راهنمای-انتخاب-رنگ-لوگو-3

راهنمای انتخاب رنگ لوگو

تماس فوری

نحوه انتخاب رنگ در لوگو

نحوه انتخاب رنگ در لوگو تکنیک‌ های مختلفی دارد. در درجه‌ ی اول باید با روانشناسی رنگ‌ ها در لوگو آشنا باشید. این کار باعث می‌شود تا بتوانید رنگ مناسب‌تر را نسبت به ماهیت شرکت خود انتخاب کنید. واقعیت این است که سلیقه برای انتخاب رنگ لوگو کافی نیست. خوش‌ سلیقه‌ ترین افراد با وجود انتخاب رنگ‌ های زیبا ممکن است دست به انتخاب‌ های اشتباه و بی‌ربط نسبت به برند مربوطه بزنند.

از این رو است که سعی کردیم روانشناسی کامل رنگ‌ ها را برای شما بیان کنیم. از این گذشته بایستی در انتخاب رنگ لوگو خود را به جای بیننده قرار دهید. این ترفند باعث می‌شود تا بتوانید رنگ مناسب بسته به کارکرد شرکت خود را انتخاب کنید.

انتخاب رنگ لوگو یکی از چالش‌ های اولیه برای هر سازمان و شرکت است. هر چند روانشناسی رنگ‌ ها و حس‌ هایی که هر رنگ می‌ تواند به بیننده القا کند را مرور کردیم اما در مجموع این انتخاب برای هر شرکتی شرایط خاص خود را می‌ طلبد.

در طراحی لوگو یاید از چند رنگ استفاده کنیم؟

تعداد رنگ هایی که می توانید در طراحی لوگوی خود استفاده کنید، بسته به شماست. اما تعداد رنگ های به کار رفته، در مفهومی که برند می خواهد به مخاطبان منتقل کند، موثر است. با این حال چند مورد وجود دارد که هنگام انتخاب رنگ باید در نظر بگیرید:

از رنگ های زیادی استفاده نکنید یعنی لوگوی خود را به رنگین کمان تبدیل نکنید. معمولاً در بسیاری از برند ها از 2 تا 3 رنگ استفاده می شود. دو رنگ اصلی انتخاب کنید و با استفاده از رنگ سفید، سایه ایجاد کنید.  این کار به شما کمک می کند تا لوگوی شما به طرحی تبدیل شود که اشخاص دوست دارند به آن نگاه کنند. اگر به طراحی لوگو های امروزی نگاه کرده باشید متوجه می شوید که اکثر آن ها تنها از یک رنگ برای تعریف برند خود استفاده می کنند. دقت کنید که رنگ های مورد استفاده باید با هم سازگار باشند.

بیشتر بخوانید  روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو

رنگ-در-لوگو

هنگام انتخاب رنگ لوگو به چه مواردی توجه کنیم؟

به غیر از تعداد رنگ ها، عوامل دیگری وجود دارند که می توانند بر میزان تأثیرگذاری لوگوی شما روی مخاطب تأثیر داشته باشند. هنگام انتخاب رنگ ها به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • از رنگ های متضاد برای ایجاد تاثیر بصری بیشتر استفاده کنید.
  • رنگ های نامتعادل می تواند واکنش های عجیب و غریبی در مصرف کنندگان ایجاد کند و این باعث می شود که آن ها نخواهند از شما خرید کنند.
  • از ترکیب رنگی که می تواند محصول یا خدمات شما را بهتر نشان دهد، استفاده کنید.
  • سعی کنید نهایتا از 2 یا 3 رنگ استفاده کنید. چرا ‌که مشتریان بهتر می توانند روی لوگوی شما تمرکز کنند.
  • لوگوی خود را با لوگوی رقبایتان مقایسه کنید. صرف نظر از رنگ های مورد نظر آن ها، بررسی کنید که با انتخاب کدام رنگ، لوگوی شما متمایز و بهتر می شود.
  • سعی کنید در مورد اینکه مردم در حال حاضر چه رنگی را بیشتر دوست دارند تحقیق کنید.
  • به یاد داشته باشید که لوگو فقط برای نمایش نیست بلکه برای جذب مشتری نیز می باشد.
  • بسته به فرهنگ محلی رنگ ها را انتخاب کنید.
  • از نظرسنجی ها استفاده کنید.

 

رنگ

استفاده از چه تعداد رنگ در لوگو مناسب است؟

استفاده از چندین رنگ متفاوت در لوگو نمی‌تواند پیشنهاد مناسبی برای شما باشد. البته در برخی مواقع و بسته به نوع شرکت این پیشنهاد هم جذابیت‌ های خاص خود را خواهد داشت. برای مثال فروشنده‌ ی رنگ‌ های صنعتی می‌تواند با این ترفند تنوع محصولات خود را به بیننده القا کند.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگو در تهران

اما در کل و به صورت عمومی برای انتخاب رنک لوگو نباید سراغ بیش از 2 یا 3 رنگ بروید. این کار باعث می‌شود تا در میان لوگو سایر شرکت‌ها به خوبی دیده نشوید و از این گذشته کاربر نیز لوگو شما را در ذهن خود حفظ نخواهد کرد.

انتخاب رنگ لوگو به صورت خاص به نوع شرکت بستگی دارد. هر چقدر از رنگ‌ های شلوغ‌ تری استفاده کنید، ذهن مخاطب نیز با این شلوغی مواجه شده و حالت پریشانی به وی دست خواهد داد.

البته استفاده از رنگ‌ های متضاد برای طراحی لوگو همیشه یکی از ایده‌ های اصلی انتخاب رنگ لوگو بوده است. با این حال بهترین انتخاب، انتخابی است که هویت شرکت شما را به بهترین شکل به نمایش بگذارد.

گاها این هویت را می‌توان در یک رنگ‌ بندی چند رنگی نشان داد و گاها نیز تنها یک یا دو رنگ این قدرت را برای شما به وجود خواهد آورد. مسئله این جاست که برای هر دو این روش‌ ها نمونه‌ های موفقی سراغ داریم.

پس خیلی خود را محدود به داشتن چند رنگ خاص در لوگو نکنید. سعی کنید از شخصیت‌ پردازی به شرکت خود و هویت سنجی آن به تعداد و رنگ‌ های مناسب برای لوگو شرکت خود برسید.

بهترین رنگ برای لوگو و آرم چه رنگی است؟

انتخاب بهترین رنگ برای لوگو و آرم چالشی است که نیاز به همفکری زیادی دارد. هم خود شما به عنوان کسی که از ماهیت شرکت خود آگاه هستید و هم طراح و گرافیست باید نسبت به این موضوع ایده‌ های خود را مطرح کنید.

بیشتر بخوانید  فرآیند طراحی لوگو در رشت

گاها استفاده از ترکیب رنگ‌ های پرطرفدار می‌تواند بهترین رنگ برای لوگو و آرم شما باشد. ترکیب رنگ‌هایی مانند زرد و آبی، طیف‌ های مختلف آبی، قهوه‌ای و نارنجی، قهوه‌ای کم رنگ و پر رنگ از این دسته از ترکیب رنگ‌ های پرطرفدار و زیبا می‌باشد.

در کل بهترین رنگ برای لوگو و آرم رنگی است که شخصیت شرکت شما را بهتر و واضح‌ تر به بیننده القا نموده و نمادی عالی از شرکت شما باشد.

افکار خود را به اشتراک گذارید