ابزار های طراحی لوگو 11

ابزار های طراحی لوگو

ابزار های طراحی لوگو

شاید این سوال که ابزار های طراحی لوگو چه چیز هایی هستند دومین سوالی است که برای کسی که کم کم به طراحی لوگو علاقه مند می شود به وجود می آید. شناخت قوانین طراحی لوگو برای افراد مبتدی لازم است زیرا می توانند با بکار گیری این چهار چوب های لازم قرم به قدم به دنیای حرفه ای طراحی لوگو وارد شوند. طراحی لوگو از جمله کسب و کار هایی است که می توان از راه دور یا همان دور کاری انجام داد و مناسب کسانی است که نمی خواهند یا نمی توانند خارج از محیط خانه کار کنند. اما در عین حال در صورت ارائه کار خوب، در آمد مناسب دارد.

ابزار طراحی لوگو چیست؟

امروزه ابزار های طراحی لوگوی مختلفی وجود دارد. از طریق این ابزار های لوگو های در سطح جهانی تولید و به کار گرفته می شوند. ساخت علامت های تجاری برای انواع شرکت ها، موسسات، کارخانجات و رستوارن ها با این ابزار ها صورت می گیرد.

طراحی لوگو خود دارای یک رشته تخصصی در دانشگاه است که می توانید با گذراندن دروس مورد نیاز راه را برای موفقیت خود در این دنیای رنگارنگ و خلاق هموار تر سازید.

ابزار های طراحی لوگو

مهم ترین ابزار های طراحی لوگو

بعد از کسب اطلاعات کلی درباره طراحی لوگو به این منظور که آیا علاقه دارید واقعا به این کار و از فیلد های مختلف آن خوشتان می آید یا نه، بهتر است به تهیه تعدادی از ابزار های طراحی لوگو اقدام نمائید. موارد زیر از جمله ابزار های مهم ابتدائی در طراحی لوگو می باشد.

   خودکار، مداد، دفترچه و …

ابزار اولیه طراحی لوگو شامل خودکار، مداد، دفترچه مخصوص طراحی، پاکن و تراش می شوند. در صورت تمایل می توانید طرح اولیه لوگو را به کمک مداد یا خودکار روی کاغذ رسم کنید سپس طرح را به کمک ابزار برنامه های لوگو ساز توسعه دهید.
توجه داشته باشید که برای طراحی برخی از لوگو ها روی کاغذ شما نیاز به ابزاری نظیر پرگار، خط کش، شابلون و … خواهید داشت.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگو تجاری در ارومیه

   میز و صندلی راحت:

مــیز و صندلی راحت و مناسب به شما انگیزه داده و همچنین به دلیل اینکه مدت طولانی را مقابل لپتاپ خواهید گذراند به شما در جلوگیری کردن از آسیب های نخاعی ناشی از بد نشستن و قوز کردن کمک خواهد کرد. میز شما باید دارای فضای کافی برای کاغذ و لب تاپ یا کامپیوتر شما داشته باشد چون شنا از این دو ابزار کنار هم خیلی استفاده خواهید کرد. صندلیتان ارتفاع مناسبی نسبت به میز داشته باشد.

در ادامه به معرفی ابزار های پیشرفته این شغل خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید… .

مهم ترین ابزار های طراحی لوگو دیجیتال

اگر تمایل دارید ابزار طراحی لوگو را ارتقاء دهید باید بهترین کیت ابزار را تهیه کنید. با تهیه این کیت استعداد و میزان خلاقیت شما به صورت قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. این کیت ها به شرح زیر هستند:

    مانیتور 20 تا 24 اینچ

داشتن یک صفحه با اندازه کافی و مناسب به طراح لوگو کمک می کند که در صورت نیاز طرح خود را بزرگ تر یا کوچک تر کند. و یا دارای فضای دید کافی باشد. همچنین فضای کافی برای طراحی در حالی که به طرح خود مسلط است باشد. این ابزار یعنی مانیتوری که دارای اندازه ای به حدود 20 تا 24 اینچی است بهترین گزینه برای علاقه مندان این حوزه است.

    نرم افزار Adobe Creative Cloud

برنامه های گرافیک به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

گرافیکی شطرنجی

گرافیک برداری

برنامه های گرافیکی شطرنجی نظیر فتوشاپ بر اساس پیکسل طراحی گشته و زمانی که طراح تمایل دارد طرحی را کشیده است در این برنامه ها بزرگنمائی سازد، طرح کیفیت و وضوح خود را از دست می دهد.

