طراحی لوگو شرکت

لوگو شرکت

جهت مشاوره تماس بگیرید

طراحی لوگو شرکت

به طور کلی طراحی لوگو شرکت به نشان و علامتی فته می شود که هر کسب و کار موفقی، اهمیت آن را مشاهده نموده و به خوبی از آن استفاده می‌ نماید. در واقع می‌ توانیم بگوییم لوگو برای شناسایی محصول، مورد استفاده قرار گرفته و می‌ تواند برای شناساندن هویت شرکت یا محصول شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

لوگویی که طراحی می شود با استفاده از تصاویر، نماد ها یا علامت‌ ها و نشانه‌ ها، باعث شناخته شدن شرکت‌ شما و کارخانه‌ ها و یا محصولاتی است که ارائه می‌ نمایید. به این شکل که زمانی که مخاطب لوگوی شما را می‌ بیند، می‌ تواند آن را با برندی که محصول متعلق به آن می باشد، مرتبط دانسته و خدمات شما را به یاد می آورد.

پس لوگو باید به گونه‌ ای طراحی شود که هویت شرکت، در آن به طور کاملا واضح قابل درک باشد. امروزه لوگو های بسیاری در سراسر جهان طراحی می شود و این مساله باع می شود که پیدا کردن مثالی برای لوگویی حرفه‌ ای و لوگوی نه چندان مناسب، دشوار تر شود. اما در فرایند طراحی برخی از ویژگی ها یکسان می باشد که با رعایت این ویژگی ها می توانید وگویی ساده، قابل فهم و بیاد ماندنی داشته باشید. در ادامه به توضیح برخی از ویژگی های لوگو شرکت می پردازیم.

طراحی لوگو حرفه ای برای شرکت

ساده بودن

منظور از ساده بودن لوگو شرکت، یعنی مخاطب به محض دیدن لوگو به یاد شرکت شما و خدماتی که ارائه می دهد بیافتد. لوگوی پیچیده نه تنها شناسایی و تشخیص لوگو را سخت می‌ نمایند، بلکه باعث می‌ گردد که محصول شما با مخاطبان ارتباط خوبی برقرار نکند.

متمایز بودن

در دنیای امروزی، یافتن راهی برای دوام آوردن میان رقبا، می‌ تواند چالش‌ بر انگیز باشد؛ اما ایده‌ ای که در اینجا مطرح می باشد، متفاوت بودن از رقبا می باشد. بدون طراحی یک لوگوی متمایز، شاید مشتری‌ها به زمان زیادی برای شناختن برندتان نیاز داشته باشند و شما را با شرکت‌های دیگر اشتباه بگیرند و از طراحی لوگو مهم‌ تر، به جای انتخاب محصول یا خدمات شما، سرانجام شرکت رقیب شما را انتخاب نمایند.

 

بیشتر بخوانید  لوگو هوش مصنوعی یا طراحی لوگو توسط طراح

Car-logos-3

انعطاف‌ پذیر و چند کاربردی بودن

یک لوگو حرفه‌ ای باید هم در وب‌ سایت‌ ها و رسانه‌ های دیجیتال و هم با هر نوع تبلیغ کاغذی، خوب و زیبا به نظر بیاید. لوگوی حرفه‌ ای را می‌ توان در سایز های متفاوت، در میان رسانه‌ های مختلف و در اپلیکیشن‌ های گوناگون مورد استفاده قرار داد. البته بدون اینکه از قدرت و تاثیرگذاری آن کاسته شود. طرح گرافیکی لوگوی شما باید به قدری خوب باشد که بتوانید از آن در رسانه‌های مختلف مانند وب، سربرگ، تبلیغات چاپ‌شده روی کاغذ و ویدئو استفاده کنید.

یک گرافیست حرفه‌ ای می‌ داند که طرحی که شاید در بنر سایت عملکرد خوبی داشته باشد، شاید روی بروشور چنین تاثیری نداشته باشد، یا برعکس؛ پس طراح لوگو طوری باید با دقت و زیرکانه لوگو را طراحی کند که در هر جایی بتوان از آن به شکل موثر استفاده کرد.

