طراحی لوگو آژانس مسافرتی

طراحی لوگو آژانس مسافرتی

با توجه به افزایش روزافزون شرکت ها و آژانس های مسافرتی و افزایش رقابت در این عرصه، لازم است عناصری و مواردی انجام گیرند تا به کسب و کار شما رسمیت بخشند و سبب ارتقا جایگاه آژانس شما در میان سایر هم صنف ها گردد. طراحی لوگو آژانس مسافرتی یکی از راه های برند سازی و ارتقا جایگاه آژانس مسافرتی در میان همکاران می باشد و در صورتی که اصولی و درست انجام گیرد به راحتی در ذهن مخاطبان حک می شود.

طراحی لوگو آژانس مسافرتی

آژانس های مسافرتی فعال درحوزه فروش بلیط ها و هماهنگی و رزرو هتل ها و تور های گردشگری می باشند با گذر زمان در حال افزایش هستند و روز به روز بازار رقابتی این صنف در حال رشد می باشد. از این رو لازم است به آژانس مسافرتی خود هویت ببخشیم و با برند سازی و طراحی لوگو آژانس مسافرتی مناسب و به یاد ماندنی، به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت نمائید. لوگو آژانس های مسافرتی در صورتی که اصولی و ساده اما زیبا طراحی شوند به این صورت که به صورت مناسب از روانشناسی رنگ در طی مسیر طراحی آن ها استفاده شود و نماد های مختلف و مناسب نیز در آن ها به کار برود می تواند به هویت و اعتبار بخشی مجموعه کمک کرده و ماندگاری نام در ذهن مخاطبان را به ارمغان آورد. با این موارد این آژانس زمانی که مخاطبان به فکر تهیه بلیط بیافتند، آژانسی که از این خصوصیت ها برخوردار است در ذهن نقش می بندد و فرد برای انجام امور مسافرتی خود به این آژانس مراجعه خواهد کرد.

اهمیت داشتن یک لوگو حرفه ای

لوگو یک نماد بصری است که در برگیرنده اطلاعات و هویت مجموعه مربوط می باشد. یک لوگو حرفه ای می تواند با یک نگاه به خوبی در ذهن ماندگار شود و به کسب در آمد و فزایش تعداد مخاطبان آن مجموعه بیانجامد. برای مثال زمانی که به یک کالای ورزشی فکر می کنیم، برند های معروفی مثل پوما، آدیداس و نایک ممکن است در ذهن ما نقش ببندند. همینطور برای قهوه شما مستقیما به سراغ برند استارباکس می روید زیرا این مجموعه توانسته اند توسط برند سازی درست و اصولی در دنیا شناخته شده و به کسب و کار خود رونق دهند. در آژانس های مسافرتی نیز این مورد صحت دارد به این دلیل که ممکن است سفر های لحظه ای برای افراد مختلف رخ دهد و یا افراد برای تفریحات خود به فکر مسافرت و یا تور بیافتند در صورتی که شما طراحی لوگو آژانس مسافرتی و برند مناسبی داشته باشید به راحتی نام آژانس مسافرتی شما در ذهن مخاطب نقش می بندد و مسافران برای تهیه بلیط و انجام امور مسافرتی خود به شما مراجعه خواهند کرد. از این رو برای طراحی لوگو آژانس مسافرتی به شما توصیه می کنیم به سراغ طراحان حرفه ای لوگو رفته و با مقایسه سوابق آن ها و بررسی لوگو های طراحی شده توسط این افراد نسبت به طراحی لوگو آژانس مسافرتی خود اقدام نمائید.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگو در ساری

ویژگی لوگو های گردشگری

بدون شک تا به امروز با انواع لوگو ها در سطح شهر، تلویزیون و فضا های مجازی و … رو به رو شده اید و می توان گفت که تقریبا یکی از قدم های اولیه هر کسب و کاری طراحی لوگو برای فعالیت خود می باشد. انواع لوگو به صورت کلی دارای سه دسته می باشد که شامل لوگوتایپ که دربرگیرنده برند و نوشته ها، لوگو تصویری که متشکل از نماد کسب و کار می باشد و لوگو ترکیبی که از نام آن نیز قابل برداشت است هم نماد در آن استفاده شده است و هم دربرگرنده نوشته در آن است. این مورد معمولا به سلیقه کارفرما انتخاب می شود و زمانی که نوع لوگو برای طراحی لوگو آژانس مسافرتی انتخاب شد به سراغ انجام فرایند طراحی لوگو می روند. باید توجه داشته باشید که لوگو آژانس مسافرتی دارای ویژگی هایی است که بهتر است به آن ها توجه کنید.

