طراحی لوگو سه بعدی

طراحی لوگو سه بعدی

امروزه نشان سه بعدی یکی از موثرترین انواع لوگو ها می باشد از این رو طراحی لوگو سه بعدی موجب محبوبیت کسب و کارتان در بین سایر برند های مرتبط می شود . یکی از اصلی ترین قابلیت های یک آرم سه بعدی ، قابل درک بودن آن می باشد . اگر کسب و کار و برند شما نو پا است و قصد دارید لوگوی شما زودتر شناخته شود برای رسیدن به هدفتان بهترین راه حل لوگو سه بعدی می باشد

طراحی لوگو سه بعدی چیست ؟

طراحی لوگو سه بعدی اگرچه امروزه ممکن است کمی پیچیده تر از لوگو دو بعدی یا سایر انواع لوگو ها باشد ولی اصلی ترین بعد این نوع لوگو نسبت به سایر آرم ها ویژگی‌ های این سبک از طراحی است که در هر بستری زیبا و کاربردی می باشد . به عنوان مثال یک لوگو سه بعدی هم در حالت چاپی و هم در حالت دیجیتال میتواند هدف خود را به مخاطب انتقال دهد در حال حاضر طراحی‌نشان سه ‏بعدی یکی از موضوعاتی است که در دنیای طراحی گرافیک و تجارت آنلاین بسیار محبوب شده است . امروزه با توجه به رشد تجارت آنلاین و رقابت بالا در بازار ، داشتن یک لوگو سه بعدی خاص و جذاب خیلی اهمیت دارد‏ . طراحی سه ‏بعدی ، به کسب و کارها امکان میدهد تا با یک نماد جذاب ، هویت خود را نشان دهند و در میان رقبا به راحتی بدرخشند .

لوگو سه بعدی

اگر شما طراح لوگو هستید یا میخواهید اطلاعاتی در این مورد کسب کنید باید بگوییم که فتوشاپ یکی از نرم‌ افزار های قدرتمند در حوزه گرافیست می باشد که ویژگی های زیادی در حوزه طراحی لوگو سه ‏بعدی نیز داشته است با استفاده از ابزارها و قابلیت های متنوع فتوشاپ می‌ توان لوگوی سه بعدی خاصی را طراحی کرد . یکی از ابزارهای قدرتمند فتوشاپ به منظور طراحی‌لوگو سه ‏بعدی و ابزار اشیاء سه بعدی می باشد . به کمک این ابزار می توان متن یا شکل مورد نظر خود را به‌ شکل سه بعدی تبدیل کرد . همینطور می توان ابعاد گوناگونی برای اشیاء سه بعدی خود تعیین نمود و آنها را به نشان کسب و کار مورد نظر مشتری اضافه کرد . در این نوع طراحی می‌ توان به استفاده از کره ، مکعب ، استوانه و هرم اشاره داشت علاوه بر این‌ ها در فتوشاپ میتوان از ابزارها و فیلترهای دیگری نیز به منظور طراحی لوگو سه ‏بعدی به کار برد . به عنوان مثال ابزار انتخاب تصویر برای پیکسل‌ های سه بعدی به شما این امکان را می‌ دهد تا تصویر مورد نظر خود را برای پیکسل‌ های سه بعدی در لوگو مورد استفاده قرار دهید  همینطور با استفاده از فیلترهایی همانند Layer Styles و Gradient Tool ، می‌ توان ابعاد و عمق زیادتری به لوگوی سه بعدی خود منتقل کرد . به عنوان مثال با اعمال افکت‌ های سایه ، برجستگی و درخشندگی لوگو را میتوان بیشتر نمایان کرد .

بیشتر بخوانید  فرآیند طراحی لوگو در یزد

همینطور ابزارهای پیشرفته‌ دیگری در فتوشاپ موجود می باشد که با استفاده از آن‌ ها میتوان متن ، شکل یا اشیاء سه بعدی خود را با متریال‌ ها و افکت‌ های نورپردازی متنوع تزئین کرد . این قابلیت‌ ها به شما امکان را می‌ دهند لوگوی سه بعدی خود را به طور واقعی تر برای مخاطب خود نمایش دهید طراحی لوگو سه ‏بعدی در فتوشاپ به کمک ترکیب ابزارها ، فیلترها و ویزگی های متنوع دست شما را برای اعمال تغییرات بیشتر باز می‌ گذارد تا در آخر لوگوی بسیار زیبایی به دست آورید . برای بهره‌ برداری بهتر از ویژگی های فتوشاپ در حوزه طراحی‌آرم قادر خواهید بود به آموزش‌ ها و منابع آنلاین مراجعه نمایید تا به شما نحوه استفاده از این ویژگی ها را به‌ خوبی آموزش ‌دهند در نتیجه استفاده از ویژگی های فتوشاپ مسیر طراحی‌ لوگو سه بعدی را هموارتر از پیش می‌ سازد و موجب حاصل شدن نتایج درخشانی می‌ گردد .

