کورل درایو

طراحی لوگو با نرم افزار کورل چگونه است؟

نرم افزار کورل دراو (corel draw)

نرم افزار کورل ، یک ویرایشگر گرافیکی و برداری است که توسط شرکت کورل توسعه یافته و به بازار عرضه شده است.کورل یک برنامه برای طراحی است که در آن از ابزارهای مختلفی برای ایجاد تصاویر اصلی و یا ویرایش آن ها وجود دارد. همچنین به وسیله این برنامه می توان کد QR تولید نمود و به طرح بندی صفحه نیز پرداخت و جلوه های ویژه مختلفی را به طراحی ها اضافه کرد.

نحوه کار با نرم افزار کورل

قلم های موجود در این نرم افزار استکه در ایجاد تصاویر دقیق بسیار تأثیرگذار است.این قلم ها امکان ایجاد تصاویر واقع گرایانه و فوق العاده را در طراحی فراهم می کنند.علاوه بر قلم های متنوعی که در نرم افزار وجود دارد ، استفاده از لایه بندی در این نرم افزار نیز بسیار اهمیت دارد.از طریق لایه های مختلف در نرم افزار کورل می توان در تصاویر مختلف همپوشانی ایجاد کرد و این هم پوشانی نیز به گونه ای است که تصاویر بدون تعامل با یکدیگر هستند.این لایه ها امکانات متنوعی را در زمینه های گوناگون فراهم می اورد که از آن جمله می توان به امکان ایجاد تصاویر و ایجاد سایه و رنگ آمیزی در تصاویر اشاره کرد.

 

برنامه کورل

استفاده از نرم افزار کورل با برنامه های دیگر

نرم افزار کورل برای کار با برنامه های مختلف دیگر نیز کاربرد دارد و با استفاده از این ویژگی می توانیم کارهای طراحی را در مراحل مختلف و به آسانی به اتمام برسانیم.از جمله برنامه هایی که امکان ارتباط با نرم افزار کورل را دارند می توان به نرم افزار Corel PHOTO-PAINT اشاره کرد.تصاویر ایجاد شده در نرم افزار کورل با فرمت های گوناگونی مانند PNG و CDR ذخیره می شوند که از آن ها می توان در نرم افزار ایلوستریتور نیز استفاده کرد.این فرمت ها در نرم افزار کورل با تصاویر متنوع دیگر در سایر نرم افزار ها کارایی دارند وسبب ایجاد همکاری آسان میان طراحان می شود.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگو سه بعدی

امکانات نرم افزار کورل دراو 

  • پشتیبانیِ بیش از ۱۰۰ فرمت مختلف گرافیکی
  • همکاری با سایر برنامه‌ ها
  • سازگاری با نسخه‌ های مختلف ویندوز
  • امکانات حرفه‌ ای کار با متون
  • تبدیلِ تصاویر پیکسلی به برداری
  • امکان چاپ دقیق نوشته‌ ها و آرم‌ ها
  • در این نرم افزار طرح بندی های متنوع به سهولت انجام می پذیرد.
  • داری ابزار پیشرفته برای ایجاد متون و استفاده از آن در تایپوگرافی و حروف چینی
  • امکان استفاده از لایه های جدید و بسیار پیشرفته
  • ایجاد طرح های بسیار زیبا و متنوع در صفحه بندی
  • اضافه کردن سریع عناصر برای سفارشی سازی یک وب سایت سفارشی
  • امکان تعامل پویای کاربر با وب سایت

تفاوت کورل و فتوشاپ

کورل و فتوشاپ از جمله نرم افزار های محبوب و قدرتمند در زمینه طراحی و گرافیک هستند. و هر کدام به دلیل وجود ویژگی ها و قابلیت های خاص خود، جایگاه ویژه ای در بین کاربران پیدا کرده اند.از جمله تفاوت های کورل و فتوشاپ، می توان به نوع ساخت تصاویر اشاره کرد.باید توجه کنید که عمده این تفاوت ها در همین نوع ساخت تصاویر است. البته تفاوت های زیاد این دو نرم افزار فقط به این مورد خلاصه نمی شود و به دلیل همین تفاوت های اساسی این دو نرم افزار در دو مسیر متفاوت قرار گرفته اند.تصاویر درفتوشاپ به صورت پیکسلی و در برنامه کورل دراو به صورت برداری یا وکتوری هستند.البته همانطور که گفته شد برنامه کورل دراو از هر دو نوع برداری و پیکسلی پشتیبانی می کند و رقیب اصلی برنامه ایلوسترتیور شرکت ادوبی می باشد.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگوی پزشکی

نرم افزار کورل

مقایسه نرم افزار کورل و ایلوستریتور

اولین تفاوت واضحی که در بین این دو نرم افزار وجود دارد، ساده بودن محیط نرم افزار کورل است.به همین علت است، که طراحان گرافیک، اعتقاد دارند که یادگیری این نرم افزار در مدت بسیار کمی امکان پذیر است. و می‌توانند با کمی تمرین کردن، به راحتی با آن کار کنند.اما نرم افزار ایلوستریتور دارای محیط پیچیده‌تری است و برای یادگیری آن نیاز به زمان بیش‌تری خواهید داشت.

سریع ترین روش های یادگیری نرم افزار کورل

برای یادگیری این نرم افزار، نه تنها یک راه، بلکه راه‌های بسیار زیادی وجود دارد. و ما قصد داریم در این جا در رابطه با سریع‌ ترین روش‌ های یادگیری این نرم افزار صحبت کنیم. به طور کلی توضیح دادیم که محیط نرم افزار Corel Draw سخت و پیچیده نیست. و می‌ توان در زمان بسیار کمی، نحوه‌ی کار کردن با آن را یاد گرفت. اما موضوعی که لازم است در این جا به آن توجه کنیم، منبع یادگیری است. لازم است در عین حال که می‌خواهید در زمان بسیار کمی، کار با نرم افزار را یاد بگیرید، باید بتوانید به طور اصولی و صحیح با آن کار کنید.پیشنهاد ما به شما عزیزان استفاده از آموزش‌های اینترنتی نرم افزار کورل دراو است. در حال حاضر دوره‌های بسیار زیادی در اینترنت موجود است، اما دوره‌ای که بتواند به بهترین شکل و در کمترین زمان به شما آموزش دهد، ارزش خرید دارد.دوره آموزشی کورل دراو اکسی کلس یکی از دوره‌های جامع آموزش نرم افزار Corel Draw است که می‌توانید تمام آن چه که باید در مورد این نرم افزار بدانید را در کمترین زمان یاد بگیرید و با کمی تمرین و تلاش، تصاویر خارق العاده‌ای را در این نرم افزار خلق کنید.در نتیجه می‌ توان گفت سریع‌ ترین روش یادگیری این نرم افزار، استفاده از دوره‌ های آموزش اینترنتی است. که با شرکت در آن زمان در دست شماست و می‌ توانید هر چه سریع‌ تر برای یادگیری یکی از کاربردی‌ ترین نرم افزارهای طراحی گرافیک در دنیا اقدام کنید.

بیشتر بخوانید  اهمیت ریبرندینگ یا بازسازی برند

افکار خود را به اشتراک گذارید