نقش لوگو در تبلیغات

نقش لوگو در تبلیغات

اهمیت لوگو در تبلیغات

مهمترین و اولین عنصر گرافیکی-تبلیغاتی هر مجموعه ای لوگو ( نشانه ) آن می باشد که می تواند راه را برای دیگر موارد گرافیکی-تبلیغاتی هموارتر یا دشوارتر سازد. لوگو در تبلیغات یکی از روش های تبلیغاتی هستند که توسط بسیاری از شرکت ها نادیده گرفته می شوند، اما می توان آنها را برای به دست آوردن نتایج عالی در هر زمانی مورد استفاده قرار داد.

با پیشرفت صنعت تبلیغات، امروزه موارد زیادی را برای پیش برد یک برنامه تبلیغاتی منسجم و موفق می بایست در نظر گرفت. لازم به ذکر می باشد لوگو یکی از مهمترین موارد هویت بصری برندسازی نیز می باشد.

لوگو به معنای تصویری است که بیانگر فعالیت یک شرکت یا موسسه می‌باشد. در لوگوهایی مانند لوگوی المپیک تصاویر طوری طراحی شده اند که بیننده با نگاه اول و بدون اطلاعات قبلی به نوع فعالیت‌ و پیام لوگو پی می‌برد.

هنگامی که یک کسب و کار تبلیغ می کنید، برای اطمینان از اینکه یک برند در بالاترین سطح پتانسیل خود به نمایش گذاشته شده است انواع مختلفی از روش ها وجود دارد.

سازمان ها از طراحی لوگو در تبلیغات استفاده می کنند، مانند موسسات تجاری و نهاد های تشخیص عمومی در طول سالها، لوگو ها بخش مهمی از بازاریابی برند و هویت نام تجاری بوده است.

لوگو های تبلیغاتی از طریق نمایش بصری یک برند می توانند اصول و ارزش های اصلی برند را تقویت و ارتباط دهند که مزایای نمادین کسب و کار را می دانند. به همین دلیل، لوگو ها نقش مهمی را در خدمت نقطه اتصال بین شرکت و مشتریانش بازی می کنند.

بیشتر بخوانید  لوگو هوش مصنوعی یا طراحی لوگو توسط طراح

 

لوگو در تبلیغات
لوگو در تبلیغات

نقش لوگو در تبلیغات برندها

لوگوها بیانگر فعالیت شرکت‌ها و به نوعی نشانگر برند سازمانی مؤسسات می باشند. نهادهای اقتصادی با ساخت لوگوها قصد دارند تا تبلیغات برند محصولات خود را به شیوه‎ای هوشمندانه انجام دهد.

لوگوها با افول فروش محصولات یک شرکت فراموش نمی شود و برند محصولات برای همیشه در ذهن مصرف کنندگان باقی می‌ماند. بنابراین لوگوها باید طوری طراحی شوند که برند شرکت را در ذهن مصرف کننده حکاکی کنند. به این دلیل باید چندین راهکار در طراحی لوگو به کار گرفته شود تا تاثیر لوگو در تبلیغات برند افزایش یابد.

راهکارهای طراحی لوگوهای تأثیرگذار

– زیبایی در عین سادگی

یک لوگو در عین زیبایی باید طوری طراحی شود که مفهوم‎رسان و عاری از پیچیدگی باشد بطوری که بیننده با دیدن آن، پیام را دریافت کند.

– نشانگر ارزش و جاذبه

برندهای معروف از لوگوهایی استفاده می‌کنند که دارای جذابیت خاصی برای بینندگان دارد. استفاده از تکنیک‌های گرافیکی در طراحی لوگو نقش زیادی در تبلیغات برند دارد.

– استفاده از تصاویر متناسب با فعالیت و یا نام شرکت

تصاویری که برای طراحی روی لوگو استفاده می‌شوند، باید متناسب با فعالیت و یا نام شرکت باشد. استفاده اشکال هندسی در طراحی لوگو به معنای القای مفاهیم خاصی برای مصرف کنندگان می‌باشد.

– نشانگر ویژگی‌های خاص و یونیک

 قبل از طراحی باید لوگوهای سایر شرکتهای رقیب را مورد بررسی قرار داد و شباهت میان طراحی لوگو را بررسی کرد و سپس چیزی متمایز با آنها را طراحی شود. لوگوهای هر شرکت باید متفاوت با لوگوی سایر شرکت‌ها باشد. تقلید از لوگوی تجاری رقیبان به معنای تبلیغات برای شرکت‌های آنها می‌باشد.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگو در تهران

– بهره گیری از رنگ‌های زیبا و متنوع

با توجه به اینکه رنگ در طراحی لوگو نقش مهمی را ایفا می‌کند، لذا توجه به انتخاب رنگ‏های زیبا اهمیت دارد. رنگ باعث جذب نظر بینندگان و در نتیجه تبلیغات مؤثرتر برای برند محصولات می‌شود. انتخاب رنگ باید با توجه به سن، جنس و شاخص‌های فرهنگی مصرف‎کنندگان صورت بگیرد.

 

طراحی لوگو در تبلیغات
طراحی لوگو در تبلیغات

– تغییر لوگو با گذشت زمان

لوگوها نیز با گذر زمان تغییر می‌کنند. لذا مدیران شرکت‌ها باید با توجه به تغییرات محیطی و پیشرفت‌های سازمان، اقدام به طراحی لوگوی جدید کنند. البته باید توجه داشت در صورتی که برند یک شرکت جای خود را در میان مصرف کنندگان باز کرده این امر ممکن است ریسک باشد و به کاهش مشتریان منجر شود. لذا اگر هم قرار است در طراحی لوگوی شرکت تغییراتی بوجود آید، باید به صورت جزئی و تدریجی باشد.

چند دلیل که چرا لوگو در تبلیغات تجاری اهمیت دارد

  1. هویت سازمانی و اعتماد را ایجاد کنید.
  2. با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.
  3. طرح تبلیغاتی را بسیار ساده تر کنید.
  4. طرح بازاریابی محتوا را آسانتر کنید.

افکار خود را به اشتراک گذارید