روانشناسی-رنگ-ها-در-طراحی-لوگو

روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو

تماس فوری

هر رنگ در لوگو نماد چیست؟

یکی از موارد مهمی که در انتخاب رنگ لوگو باید به آن دقت داشته باشید، معنی و مفهومی است که هر کدام از این رنگ‌ ها در طراحی لوگو دارند. به صورت کلی هر رنگی روانشناسی خاص خود را دارد.

این روانشناسی از احساساتی نشات گرفته است که آن را به بیننده القا می‌نماید. از این رو این انتخاب می‌تواند به نوعی بیانگر خصوصیات شرکت شما نیز باشد. در این بخش به بررسی روانشناسی هر رنگ و نشانه‌هایی که در لوگو به بیننده القا می‌کند، می‌پردازیم.

معنی رنگ های متفاوت چیست؟

هر رنگی، از جمله سیاه و سفید، دارای پیامد هایی برای طراحی لوگو است. به عنوان طراحان شما نیاز دارید تا به منظور افزایش عناصر خاصی از لوگو و آوردن نکات دقیق و ظریف به پیام خود، با استفاده از سایه ها و تن ها، رنگ های خود را با دقت انتخاب کنید.

به طور کلی، رنگ های روشن و جیغ بیشتر مورد توجه قرار می گیرند، اما می توانند عجول و بی پروا به نظر برسند. تن های خاموش پیام های تصویری پیچیده تری را منتقل می کنند، اما خطر نادیده گرفته شدن را به همراه خود دارند. به طور ویژه ای، معانی خاصی به رنگ های مختلف در جامعه نسبت داده می شود

زرد

استفاده از رنگ زرد در طراحی لوگوهای امروزی بسیار پرطرفدار شده و افراد زیادی به دنبال استفاده از این رنگ به عنوان رنگ سازمانی شرکت خود هستند. انتخاب رنگ زرد به عنوان رنگ لوگو می‌تواند بیانگر موضوعات مختلفی برای شما باشد. اولین ویژگی در این رنگ درخشش است. وجود این رنگ سریعاً توجه بیننده را به خود جلب می‌نماید.

وجود رنگ زرد حتی در میان انبوهی از رنگ‌ ها نیز باز تأثیر درخشش خود را دارد. این رنگ همچنین شادابی خاصی نیز در خود دارد و این شادابی را به بیننده نیز القا می‌نماید. مغز بیننده با مشاهده رنگ زرد احساس خوشی را در فرد مقابل ایجاد می‌ کند.

نارنجی

رنگ نارنجی یکی از رنگ‌های گرم است. انتخاب رنگ لوگو به این رنگ و مشتقات آن می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. رنگ نارنجی باعث تحریک انرژی در بیننده شده و حس اشتیاق وی را نیز بر می‌ انگیزد.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگو در کرج

استفاده از رنگ نارنجی می‌تواند نشانه‌ی خلاقیت شما نیز باشد. این رنگ را می‌توانید در ترکیب با رنگ‌های بسیار زیادی به عنوان رنگ لوگو برگزینید. این رنگ همچنین حس شادی را در بیننده بیدار می‌ نماید.

انعکاس این حس به تنهایی می‌تواند تأثیر زیادی روی جذب مخاطب داشته باشد. نارنجی از جمله رنگ‌ هایی است که به وضوح می‌توان آن را از میان انبوهی از رنگ‌ها تشخیص داد. این امر باعث می‌شود تا لوگوی شما خیلی سریع به چشم بیاید.

اهمیت رنگ-در-لوگو

قرمز

هیجان و ماجراجویی دو بازخورد اصلی رنگ قرمز هستند. انتخاب رنگ قرمز برای رنگ لوگو تاثیر پذیری خاصی را برای آن ایجاد خواهد کرد. به طرز عجیبی لوگو های با رنگ قرمز بیشتر به یاد کاربر می‌ ماند. به دلیل قرمز بودن خون و قلب این رنگ حرکت همیشگی را به بیننده القا می‌نماید. رنگ قرمز یکی از رنگ‌ های انرژی‌زا محسوب می‌ شود.

 این رنگ سلول‌های مغزی را به جنب و جوش بیشتر واداشته و در نتیجه انرژی فرد را چند برابر می‌کند. اکثر حراجی‌ها و مراکزی که به دنبال ایجاد کردن هیجان در مشتری خود هستند معمولاً از قرمز برای تحریک بیننده استفاده می‌کنند. حتی نوشتن نام برند به رنگ قرمز نیز از جمله تکنیک‌های بازاریابی محسوب می‌شود.

بنفش

رنگ بنفش یکی از رنگ‌هایی است که در زیباسازی از آن استفاده‌ی زیادی می‌شود. خانم‌ها در آرایش چشم این رنگ را همیشه یکی از گزینه‌های اصلی می‌دانند. از این رو بسیاری از محصولات آرایشی نیز با این رنگ بسته‌بندی می‌شوند.

رنگ بنفش در روانشناسی انتخاب رنگ لوگو به مال و ثروت اشاره دارد. قرمز رنگی پر از هیجان است و آبی آرامش خاصی را به بیننده القا می‌کند. بنفش به نوعی ترکیبی از این دو رنگ است. هم آرامش خاصی در خود دارد و هم انرژی‌بخش است. این رنگ نشان از علاقه و انگیزه دارد.

