بیلبورد تبلیغاتی چیست

طراحی بیلبورد تبلیغاتی

جهت مشاوره تماس بگیرید

طراحی بیلبورد تبلیغاتی

یکی از مهم ترین اهداف استفاده از بیلبورد تبلیغاتی ارائه نمودن تصویری جذاب، به یاد ماندنی و روشن از محصولات یا برند می باشد. اغلب یک بیلبورد تبلیغاتی باعث می گردد تا محصولی جدید به بخشی از جامعه به طور موثر معرفی گردد. مهم ترین نکته در مورد طراحی بیلبورد تبلیغاتی زمان انتقال پیام تبلیغاتی می باشد. از آنجا که بیلبورد ها در کنار اتوبان ها و بزرگراه ها قرار می گیرند فرصت کوتاهی برای انتقال پیام تبلیغاتی به بیننده هستند. محتوای تبلیغاتی بیلبورد باید در مدت زمان ۷ تا ۱۰ ثانیه دیده شوند. ناخوانایی محتوای بیلبورد یا نامفهوم بودن تبلیغ باعث می گردد تا این ابزار تأثیرگذاری خود را از دست بدهد.

به طور کلی می‌ توانیم بگوییم که طراحی لوگو کسب و کار های تولیدی و خدماتی می توانند از بیلبورد‌ های تبلیغاتی استفاده نمایند. اما هزینه های بالای اجاره بیلبورد باعث شده بخش محدودی از کسب و کارها توانایی استفاده از آن را داشته باشند. بیزینس هایی که معمولا شناخته شده و برند هستند توانایی تقبل هزینه های این نوع تبلیغات را دارند. طراحی بیلبورد های تبلیغاتی و در معرض دید قرار دادن تبلیغات محصولات تاثیرات زیادی در جذب مشتریان جدید و افزایش فروش این برندها دارد.

بیلبورد تبلیغاتی ابزاری برای تبلیغات محیطی

به طور کلی استفاده از تبلیغات محیطی تفاوتی عمده با برخی از روش های دیگر دارد و این تفاوت این است که در تبلیغات محیطی، قبل از اینکه مشتری به مرکز خرید و یا بازار مراجعه کند، از قبل نام محصول و خدمات که توسط برند ارائه می شود در ذهن او حک گردیده است. همین موضوع باعث افزایش اهمیت این نوع از تبلیغات می شود. در واقع زمانی که یک تبلیغات محیط به نیاز مردم توجه می نماید و در کنار آن خلاقیت ویژه ای بکار می برد می تواند در کم ترین زمان ممکن ذهن مخاطب را مشغول خود نماید.

یک تبلیغ محیطی مناسب، مشتری را کنجکاو می نماید که به دنبال استفاده از آن محصول و خدمات برود و دقیقا در همین نقطه است که باید از افراد متخصص در این زمینه استفاده کرد تا علاوه بر به دست آوردن مشتریان، بتوان سهم مناسبی در میان بازار رقبا نیز به دست آورد. روش های مختلف این نوع از تبلیغات در یک پیام ساده اما صریح و شفاف و البته پر قدرت، محصول خود را به مخاطب که در حال گذر از آن منطقه می باشد، معرفی می نماید.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگو حرف B

همواره برای استفاده از هر نوع تبلیغات روش های مخصوص و خاصی موجود است که با توجه به نوع تبلیغات و همچنین مکان مورد استفاده می توان از هر کدام از روش های موجود استفاده کرد. در نقاط مختلف جهان برای تبلیغات محیطی عموما از چهار روش و ابزار مختلف مانند بیلبورد، مبلمان شهری، وسایل حمل و نقل، سایر رسانه های محیطی  استفاده می گردد.

مراحل طراحی بیلبورد تبلیغاتی

بیلبورد های تبلیغاتی یکی از انواع مختلف تبلیغات محلی می باشند. بیلبورد های تبلیغاتی به سبب اهمیت و جایگاهی که در تبلیغ کالا و خدمات ایفا می کنند، امروزه بسیار مورد توجه هستند و طبیعتا برای اینکه بتوانند اثر بخشی بیشتری داشته باشند، باید دارای طراحی خلاقانه ای باشند. از این رو رعایت اصول و مراحلی در طراحی آن ها ضروری می باشد. تفاوت ها در طراحی بیلبورد های تبلیغاتی، از مباحث مهمی است که توجه به آن ها می توانند تا حد بسیار بالایی در تبلیغات، موثر و سودمند واقع شود.

طراحی بیلبورد تبلیغاتی

تبلیغات و بیلبورد های تبلیغاتی

به طور کلی تبلیغات به معنی رواج دادن، دعوت کردن و گسترش دادن است؛ و از این طریق پیام و اطلاعات انتقال پیدا می کند. اولین بار در سال ۱۴۵۰ میلادی فردی به نام گوتنبرگ موفق به اختراع ماشین چاپ شد و از این طریق انتشار اوراق چاپی و تبلیغاتی آغاز شد. در دنیای رقابتی عصر حاضر، تبلیغات حرف اول را می زند؛ و مؤسسات و شرکت هایی در این رقابت، برنده و سر بلند بیرون می آیند که تبلیغات بیشتر و سازنده تری انجام داده باشند. تبلیغات انواع مختلفی دارد که یکی از عمده ترین روش های تبلیغات، تبلیغات محلی می باشد.