ابزار های گرافیک برداری مبتنی بر نقاط، خطوط، اشکال و … هستند و می توان طرح را در این مدل برنامه ها به اندازه نامحدود بزرگنمائی نمود. به همین دلیل داشتن برنامه های لوگو ساز مناسب و قوی بسیار مهم بوده و اهمیت بالائی دارد. مجموعه نرم افزار Adobe Creative Cloud به گونه ای طراحی شده است که دارای فونت ها و ابزار طراحی مناسب و کاربردی می باشد. این مجموعه نرم افزار طیف وسیعی از برنامه ها را که برای طراحی لوگو مورد نیاز می باشد را در دسترستان قرار می دهد. در این مجموعه نرم افزاری برای دیزاین لوگو می توانید از نرم افزار هایی مثل Photoshop ، Illustrator ، InDesign و … استفاده فرمائید.

بیشتر بخوانید  ایده پردازی در طراحی لوگو

برنامه Illustrator Adobe

اگر شما یک طراح لوگو حرفه ای هستید، بهتر است برنامه Illustrator Adobe را بکار بگیرید. این نوع نرم افزار در زمینه طراحی علامت تجاری جزو نرم افزارهای کاربردی و استاندارد شناخته می شود. برنامه لوگو ساز Illustrator Adobe دارای انواع ابزار طراحی لوگو نظیر Pen و Pencil و … بوده و شما می توانید به کمک این ابزار ها لوگوی مورد نظر خود را به راحتی طراحی نمائید.
Vector یکی دیگر از برنامه های لوگو ساز بکاملا رایگان در اختیار طراحان لوگو قرار گرفته شده است. طراحی لوگو به کمک این نرم افزار ساده است. شما می توانید به کمک ابزار طراحی لوگو که در این نرم افزار تعبیه شده اند کار طراحی علامت تجاری را به راحتی انجام دهید.

به لطف موتور جستوجوی گوگل، تعداد کسیری از برنامه هایی که لوگو طراحی می کنند به صورت رایگان از طریق گوگل قابل دست یابی هستند. این برنامه ها برای کاربری راحت تر به روشی طراحی شده اند که با انواع فایل های مایکروسافت مطابقت و همخوانی داشته باشند.

     تبلت و قلم دیجیتال

ماوس هر چقدر کارایی خوبی برای رشته های دیگر داشته باشد نمی تواند به طراحان لوگو دقت و امکان طراحی کافی را بدهد. طراحان لوگو برای کار بر روی جزئیات طرح خود می توانند از ابزار های تبلت و قلم استفاده نمایند.

توجه داشته باشید در باره صفحه تبلت همانند صفحه مانیتور، در صورت بزرگ بودن صفحه فضای کاری طراح راحت تر خواهد بود.

    دوربین با کیفیت

برای مستند سازی از ایده های خود و همچنین اطلاعاتی که اولیه هستند بهتر است از دوربینی باکیفیت استفاده نمائید. دوربین از ابزار های غیر قابل چشم پوشی طراحی لوگوست. حتی کاهی شما از محیط های اطراف می توانید برای ایده گرفتن پروژه خود عکاسی کنید.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگو صنعتی در تبریز

   فونت  (تایپوگرافی)

فونت یکی دیگر از ابزار طراحی لوگو به شمار می رود. انتخاب فونت مناسب برای طراحی علامت تجاری از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. اگر شما بتوانید در زمان انجام طراحی لوگو تصاویر و فونت هایی مناسب را با یکدیگر ترکیب کنید بدون شک لوگویی که طراحی کرده اید ظاهری منسجم و جذاب خواهد داشت. برای طراحی لوگو بهتر است از نرم افزار لوگو ساز استفاده کنید که دارای یک کتابخانه غنی از فونت های مختلف است.

ابزار های طراحی لوگو 13

نرم افزار مدیریت پروژه

نرم افزار مدیریت پروژه یکی از کاربردی ترین ابزار طراحی لوگو به شمار می آید. یک طراح لوگو که از این طریق کسب در آمد می کند، در آن واحد می تواند چند پروژه را بپذیرد. اما برای مدیریت طراحی لوگو پروژه های خود نیازمند یک نرم افزار مدیریتی است که به کمک نرم افزار مدیریت پروژه می توانید پروژه هایتان را به آسانی سازماندهی کند.

برخی از این نرم افزار ها به گونه ای ساماندهی شده اند که کاربر را قادر به ایجاد تابلو هایی برای گردش کار خود کند. به کمک طراحی این تابلو ها بدون شک طراح به راحتی قادر خواهد بود به روند پروژه ها و مدیریت آن ها تسلط داشته باشد.

سخن پایانی

ابزار های گفته شده را تهیه نمایید یا بدون نگرانی و دغدغه لوگوی مورد نیازتان را طراحی کنید. به این ترتیب چیزی مانع ایجاد طرح شما نخواهد شد. گاهی ایده ای به ذهن می آید که فوق العاده است اما با یک توقف کوچک از ذهن می رود. این موقعیت ها را از دست ندهید.

افکار خود را به اشتراک گذارید