متناسب و درخور بودن

یک لوگوی موثر باید متناسب و درخور باشد؛ اما این بدان معنی نیست که به قدری که شما انتظارش را دارید، واضح باشد. مثلا مک‌ دونالد می‌ توانست تصویر یک برگر را با نام این شرکت در لوگوی خود استفاده نماید. با این حال به جای این کار، طراح آن‌ ها حرف آغازین اسم برند، یعنی M را انتخاب کرده و تصویری خلق نموده اند که هم ساده بوده و هم از نظر بصری بسیار خوشایند می باشد. هنگام طراحی لوگو از خودتان بپرسید آیا این لوگو سبک متناسبی دارد؟ آیا این لوگو به نوعی نشان‌ دهنده‌  برند یا محصولی است که می‌ خواهد عرضه کند؟

هدفمند بودن

طراحی لوگو را برای مخاطبان مورد نظر خود انجام دهید. مشتری‌ های خود را فراموش نکنید. برای شروع هر تجارتی، شناخت مخاطب کلید موفقیت است. کسب و کارتان هرچه باشد، باید لوگوی شما توانایی برقراری ارتباط با مخاطبان مورد نظر را  داشته باشد. مهم‌ ترین چیزی که لوگو باید انجام دهد، ارتباط برقرار کردن با مخاطبان است.

مثلا اگر مغازه اسباب‌ فروشی دارید، دور از انتظار نیست که تصویر یک اسباب‌ بازی یا خود کلمه «اسباب‌بازی» در لوگوی شما وجود داشته باشد؛ اما آنچه که اهمیت دارد، استفاده از یک طرح رنگی کودکانه است تا بچه‌ ها را به خود جذب کند. از خود بپرسید که مخاطب مورد نظر شما از نظر سن، درآمد، جنسیت و سلیقه چه ویژگی‌ هایی دارد؛ آیا لوگوی شما می‌ تواند با جامعه هدف‌ تان ارتباط برقرار کند یا خیر؟

بیشتر بخوانید  بازاریابی دیجیتال چیست؟

به یاد ماندنی بودن

مسئله به یاد ماندنی بودن به معنای تاثیرگذار بودن است. طراحی لوگویی که به یاد ماندنی است، شاید پیچیده به نظر بیاید؛ اما اهمیت بسیار زیادی برای ما دارد. یک لوگو حرفه‌ ای، به قدری باید به یاد ماندنی باشد که وقتی مخاطب همین که یک بار آن را دید، آن را برای برند دیگری توصیف نکند. پس حتما سعی کنید در ذهن مخاطبان‌ تان ماندگار باشید. از خودتان این سوال را بپرسید که این لوگو می‌ تواند تاثیر بلند مدتی روی مخاطبان داشته باشد؟

به زمان خاصی تعلق نداشتن

ترندهای هر دوران می‌ آیند و می‌ روند، اما هویت برند شما چقدر دوام می‌ آورد؟ اینجا طول عمر لوگو کلید ماجرا می باشد. از خودتان بپرسید آیا این لوگو امسال هم مناسب است؟ پنج سال بعد چطور؟ آیا می‌ تواند سال‌ ها یا دهه‌ ها با تغییراتی که در صنعت به وجود می‌ آید، باز هم کارآمد باشد؟

 

منحصر به فرد بودن

لوگوی شما باید به گونه‌ ای باشد که مشتریان آن را با با آرم شرکت‌ های دیگر اشتباه نگیرند. پس باید لوگویی طراحی نمایید که متمایز از سایر لوگوها باشد و شاید کمی عجیب به نظر بیاید. با یک لوگویی که کاملا متفاوت از سایر لوگوها نباشد، احتمالا مخاطبان شما به سایر رقبا رو خواهند نمود و این یعنی مشتری کمتر. لوگو حرفه‌ ای صرفا نباید آنچه را می‌ خواهید بفروشید، فریاد بزند؛ در عوض باید مشتریان را تحریک کند که خودشان محصول را شناسایی کنند.