در تبلیغات محلی، از متد های مختلفی برای تبلیغ بهره گرفته می شود؛ که یکی از عمده ترین آنها، استفاده از بیلبورد های تبلیغاتی می باشد. عوامل مختلفی در ساخت و تعیین کیفیت بیلبورد ها نقش دارند و طبیعی است هر چه در ساخت بیلبورد ها خلاقیت بیشتری به کار گرفته شود، میزان تأثیر و اثر بخشی آن ها نیز بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید  اصول طراحی ست اداری

امروزه با رشد تکنولوژی و دنیای دیجیتال، استفاده از انواع بیلبورد های تبلیغاتی در امر تبلیغات، بسیار رایج و مؤثر می باشد. بیلبورد های تبلیغاتی تابلوها و یا صفحات بزرگی می باشند که به عرضه کنندگان کالا یا صنعتگران اجازه تبلیغ در فضای خارجی را می دهند؛ تا از این طریق محصول و خدمات خود را معرفی می نمایند.

در واقع بیلبوردهای تبلیغاتی در تبلیغات به عنوان یک جریان دائمی بحساب آمده و افکار عمومی را تحت تأثیر خود قرار می دهند به طوری که نقشی فعال و ماندگار تر در ذهن مخاطبین ایفا می نمایند. به جرأت می توانیم بگوییم که بیلبورد های تبلیغاتی به تنهایی نقش یک رسانه  را در سطح بالای اطلاع رسانی بر عهده دارند.

مراحل طراحی بیلبورد تبلیغاتی

  • مرحله اول: جمع آوری اطلاعات درباره آنچه قرار است در مورد آن بیلبورد طراحی شود (کالا یا خدمات و یا اطلاع رسانی)
  • مرحله دوم: جمع آوری اطلاعات محلی برای طراحی بیلبورد تبلیغاتی
  • مرحله سوم: استفاده از اتاق های فکر، ایده پردازی و…. در طراحی بیلبورد
  • مرحله چهارم: انتخاب متن، تصویر و رنگ با روش های خلاقانه و علمی
  • مرحله پنجم: طراحی طرح اولیه
  • مرحله ششم: مقایسه کردن طرح اولیه با طرح
  • مرحله هفتم: توجه به جزئیات طرح
  • مرحله هشم: طراحی طرح به صورت کامل
  • مرحله نهم: بررسی و ارزیابی نهایی طرح
  • مرحله دهم: پیاده سازی و نصب

بخش های مختلف بیلبورد تبلیغاتی موفق

لوگو

از مهم ترین عناصر در بیلبورد تبلیغاتی و در طراحی بیلبورد، لوگوی برند شما می باشد. طراحی بیلبورد با هر هدفی که انجام گیرد نیاز به استفاده از لوگو برای معرفی برند یا کسب و کار خواهد داشت. استفاده از لوگو در سایز متناسب با ابعاد بیلبورد یکی از نکات مهم در طراحی بیلبورد می باشد. مطمئنا هر چقدر متن یا تصویر جذابی ارائه نمایید در حالتی که لوگوی شما در ذهن مخاطب ماندگار نشود، تبلیغات شما به هدف خود نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید  تفاوت لوگو و بنر تبلیغاتی

بیلبورد

شعار تبلیغاتی 

شعار تبلیغاتی در بیلبورد هدف و آرمان برند شما را نشان می دهد. با استفاده از شعار تبلیغاتی باید مزیت رقابتی محصولات یا خدمات خود را بیان نمایید. این که چه چیزی شما را از دیگران متمایز می‌ سازد دقیقا همان نکته‌ ای است که باید در شعار تبلیغاتی خود به آن اشاره نمایید. شعار تبلیغاتی باید واضح و روشن، خلاقانه و تأثیرگذار باشد. شعار تبلیغاتی برند شما باید کوتاه و صریح باشد تا بوسیله آن بتوانید در ذهن مخاطب ماندگار شوید. انتخاب فونت و رنگ مناسب برای شعار تبلیغاتی و محل قرارگیری آن هنگام طراحی بیلبورد نیز نکته‌ ای بسیار مهم می باشد.

عکس های با کیفیت و خلاقانه

در اکثر مواقع یک بیلبورد تبلیغاتی تنها در مدت چند ثانیه قابل مشاهده می باشد. پس نمی‌ توانیم از متن طولانی برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطب استفاده نماییم. اینجاست که عکس های با کیفیت اعم از تبلیغاتی و خلاقانه کمک می کنند پیام خود را به شکل بصری منتقل کنید. استفاده از عکس های خلاقانه و جذاب مخاطب را ترغیب می‌ کند تا توجه بیشتری به بیلبورد تبلیغاتی شما نماید.

متن تبلیغاتی بیلبورد

همان طور که اشاره کردیم فرصت شما در بیلبورد تبلیغاتی برای تأثیرگذاری روی مخاطب بسیار کم است. اکثر بیلبورد‌های تبلیغاتی در معابر پرتردد قرار می‌گیرند بنابراین تنها ۷ تا ۱۰ ثانیه برای دیده شدن فرصت دارد. به همین دلیل متن های تبلیغاتی و توضیحات طولانی جایی در بیلبورد ندارند. باید از متون تبلیغاتی کوتاه، صریح و جذاب استفاده کنید. متن هایی که به سرعت اطلاعات مدنظر شما را به بیننده منتقل نماید.

اطلاعات تماس

درج اطلاعات تبلیغ دهنده در بیلبورد هم یکی از نکات مهم در طراحی آن می باشد. انتخاب نوع فونت، سایز و رنگ مناسب از موارد مهم برای درج اطلاعات برند است. در واقع اطلاعات تماس راه ارتباطی مخاطب با شما است. پس این راه باید در معرض دید او قرار گیرد. البته گاهی اوقات در کمپین های تبلیغاتی هوشمند هیچ راه ارتباطی در بیلبورد درج نمی شود. اینکار برای ترغیب و پیگیری مخاطب برای تبلیغات بعدی انجام می گیرد.

افکار خود را به اشتراک گذارید