اهمیت متحرک سازی لوگو 1

اهمیت متحرک سازی لوگو

اهمیت لوگو موشن

تأثیر داشتن لوگو برای برندسازی امروز بر کسی پوشیده نیست و هر کس بر اهمیت استفاده از لوگو را در کار خود آگاه است. با توجه به گسترش اینترنت و سایت‌های اینترنتی داشتن لوگو تبدیل به امر بدیهی شده و دیگر جذابیت‌هایی بالایی برای کاربر ایجاد نمی‌کند.با این حال استفاده از لوگو موشن هنوز آن قدرها هم طراحی لوگو‌ گیر نشده است و برند هایی که از این نوع لوگو استفاده می‌کنند در حال حاضر از جمله اولین‌ها خواهند بود.لوگو موشن درواقع یک نمایش چند ثانیه‌ ای از شرکت شما است که در همان دید اول در معرض نمایش کاربر و مخاطبین شما قرار خواهد گرفت.

برای طراحی این لوگو شما نیاز به ابزارهای خاصی دارید و همچنین نکات مهمی را نیز برای این امر باید رعایت کنید.لوگو موشن (logo motion) یکی از ابزار های نوین و مدرن برای برندسازی است و استفاده از چنین ابزارهایی می‌تواند قدرت و حرفه‌ای بودن شما را نسبت به رقبا به رخ مخاطب بکشد و جذابیت زیادی برای شما ایجاد نماید.چنین لوگو هایی مسیر پیشرفت را برای هر برندی به کوتاه‌ترین حالت ممکن می‌رسانند.

تاریخچه لوگو موشن

هر چند استفاده از لوگوهای تجاری از قرن 18 در میان کارخانه‌ها و شرکت‌های غول شروع شده بود اما لوگو به معنی امروزی از اوایل قرن بیستم به بعد وجود آمده است .در این سال‌ها هنوز استفاده از لوگو حتی برای بزرگ‌ترین شرکت‌ها نیز رایج نشده بود. استفاده از فونت‌ها و رنگ‌ های مختلف در دهه‌ی ششم این قرن تازه آغاز شده بود. طراحی لوگو در این سال‌ها خیلی گرافیک فوق‌العاده‌ای نداشت.

بیشتر بخوانید  فرآیند طراحی لوگو در کرج

در سال 1960 با ابداع موشن گرافیک بود که شرکت‌های بزرگ به فکر استفاده از این تکنیک برای برند سازی و معرفی هر چه بهتر برند خود افتادند. البته اصطلاح لوگو موشن یا لوگو موشن اصطلاح بسیار جدیدی است که مربوط به اواخر قرن گذشته است و سابقه‌ای خیلی طولانی ندارد.

اهمیت متحرک سازی لوگو 2

انواع لوگو موشن

لوگو موشن یا لوگو موشن در حال حاضر با پیشرفت‌هایی که در علم گرافیک  و ابزار های متنوعی که به وجود آمده است، در انواع مختلفی تهیه و مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از انواع لوگوهای متحرک به نوع کسب و کار باز می‌گردد. با این حال محدودیت خاصی برای هر نوع کسب و کار در این باره وجود ندارد و تأثیر استفاده از چنین لوگوهایی را می‌توان در هر کسب و کاری مشاهده کرد.

لوگوهای فلت، سه‌بعدی و لوگوهای متحرک آماده سه نوع لوگو موشن هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای برند سازی شرکت خود استفاده کنید. در ادامه به بیان جزئیات هر یک از این متدهای طراحی می‌پردازیم.

لوگو موشن فلت یا دو بعدی

امکان طراحی اشکال متحرک در محیط دو بعدی نیز وجود دارد. ابزارها و نرم‌افزارهای به روز امروزی این امکان را برای کاربران فراهم آورده‌اند. تا به راحتی بتوانند از محیط‌ های دو بعدی نیز برای طراحی لوگو های متحرک استفاده کنند. در این طراحی که اتفاقاً به دلیل سادگی نسبت به حالت سه‌بعدی طرفداران زیادی هم دارد، معمولاً از یک مسکات به عنوان لوگو استفاده می‌شود. هم می‌توان از طرح‌های رنگی برای این منظور استفاده نمود و هم طرح‌های ساده سیاه و سفید نیز جذابیت‌های خاص خود را دارند.

