ایده پردازی در طراحی لوگو

ایده پردازی در طراحی لوگو

جهت مشاوره تماس بگیرید

ایده طراحی لوگو

در ساخت و طراحی لوگو و آرم ایده پردازی اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا می توان از موارد زیادی به عنوان ایده در طراحی لوگو بهره گرفت. یک ایده مناسب می تواند در طراحی لوگو به ما کمک نماید، همیشه داشتن یک ایده خوب است که لوگو و طرح نهایی حرفه ایی به ما خواهد داد چرا که ایده گام اول هر طراحی است ما لازم است بدانیم که در مورد چه چیزی می خواهیم لوگو را طراحی کنیم دانستن موضوع می تواند در ایده پردازی به ما کمک کند، ایده طراحی لوگو می تواند از نام شرکت یا شخص ف مفهوم و معنی شرکت، سازمان و یا شخص، و زمینه کاری آن باشد و حتی می تواند فراتر از آن رفته و به سال تاسیس، شعار محل قرار گیری و … باشد، ایده هر چه باشد لازم است آن را اجرا نماییم.

برای اجرای ایده طراحی لوگو به نرم افزار های گرافیکی مانند فتوشاپ، کورل، تری دی مکس و .. داریم که این نرم افزار ها نیاز به تخصص خاص خود را دارد  ایده پردازی یک اصل مهم و اساسی است که در اولین گام طرحی لوگو و آرم قرار دارد که توجه خاصی باید به او شود.

ایده پردازی های خاص تبریز لوگو

همواره بر آنیم تا سبک و روش خاص تبریز لوگو را در طراحی تمام آثار با حفظ کیفیت داشته باشیم. از این رو طراحی های ما با رویکرد و نگرشی خاص صورت می گیرد:

  1. با مشتری مصاحبه می کنیم تا اطمینان پیدا کنیم تمام اطلاعات را دریافت کردیم و به منظور و هدف اصلی برای طراحی رسیدیم.
  2. تحقیقات لازم را انجام داده و با توجه به تاریخچه، مفاهیم و اطلاعات لازم طراحی را شروع می کنیم.
  3. برای الهام بخشی از طرح هایی کمک می گیریم که از منابع معتبر و حرفه ای باشند.
  4. برای ساخت و طراحی لوگو خلاقانه با مفاهیم ایده پردازی می کنیم.
  5. مخاطب را به تأمل وا میداریم.
  6. با ارائه کامل پرزنت طراحی لوگو، مراحل و چگونگی طراحی لوگو را به مشتری گزارش می دهیم.
بیشتر بخوانید  طراحی لوگو تجاری

ایده-پردازی-در-طراحی-لوگو

برترین تکنیک در ایده طراحی لوگو

استفاده از رنگ حیاتی است

پالت رنگ یکی از مهمترین قسمت های یک لوگوی ماندگار محسوب می شود. این یک انتخاب کم اهمیت نیست، رنگ ها معانی را می رسانند و ایده ها را انتقال می دهد.

از این نکته غافل نشوید که لوگوی سیاه و سفید نیز باید همان کارآیی لوگوی رنگی را داشته باشید که در این لوگو کاملا این خصیصه رعایت شده است.

بعضی از طراحان لوگو علاوه بر نسخه سیاه و سفید، لوگوی تک رنگی را در اختیار مشتری قرار می دهند که صرفا به صورت رنگ سیاه و فضای خالی استفاده می شود. این مورد خصوصا در زمان طراحی مهر سازمان کاربرد دار درگیر کلیشه های طراحی لوگو نشوید.

هر چند سال یک بار ایده طراحی لوگو تغییر می کند برخی از مد های آن از میان می روند و تکنیک جدید در آن متداول می گردد. معمولا طراح ها دوست دارند تا بر اساس گرایشات جامعه طراحی لوگو را انجام دهند و مطالعه گرایشات جامعه و جدیدترین تکنیک ها برایشان جالب است اما زمانی که چند طراح دقیقا یک ایده یکسان را برای چندین طرح متفاوت اجرا می کنند فاجعه بار است.

تایپوگرافی

تایپوگرافی ارزشمند ترین آثار هنری را به دنیای طراحی و گرافیک ارائه داده است که گاه می توان با استفاده از این هنر قدیمی و محبوب اقدام به طراحی لوگو خلاقانه کرد. در تایپوگرافی نام برند یا شخص مد نظر است که می توان به گونه ای متفاوت و نادر طراحی نمود. بسیاری از مخاطبان طراحی لوگو تایپوگرافی هرگز لوگوی خود را تغییر نمی دهند و تا سالیان سال از زیبایی و طراحی خاص آن استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگو تجاری در همدان

برای فضاهای خالی طراحی داشته باشید

استفاده از جذابیت بصری یک تکنیک قدیمی با سابقه است اما روش هوشمندانه تر برای انتقال مفاهیم در طراحی لوگو استفاده از فضاهای خالی هستند.

ایده-پردازی-در-لوگو

حفظ ایده ها و تصویر سازی های ذهنی

ایده ها فرار هستند، به آنی در ذهن جاری می شوند و در کسری از ثانیه ممکن است محو شوند. با این حال در بسیاری از مواقع با به همراه داشتن قلم و کاغذ ایده ها را مکتوب و حفظ می کنیم. این تکنیک به ظریف گرافیک کمک می کند تا برای طراحی در تمام زمینه ها یاری بگیریم و دست به خلق آثار منحصر به فرد بزنیم.

معنی لوگو را بدانید

هر لوگوی خوب یک داستان دارد. فراتر از ظاهر زیبا، لوگوی خوب باید معنی و مفهومی خوبی داشته باشد که در ظاهر و باطن آن نهفته باشد.

ایده طراحی لوگو خلاقانه را زمانی می توان از تیم های طراحی درخواست کرد که دارای سوابق کاری درخشان و نمونه های دلخواه باشند. دقت داشته باشید، به طور کلی خلاقیت یک طراح زمانی ظهور می کند که در مهارت، دانش و سابقه را داشته باشد. هر گز از یک طراح آماتور نمی توان انتظار ارائه ایده های خلاقانه داشت. خلاقیت در طراحی مخاطبان را جذب لوگو می کند و آن را تا سال ها در اذهان حک می کند. با این حال یک لوگو خلاقانه به راحتی برند تجاری را ماندگار و فراموش نشدنی خواهد کرد.

به یاد ماندنی بودن لوگو

یک لوگو در تمامی قسمت های هویت بصری برند شما تاثیر گذارد است و استفاده می شود، بنابراین نیاز دارید که مردم لوگوی شما را بشناسند و برای همیشه به خاطر بسپارند. اما زمانی که می گوییم به یاد ماندنی بودن منظرمان  از طریق سادگی است به دست می آید، زیرا افراد اشکال ساده را سریعتر به خاطر می آورند.

بیشتر بخوانید  تفاوت لوگو و بنر تبلیغاتی

شما برای به یاد ماندنی بودن، لوگو و هویت بصری برند متمایز از رقبای خود داشته باشید.

همیشگی بودن لوگو

یک لوگوی عالی باید بدون تغییر باقی بماند. ما در طراحی هیچگاه از مد ها استفاده نمی کنیم. زیرا ممکن است امروز عالی به نظر برسند، اما در آینده طرح آن کلیشه ای و خسته کننده به نظر خواهد آمد  و نیاز به تغییر لوگو  پیدا خواهید کرد.

افکار خود را به اشتراک گذارید