رنگ در طراحی لوگو شرکت

در طراحی لوگو شرکت رنگ ها تاثیر زیادی روی مخاطبین شما می گذارند. بهترین انتخاب برای رنگ لوگو ، انتخاب یک رنگ تنها می باشد. برای کسب و کار خود رنگی مشخص انتخاب نمایید و از این رنگ برای طراحی لوگو هم نیز استفاده کنید.  به طور مثال اگر برای برند خود رنگ آبی را در نظر گرفته اید در طراحی لوگو جا از همین رنگ استفاده کنید تا ملکه ذهن دیگران شود. استفاده از لوگوهایی که تغییر رنگ هویت لوگو را از بین نبرد نیز بسیار مناسب می باشد. این که لوگو شما رنگ پذیر باشد در طراحی سایتتان بسیار مفید بوده و با هر رنگی باز هم معنی برند شما را بازگو می نماید.

انواع لوگو شرکت

در طراحی لوگو شرکت، اگر که قصد طراحی لوگویی تاثیر گذار رادارید می توانید از این 4 تکنیک بهره بگیرید:
  • طراحی لوگوهای متن دار ( تایپوگرافی )
  • طراحی لوگوهای عکس دار ( آیکون )
  • طراحی  لوگو حرف نماد ( مونوگرام )
  • طراحی لوگوهای عکس و متن دار ( ترکیبی )
بیشتر بخوانید  طراحی لوگو تاج

طراحی لوگوهای متن دار

بسیاری از مردم به طرح های ساده علاقمند هستند و یه همین علت همین موضوع می تواند سبب گردد تا شما نیز از طرح های ساده و مینیمال استفاده کرده و با یک متن کوتاه یا یک طرح گرافیکی ساده، تاثیر خوبی در ذهن آنها بگذارید. مثل شرکت های بزرگی هم چون Yahoo و Facebook. این نوع طرح ها خوانا و کم گرافیک تر از بقیه مدل های لوگو هستند. برای کسب و کارهایی که برندینگ اهمیت ویژه ای دارد و می خواهند اسم برندشان را معروف کنند این نوع طرح ها بیشتر استفاده می شود.

طراحی لوگوهای عکس دار

آیکون در اصطلاح تخصصی همان سمبل گرافیکی در قالب تصویری کوچک می باشد که امکان دسترسی سریع‌ تر کاربران به فایل‌ ها، نرم‌افزار ها و صفحات دیگر را ایجام می کند.

به دلیل این که آیکون‌ ها درک از مفاهیم را آسان تر می‌ سازند، در راستای اهداف گوناگونی کاربرد دارند.

کاربرد آیکون‌

  • استفاده از آیکون در اصول برندینگ باعث موفقیت در دیجیتال مارکتینگ گشته به این دلیل که آیکونی که به هر برند تعلق می گیرد، هویت و فرهنگ سازمانی آن برند را به نمایش می گذارد.
  • از آیکون در معرفی بخش‌ های گوناگون سایت و اپلیکیشن‌ ها هم استفاده می‌ گردد. برای نمونه، نماد گفتگو در پایین بسیاری از سایت‌ ها، معرفی گر حضور پشتیبان آنلاین سایت می باشد. علامت سبد در سایت فروشگاه اینترنتی هم از وجود سبد خرید یا صفحه‌ ای که سفارش‌ های ثبت شده در آن منتظر ادامه فرایند خرید هستند، می باشد.
  • آیکون برای بیان مفاهیم مشترک میان کاربران نیز کاربرد دارد. به‌نحوی که می‌توان آیکون را زبان مشترک میان افراد هم‌زبان یا هم‌فکر و باور در نظر گرفت.

افکار خود را به اشتراک گذارید