آبی

آبی‌ رنگ آرامش است. احساس امنیت و ایمنی را به بیننده القا می‌ کند. استفاده از رنگ آبی به عنوان رنگ لوگو می‌تواند نشان از آینده‌ نگری شما داشته باشد. اطمینان خاطر و ایده پردازی برای آینده از دیگر مواردی است که این رنگ در لوگوی شما به بیننده القا میکند.

بیشتر بخوانید  اهمیت طراحی لوگو در بازاریابی

یکی از ویژگی‌ های رنگ آبی این است که از راه بسیار دور قابل تشخیص است. اگر دقت کرده باشید در آزاد راه‌ ها تابلو های راهنما آبی رنگ هستند. پس اگر می‌ خواهید لوگوی شما از میان چندین هزار لوگو به چشم بیننده بیاید، می‌توانید از رنگ آبی استفاده کنید.

سبز

سبز رنگ طبیعت است. رنگ سرزندگی و شادابی، جوانی و سلامتی و امیدواری به آینده. طراحی لوگو‌ی این احساسات را شما تنها با داشتن رنگ سبز در لوگوی شرکت خود به افراد خواهید بخشید. اگر به دنبال روح بخشیدن به لوگوی شرکت خود هستید، استفاده از رنگ سبز را در آن فراموش نکنید.

رنگ سبز می‌تواند احساس عمیقی را در بیننده به وجود بیاورد و فرد را به استفاده از خدمات شما امیدوار کند. همچنین این رنگ می‌تواند برای شما نیز به منزله‌ی تمایل به پیشرفت و صعود باشد.

رنگ-در-لوگو

سیاه

سیاه در دنیای امروز رنگ لوکس و مدرن بودن است. معمولاً برند های خیلی درجه یک از این رنگ به عنوان رنگ سازمانی خود استفاده کرده و رنگ اصلی لوگوی شرکت خود را با آن طراحی می‌ کنند. توصیه می‌ کنیم حتی در صورت انتخاب سایر رنگ‌ ها به عنوان رنگ لوگو، حتماً از رنگ مشکی نیز در آن استفاده نمایید.

سیاه رنگ جاودانگی و بلوغ است. به بیننده این پیام را می‌ رساند که شما فردی کاملاً آگاه و مسلط به موضوع هستید. البته که این رنگ تاریکی را نیز در خود دارد. از این رو مرموز بودن و یا خاص بودن را نیز با آن می‌توان نمایان کرد.

سفید

سفید یکی از رنگ‌ هایی است که وجود آن علاوه بر اینکه زیبا کننده است، زیبایی سایر رنگ‌ها را نیز بیشتر نشان می‌دهد. برای اینکه رنگ یا کلمه‌ای را در لوگو بیشتر از قبل درخشان کرده و تأکیدی بر آن داشته باشید می‌توانید از رنگ سفید استفاده کنید. رنگ لوگوی سفید را باید در زمینه‌های رنگی به خصوصی استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید  فرآیند طراحی لوگو در کرمان

سفید نشانه‌ی صلح و دوستی و ایمان و خلوص نیت است. از این رو به موضوع شرکت خود نیز در انتخاب این رنگ باید نگاه ویژه‌ای داشته باشید. سفید در طراحی لوگو‌ی داستان‌ها نماد خوبی و معصومیت است. از این رو این حس را نیز در لوگوی شما به همراه خواه داشت. رنگ سفید با وجود سادگی، زیبایی بسیار خاصی در خود دارد.

خاکستری

یکی دیگر از رنگ‌ های خنثی در جعبه‌ های مداد رنگی بعد از رنگ سفید رنگ خاکستری است. این رنگ میانه‌ ای از رنگ‌ های سفید و مشکی است از این رو نشان از اعتدال و میانه‌ روی دارد. این رنگ انرژی کمی در خود دارد.

با اینکه زیبایی‌ های آن بر کسی پوشیده نیست اما روانشناسی آن به افرادی محافظه‌ کار و خنثی باز می‌گردد. انتخاب رنگ خاکستری به عنوان رنگ لوگو کمی از ایجاد حس عمیق صمیمیت در بیننده می‌ کاهد. اما استفاده از این رنگ به همراه سایر رنگ‌ ها می‌ تواند گزینه‌ ی بهتری قلمداد شود.

طلایی

طلایی رنگ گران‌ قیمت بودن است. این رنگ نشان از ثروت و دارایی دارد و از لاکچری‌ ترین رنگ‌ ها در طراحی لوگو است. اگر سری به خانه‌ های سلطنتی زده باشید احتمالاً این رنگ را در لوازم خانگی آن‌ ها زیاد می‌ بینید. در اجناس مختلف هم رنگ طلایی از جمله گران‌ترین‌ ها است.

گوشی موبایل طلایی قیمت بیشتری نسبت به بقیه‌ی رنگ‌ ها دارد. لوازم شیرآلات طلایی درخشندگی و جذابیت زیادی ایجاد می‌ کنند. هر چند طلایی یک رنگ اصلی نیست اما با این حال ابهت خاصی در لوگوی شرکت شما ایجاد خواهد کرد.

نتیجه گیری

طراحی لوگو بخشی جدایی ناپذیر از ایجاد هویت برند شماست. لوگو به شما کمک می کند تا نام برند خود را تعریف کنید. لوگویی که در آن رنگ ها به درستی انتخاب شده اند می تواند مشتریان بیشتری را جذب کند. مطمئن شوید که لوگوی شما بهتر از رقبای تجاری‌تان است.

افکار خود را به اشتراک گذارید