طراحی-لوگو-با-فتوشاپ

طراحی لوگو حرفه ای با فتوشاپ

جهت مشاوره تماس بگیرید

طراحی لوگو با فتوشاپ

یکی از اولین اقدامات برای اینکه کسب‌ و کار خود را راه‌ اندازی کنیم طراحی لوگو برای آن می باشد. لوگو برای یک کسب‌ و کار مانند یک معرف است که نشان می‌ دهد اهداف و آرمان های آن برند چیست. در چه زمینه‌ ای به فعالیت مشغول است . برای طراحی لوگو نرم‌ افزارهای طراحی متعددی وجود دارند که طراحان لوگو می‌ توانند با توجه به خواسته‌ ی خود و انتظاراتی که از یک برنامه طراحی دارند ، یکی از آن‌ ها را انتخاب کرده و با آن به طراحی بپردازد.

فتوشاپ یکی از نرم‌افزارهای بسیار کاربردی و پرطرفدار درزمینهٔ انواع طراحی‌ های گرافیکی به شمار می آید . که دارای امکانات مختلف و توانایی‌ های بسیاری است که کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. همان‌ طور که می‌ دانید یکی از مهم‌ ترین کارهایی که می‌ توان به‌ وسیله‌ی فتوشاپ به انجام رساند ویرایش تصاویر است. اما این مورد تنها یکی از قابلیت‌ های بی‌ شمار این نرم‌ افزار است و شما می‌ توانید برای طراحی لوگو نیز از آن بهره ببرید .

طراحی-با-فتوشاپ

انواع نرم افزار های طراحی

نرم‌ افزارهای طراحی دو دسته هستند:

  •  مبتنی بر وکتور یا بردار: مانند ایلوستریتور یا کورل دراو
  •  نرم افزارهای پیکسلی: مانند فتوشاپ

مطمئنا دقت کرده‌اید که امروزه لوگو ها مدرن تر از سابق طراحی می شوند و یکی از المان های مهم که بیشتر به چشم میخورد سادگی در لوگو است ، البته در عین سادگی به‌ خوبی این توانایی را دارند که مفهوم مورد نظر را منتقل کنند.

عموما طراحی لوگو حرفه‌ ای با فتوشاپ مناسب کسب‌ و کار های کوچکی است که به‌ تازگی راه‌ اندازی شده‌ اند و نیاز به یک لوگو دارند که دارای صرفه‌ ی اقتصادی باشد. خوب است بدانید نشان‌ واره‌ ای که با فتوشاپ طراحی‌ شده باشد به کیفیت و خوبی لوگو های نرم‌افزارهایی مانند ایندیزاین یا ایلوستریتور نیستند اما به‌ هر حال کار راه‌ انداز بوده و کار کردن با آن ساده است.

بیشتر بخوانید  روانشناسی رنگ آبی

شروع طراحی در فتوشاپ

تمام هنرمندان و طراحان لوگو برای شروع کار در فتوشاپ، ابتدا یک طرح دستی برای خود رسم می کنند. که فقط در حد چند خط سیاه و سفید و یک نوشته کوچک در کنار آن است و به نوعی طرح اولیه محسوب می شود. با کشیدن طرح اولیه، ایده های مختلفی به ذهن طراح می رسد و سپس از ابزارهای موجود در فتوشاپ استفاده می کند تا به طرح نهایی آرم تجاری خود برسد.
حین کار با نرم افزار فتوشاپ، طرح اولیه را جلوی چشمتان قرار بدهید تا بتوانید نکات ریزی را که در ابتدای کار برای شما مهم بوده، در جزئیات طراحی لوگو در فتوشاپ به کار ببرید.

ابزارهای پر استفاده برای طراحی لوگو در فتوشاپ

برای این‌ که طراحی لوگو حرفه‌ای با فتوشاپ را شروع کنید ابتدا لازم است یک آشنایی اجمالی با ابزار های فتوشاپ داشته باشید. شما می‌ توانید برای شروع به دانلود آموزش طراحی لوگو با فتوشاپ از سایت‌ های معتبر پرداخته و آموزش‌ های اولیه را ببینید. معمولا اکثر آموزش ها طراحی لوگو حرفه‌ ای به‌ صورت فیلم و با ذکر جزئیات در بستر اینترنت موجود هستند که با دانلود فیلم آموزش  فتوشاپ و تماشای آن‌ ها و تکرار و تمرین می‌ توانید نسبت به طراحي لوگو با فتوشاپ اقدام نمایید.