اصول طراحی لوگو
لوگو باید کسب و کار شما مرتبط باشد و فردی که برای کار شما لوگو طراحی می کند با اصول طراحی لوگو آشنا باشد حتما که در طول روز لوگو های مختلفی در محیط اینترنت و یا روی کارت ویزیت و… مشاهده می کنید

مزایای طراحی لوگو

بایستی طراحی لوگوی سه بعدی به شکلی باشد که در ذهن مشتری ماندگار باشد یعنی به راحتی در ذهن مخاطبان نقش ببندد اگر مشتریان با مشاهده لوگو شما جذب شوند ، اولین و بزرگ ترین قدم را برای کسب درآمد در حوزه شغلی خود برداشته اید طراحی برند سه بعدی مزایای بسیاری را برای صاحبان نشان ها به همراه دارد که آن ها عبارتند از :

  • کیفیت بالا : یک لوگوی سه بعدی در کلیه ی ابعاد کیفیت و شفافیت زیادی دارد به همین دلیل ناخودآگاه توجه مخاطب را جلب می‌ نماید .
  • درک آسان : درک این مدل آرم های تجاری مثل لوگو های مینیمال خیلی آسان تر می باشد و پیام برند با سرعت به ذهن مخاطب انتقال پیدا می کند .
  • شناسایی بهتر توسط مشتریان : لوگو های سه بعدی نسبت به طراحی لوگو تایپ ، لوگو های نمادین و… از طرف مخاطبین به آسانی شناسایی می‌ گردند . به صورتی که کاربران حتی می توانند لوگو هایی با ابعاد کوچک را که در پروفایل شبکه‌ های اجتماعی قرار داده می شوند به خوبی بشناسند .
  • برند سازی : طراحی لوگو سه بعدی تاثیر غیر قابل انکاری در رشد برند دارد البته اهمیت این مسئله برای بازاریابی دیجیتال دو چندان می گردد . با داشتن یک نشان تجاری جذاب این تفکر را به مخاطبان منتقل می کنید که می‌ توانند به شما به طور کامل اعتماد داشته باشند .
  • ابزارهای طراحی متنوع : امروزه نرم افزارهای گوناگون و متنوعی وجود دارد که به همین علت دست گرافیست‌ ها برای دیزاین یک نماد شیک و لوکس باز است .
  • کاربرد گسترده : نماد های سه بعدی به دلیل وضوح بالاتر کاربرد بیشتری دارند . بنابراین میتوانید آن را در فروشگاه آنلاین خود انواع اپلیکیشن‌ های موبایلی و شبکه‌ های اجتماعی مختلف جهت جذب مخاطب درج کنید .
بیشتر بخوانید  طراحی لوگو تجاری در ارومیه

مراحل طراحی برند

در طراحی‌لوگو باید مراحلی را طی کنید که به یک سری نکات باید توجه داشته باشید . برای بسیاری از شرکت‌ ها تغییر نام برند نیاز نمی باشد . ولی اگر شما شرکت نو پا می باشد ، یا نامی دارید که دیگر با موقعیت شما همخوانی ندارد ، انتخاب نام تجاری جدید را در دستور کار خود قرار دهید . در شرکت‌ های گرافیکی با تجربه و دارای رزومه کاری درخشان مراحل طراحی لوگو سه بعدی به شکل زیر انجام می‌ گیرد :

برگزاری جلسه با کارفرما : برای مشاوره با کارفرما درباره ی لوگو و نشان مرتبط با شغل خود کلیه ی ابعاد را در نظر داشته باشید به کارفرما نکات اصلی آماده سازی برند را توضیح دهید که رنگ های مرتبط با کسب و کار و طرح های قابل استفاده با نام برند مشتری باید طراحی و ارائه شود که طراحی لوگو ی آنها باید با مشورت کارفرما انجام شود . تحقیق و گرد آوری اطلاعات دومین مرحله بعد از برگزاری جلسه با کارفرما است با توجه به درخواست های قابل اجرا کارفرما و بررسی مخاطبان هدف یک‌ سری اطلاعات اساسی جمع‌ آوری شده است و متناسب با آن بهترین ایده ساخت لوگو انتخاب می‌ شود . بررسی رقبا به گرافیست‌ کمک می‌ کند تا در مرحله ایده‌ پردازی بهتر نتیجه بگیرد و موفق باشد . گام بعدی طراحی اولیه است در اینجا تیم اجرا دست به قلم می‌ شوند تا ایده‌ هایی را که در ذهن دارند به صورت ساده و مینیمال روی کاغذ پیاده‌ سازی کنند . پس از انجام مراحلی که گفته شد می رسیم به انتخاب اتودها و اجرا پروژه ، گرافیست‌ ها با تمام جزئیات بر اساس توافقاتی که با کارفرما داشته اند ، طراحی لوگو سه بعدی را در نرم افزارهای گرافیکی و به طور کامل انجام می‌ دهند و طرح مورد نظر مشتری را اجرا می کنند . و در آخر نوبت ارائه طرح نهایی لوگو سه بعدی و ارسال فایل‌ ها برای مشتری است لوگو تجاری تکمیل شده و تیم گرافیکی آن را به صورت موکاپ به کارفرما نشان می‌ دهند . بعد از بررسی طرح‌ ها تمامی فایل‌ های نهایی برای مشتری ارسال می شود .

بیشتر بخوانید  فرآیند طراحی لوگو در شیراز

افکار خود را به اشتراک گذارید