طراحی لوگو و لوگوتایپ فارسی و لاتین شرکت مسافرتی و جهانگردی تورال
طراحی لوگو و لوگوتایپ فارسی و لاتین شرکت مسافرتی و جهانگردی تورال برای بخش های مختلفی پوستر و پیرهن های تبلیغاتی و … نیز کار شده است

رنگ مناسب برای لوگو

یکی از موارد مهم و تاثیر گذار بر یک لوگو، رنگ می باشد که اغلب برای کسب و کار های مختلف از رنگ های مشخصی استفاده می شود. انتخاب رنگ مناسب در طراحی لوگو آژانس مسافرتی می تواند به افزایش جذابیت بصری و تسبیت راحت در در زهن مخاطبان کمک کند به همین دلیل در انتخاب رنگ مناسب از میان انواع رنگ ها دقت کافی را به خرج دهید تا احساساتی همچون اعتماد، امنیت و حرفه‌ ای بودن را به مخاطبین انتقال دهند شما عزیزان می توانید روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو را مطالعه نموده تا به درک اهمیت این موضوع پی ببرید.. رنگ های تعریف شده برای آژانس های مسافرتی غالبا رنگ های سفید، آبی، زرد، سبز و نارنجی و … می باشند. ترکیب رنگ های سفید و آبی در کنار یکدیگر که رنگ سفید نماد هواپیما و رنگ آبی سنبل آسمان است می تواند احساساتی مثل آرامش و امنیت را نیز به مسافران تداعی کنند علاوه بر این موارد تا جایی که ممکن است نباید بیشتر از سه رنگ در طراحی لوگو آژانس مسافرتی استفاده کنید زیرا وجود رنگ های متعدد ممکن است سردرگمی در مخاطبان ایجاد شود و سادگی و جذابیت لوگو که از معیار های دیگر یک لوگو حرفه ای است مختل گردد.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگو در مشهد

فونت درستی را برای طراحی انتخاب کنید.

یکی دیگر از اصولی که باید در طراحی لوگو آژانس مسافرتی باید به درستی از آن استفاده کنید، استفاده از فونت مناسب می باشد که زمانی که قصد دارید لوگو شما از نوع لوگوتایپ یا لوگو ترکیبی باشد باید نسبت به انتخاب فونت مناسب اقدام نمائید. نوع فونت انتخابی شما باید ساده و همچنین خوانا باشد تا با یک نگاه مخاطبان قابلیت خوانایی را داشته باشد. ممکن است فونتی را انتخاب کنید که فونت فانتزی هستند و یا نوشتاری پیچیده ای دارند توصیه می کنیم که از این فونت ها دوری کنیم تا انتقال اطلاعات از لوگو به مخاطب مختل نشود و به راحتی مخاطبان با مشاهده لوگو شما به نام آژانس مسافرتی شما پی ببرند. همانطور که گفته شد، سادگی در طراحی لوگو یکی از اصول الزامی می باشد که می تواند به راحتی در خاطر بینندگان بماند و خوانایی کاملی داشته باشد تا برای آژانس مورد نظر کسب درآمد کند. موارد دیگری که می تواند در طراحی لوگو آژانس مسافرتی دخیل باشد موارد زیر هستند:

  1. استفاده از نماد های مرتبط و مناسب
  2. قرار دادن نماد و عناصر مختلف و مناسب در لوگو
  3. داشتن طراحی ساده
  4. جذابیت کافی
  5. راحتی در درک لوگو
  6. به یاد ماندنی

افکار خود را به اشتراک گذارید