بیشتر بخوانید  فرآیند طراحی لوگو در قزوین

 اولین موشن گرافی‌های متحرک به این صورت طراحی شدند. حتی قبل از اینکه نرم‌افزارهای جذاب امروزی برای تولید محتوای متحرک به وجود بیانید، روی کاغذ نیز این طرح‌ها پایه‌ریزی می‌شدند. استفاده از تکنیک ورق زدن برای ایجاد تصاویر متحرک اولین تکنیک‌های ایجاد این شکل‌های متحرک بودند.

لوگو موشن سه‌بعدی

لوگو موشن سه‌ بعدی حرفه‌ ای‌ ترین نوع از انواع این لوگوها است. در این نوع طراحی لوگو با استفاده از ابزار های فوق مدرن امروزی شما می‌توانید. لوگوهای سه بعدی کاملاً طبیعی طراحی کرده و از آن برای نمایش ماهیت و برندینگ شرکت خود استفاده نمایید. طراحی سه‌ بعدی البته نیاز به تخصص بسیار بالاتری نسبت به طراحی دو بعدی لوگوهای متحرک دارد. برای این طراحی شما بایستی از چند نرم‌افزار به صورت همزمان استفاده کنید.

موشن گرافی سه‌ بعدی با رنگ‌ بندی‌های جذاب می‌تواند تأثیر بسیار زیادی روی بازاریابی برند شما داشته و کیفیت بسیار عالی برای این منظور برای شرکت شما ایجاد نماید. کاربرد لوگو موشن سه‌بعدی نسبت به نمونه‌ی دو بعدی آن نیز بیشتر است و می‌توانید از آن جهت داستان‌ سازی‌های حرفه‌ای برای برند خود استفاده کنید. در این مقاله نرم‌افزار های لازم برای این طراحی را نیز با هم مرور خواهیم کرد.

اهمیت متحرک سازی لوگو 3

لوگوهای متحرک آماده

یکی دیگر از انواع لوگو های متحرک که کاربران می‌توانند از آن برای معرفی شرکت خود استفاده کنند، لوگوهای متحرک آماده است. در این روش هم می‌توانید از لوگوهای طراحی شده‌ی آماده‌ی شرکت‌های ارائه دهنده‌ی این خدمات استفاده کنید و هم با کمی تغییرات از گزینه‌های موجود در اینترنت کمک بگیرید. البته در روش دوم ممکن است خیلی لوگوی منحصر‌به‌فردی نداشته باشید و این امر می‌تواند تأثیر منفی روی برند‌سازی شرکت شما داشته باشد.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگو در شیراز

چرا برندها به لوگو موشن نیاز دارند؟

اینکه در حال حاضر این ادعا را داشته باشیم که استفاده از لوگو موشن برای برخی از انواع برندها لازم و برای برخی دیگر غیرضروری است  ادعایی منطقی نیست. این نوع لوگو ها می‌توانند تأثیر مثبتی در جهت برندینگ طراحی لوگو‌ ی شرکت‌ ها داشته باشند. استفاده از آن را نیز نمی‌توان محدود به برند هایی خاص کرد.

در سال‌های اخیر استفاده از لوگو های متحرک برای فروشگاه‌های آنلاین و سایت‌ های اینترنتی تبدیل به یک امر طراحی لوگو‌ گیر شده و تعداد این فروشگاه‌ها روز به روز نیز در حال افزایش است. شرکت‌هایی مانند  سازنده‌ های فیلم و سریال نیز در جهان از چنین لوگوهایی استفاده زیادی دارند و از این طریق به دنبال حک نام خود در ذهن مخاطب هستند. در ایران نیز استفاده از لوگو موشن سال به سال رواج بیشتری می‌یابد.

برای مثال لوگو بابا برقی که مربوط به سازمان برق است همیشه طراحی لوگو‌ی ما را به یاد مصرف بهینه برق می‌اندازد. با این بررسی ساده شما به‌راحتی می‌توانید متوجه شوید که استفاده از چنین لوگوهایی را نمی‌توان محدود به صنعت یا شرکت‌های خاصی دانست. در هر صنعتی اعم از تولید محصولات خوراکی گرفته تا صنایع پوشاک و مد می‌توان از ایده‌ های بسیار جذابی برای تولید این لوگوها استفاده کرد. با توجه به کاربردهایی هم که برای انواع لوگو های متحرک برشمردیم، گستره‌ ی استفاده از آن‌ ها باز هم بیشتر می‌شود.

افکار خود را به اشتراک گذارید