اولین قدم برای ساخت لوگو فتوشاپ به وجود آوردن یک سند یا document جدید در آن  است. این کار بسیار ساده بوده و با مراجعه به سربرگ File که در بالای صفحه قرار دارد و کلیک روی گزینه‌ی New به‌ راحتی انجام می‌ شود. برخی از مهم‌ ترین ابزار های مورد استفاده در فتوشاپ به شرح زیر هستند:

ابزار Rounded Rectangle Tool

همان‌ طور که می دانید طرح اولیه‌ ی لوگو در فتوشاپ بر پایه‌ ی شکل‌ های هندسی بسیار کار ساده ای است. برای طراحی یک مستطیل ساده در فتوشاپ که گوشه‌ ی آن تیز نیست ابزاری به نام Rounded Rectangle Tool وجود دارد . پس‌ از اینکه به کمک این گزینه شکل خود را رسم کردید می‌ توانید آن را به لایه تبدیل کنید. برای این کار روی شکل کلیک راست کرده و با انتخاب و اعمال Rasterize Layer شکل کشیده شده به لایه مبدل می‌ شود. با کمک گزینه‌ ی Blending Option هم می‌ توان شکل طراحی‌ شده را به شکل دلخواه رنگ‌ آمیزی کنیم.اگر می‌ خواهید تصویر طراحی‌ شده را سه‌ بعدی کنید تنها کافی است آن را به‌ وسیله‌ ی دکمه‌ ی Alt کپی کنید.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگو در شیراز

برنامه فتوشاپ

ابزار Pen

خوب است بدانید یکی از پرمصرف‌ ترین ابزارها در فتوشاپ ابزار Pen می باشد. از این ابزار می‌ توانید برای کشیدن انواع شکل‌ هایی که هندسی و منظم نمی باشند ، استفاده کنید . مانند طراحی یک برگ و …

ابزار type

همان‌ طور که می دانید لوگوها در سه دسته‌ ی تصویری، نوشتاری و ترکیبی طراحی می‌ شوند. اگر برای طراحی لوگو حرفه‌ ای با فتوشاپ لوگوی نوشتاری یا ترکیبی را انتخاب کرده باشید. و می‌ خواهید متنی را برای لوگوی خود طراحی کنید می‌ توانید برای نوشتن آن از ابزار type بهره بگیرید.

ابزار Polygonal

از این ابزار برای انجام عملیات برش دادن استفاده می‌ شود.

نکاتی که در طراحی باید در نظر بگیرید

  • از یک نقشه ذهن برای سریع‌ تر انجام دادن ایده‌های خود استفاده کنید
  • لوگوی خود را به صورت سیاه و سفید طراحی کنید
  •  اگر ایده خود را تمام نکرده‌اید به خود فشار نیاورید و کمی به خود استراحت دهید
  • لوگو باید معنا‌دار باشد
  • طراحی لوگو را با برندسازی اشتباه نگیرید
  • لوگوی خود را ساده طراحی کنید نه ساده گرایانه
  • از مزایای فضای منفی در لوگو استفاده کنید

مراحل طراحی لوگو با فتوشاپ

برای اینکه بتوانید در فتوشاپ لوگوی حرفه ای طراحی کنید تعدادی گام‌ های مختلف وجود دارد که با انجام آن‌ ها می‌ توانید به طراحی لوگو بپردازید. این مراحل عبارت هستند از:

ایده پردازی: اولین مرحله برای طراحی لوگو حرفه‌ ای با فتوشاپ داشتن ایده‌ ای برای شروع است. اگر ایده‌ای برای طراحی نداشته باشیم طرحی نیز در اختیار نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید  طراحي لوگو حرف m

شروع طراحی در فتوشاپ و مهیا کردن محیط آن: در این مرحله باید یک فایل جدید در فتوشاپ بازکرده که بهتر است اندازه‌ی آن را 1000 در 1000 پیکسل در نظر بگیرید. این اندازه به شما کمک می‌کند تا برای طراحی انعطاف‌ پذیری داشته باشد و بتوانید انواع حالت‌ های مختلف را تست نمایید.

طراحی شکل پایه‌ طرح: در این مرحله شکل پایه‌ ای که قرار است لوگو بر اساس آن طراحی شود را رسم می‌ کنیم.

قرار دادن شکل‌ ها در محل مناسب: با کمک کلیدهای Ctrl و J به‌صورت هم‌ زمان می‌ توانید کپی از شکل طراحی‌ شده ایجاد کنید. ابزار Move هم برای جابجا کردن طرح بکار می‌ رود.

رنگ کردن طرح: تا به این مرحله طرح پایه‌ ای شده و حال شما می‌ توانید به کمک رنگ‌ آمیزی آن را بهبود ببخشید.

افزودن متن: اگر لوگوی شما از نوع متنی است یا از نوع ترکیبی ، لازم است که برای آن‌ یک متن طراح نمایید. برای وارد کردن متن از ابزار Type Tool استفاده می‌ کنیم. دقت کنید که نوع فونتی که انتخاب می‌ کنید و خوانایی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

تست کردن وضعیت‌ ها: عموما نخستین طراحی بعد از مدتی مورد پسند واقع نمی شود، بلکه عموما لازم است تغییراتی روی آن اعمال کنید و حتی گل‌ ها بارها آن را تغییر دهید تا به طرحی که ایدئال و مدنظرتان است برسید.

افکار خود را به اشتراک گذارید