سایت از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  مفهوم کنتراست در طراحی لوگو

My Banner Maker

اگر برای طراحی بنر تبلیغاتی می‌ خواهید سراغ ابزارهای آنلاین بروید، My Banner Maker یکی از بهترین سایت‌ هایی است که می‌ توانید از آن استفاده کنید. شما می‌ توانید بخشی از قابلیت‌ های این سایت را به صورت رایگان استفاده کنید و برای دسترسی به قابلیت‌ های ویژه و ابزارهای قوی‌ تر باید اکانت پریمیوم خریداری کنید. به کمک طرح‌ های از پیش آماده یا طراحی مورد نظر خود می‌ توانید بهترین بنرهای تبلیغاتی را بسازید.

Banner snack

بنر اسنک یکی از بهترین ابزارهای طراحی بنر در دنیاست که بیشتر امکانات را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد. بعلاوه امکان خرید اکانت‌ های پریمیوم به صورت گروهی و فردی نیز در آن وجود دارد. یکی از ویژگی‌ های جذاب این ابزار رایگان پشتیبانی از زبان فارسی است که برای ما می‌ تواند بسیار کاربردی باشد. البته برای اضافه کردن فونت‌ های دلخواه باید سراغ نسخه پولی آن بروید.

افکار خود را به اشتراک گذارید