لوگوی صنعتی چیست

طراحی لوگو صنعتی

طراحی لوگوی صنعتی

لوگوی صنعتی برای مشاغلی به کار می رود که در حوزه صنعت به تولیدات صنعتی می پردازند.طراحی لوگو صنعتی کار چندان ساده ای نیست. اما با در نظر گرفتن یک برنامه درست می توانیم هویت برند و خدمات صنعتی یک شرکت را در آن به زیبایی به تصویر بکشیم.

برای داشتن یک استراتژی موفق در طراحی لوگو صنعتی می بایست. بهترین ها را در انتخاب استراتژی های تبلیغاتی، عناصر، نمادها، پالت رنگ، فونت ها و مقیاس پذیری طرح لوگوی صنعتی امتحان کرد. زیرا لوگو صنعتی به علت استقبال گسترده در صنعت نیازمند دقت، تخصص و ظرافت بیشتری می باشد. شاید بهترین لوگو های صنعتی  زیبایی چندانی نداشته باشد اما باید قدرت و میزان حرفه ای بودن را نشان می دهد.

نکات مهم در انتخاب لوگوی صنعتی

  • طراحی لوگوی صنعتی فرایندی ساده اما در عین حال پیچیده ای است. برای خلق لوگویی تاثیرگذار و جذاب باید از ارزش ها و اهداف شرکت اگاه شده و سپس هویت برندتان را به تصویر بکشید.
  • این تصویر باید شما را از رقبا متمایز می کند.
  • لوگوی شما باید نوآوری، اعتبار و پشتکار شما را به مخاطبانتان منتقل کند.
  • هر شرکت صنعتی پیام مارکتینگ خاص خود را دارد و عناصر اصلی در طراحی لوگو نقش مهمی در انتقال این پیام و تاثیر بر درک مخاطب دارد.
  • هدف اصلی از یک لوگوی صنعتی اعتباربخشی به کسب وکارتان است و باید در این لوگوها نام شرکت همراه با ویژگی های خاص در طرح درج می شود.
  • طراحی لوگوی صنعتی باید به شیوه ای باشد که بعد از گذشت سال ها نیز قابل استفاده باشد.

نماد ها و اشکال در لوگوی صنعتی

اشکال و نماد ها نشانگر خصوصیاتی مانند دقت، نوآوری و اعتبار هستند. نماد ها در طراحی لوگو صنعتی می توانند به عنوان ابزاری تجاری مانند چکش یا محصولات نهایی مانند ساختمان ها یا پل ها را نمایان سازند. اگر می خواهید از نمادی استفاده نمایید، ابتدا باید مطمئن شوید که مربوط به خدمات شرکت شما باشد و روی مخاطبان شما تاثیر بگذارد. نمادها  منبعی عالی برای هرگونه الهام از طراحی هستند. لوگوی ناسا را در نظر بگیرید که در یک کره آبی رنگ با پراکندگی ستاره ها و نقاطی به نمایندگی از کهکشان ها قرار دارد. این لوگو واقعا به یاد ماندنی است و پیام برند ناسا را دربر دارد.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگو تجاری در همدان

 

لوگوی صنعتی

نقش رنگ در طراحی لوگو صنعتی

به طور کلی، رنگ ها در طراحی لوگو صنعتی، تاثیر زیادی روی بیننده می گذارند. گاهی حتی با انتخاب رنگ مناسب برای لوگو می توانیم اعتبار و اهداف کسب و کار خود را نشان دهیم.در ادامه برخی رنگ ها و پیامی که هر رنگ می تواند به مخاطب شما القا کند را می بینیم :

رنگ قرمز: محرک، هیجان انگیز و قدرتمند است و  رنگ زرد، رنگ خوش بینی است. ترکیب این دو رنگ در طراحی ترکیبی از قدرت و انرژی را نشان می دهد.

رنگ آبی: نشان دهنده ثبات، اعتبار و امنیت است. از جمله خصوصیاتی که اغلب شرکت ها برای تولید در صنعت به آن نیاز دارند.

رنگ سبز: از دیگر رنگ هایی که در طراحی لوگو به خوبی قابل اجرا هستند رنگ سبز است. سبزها تعادل و اهمیت دادن به محیط زیست را نشان می دهند.

رنگ قهوه ای : می تواند انتخاب های موثری در برند تجاری شرکت شما باشند. رنگ قهوه ای حس سلامتی، تجربه و راحتی را برمی انگیزاند.

سیاه و سفید: استفاده از زنگ های سیاه و سفید حس سادگی و اعتبار را  به مخاطب منتقل می کنند.

فونت در لوگوی صنعتی

انتخاب نوع فونت در لوگوی شما می تواند پیام برند تان را تقویت کند و یا حتی از قدرت آن بکاهد. به طور کلی، بهتر است برای طراحی لوگو صنعتی موفق کمتر از کلمات و شعار استفاده شود. البته طراحی لوگو به سبک مونوگرام در این زمینه طراحی لوگو صنعتی بسیار پرکاربرد است. فونت های مدرن مانند serif و sans-serif در طراحی لوگوهای صنعتی بهترین عملکرد را از خود نشان می دهند.

بیشتر بخوانید  پیکتوگرام چیست؟

فونت serif

فونت‌هایی هستند که خط‌‌های افقی کوچکی در انتهای هر حرف دارند. این فونت‌ها نمایان‌گر احترام به سنت، تکریم مشتری، قابل اعتماد بودن، و راحتی هستند. از جمله این فونت‌ها می‌توان به Times New Roman ،Baskerville ،Georgia Italic ،Trajan اشاره کرد.

فونت sans-serif 

این فونت‌ ها سرکشِ کوچک انتهای حرف را نداشته و به همین دلیل مدرن‌ تر به نظر می‌ رسند. این فونت‌ ها جاه‌ طلبی، مدرنیته، و نظم و ترتیب را به مخاطب القا می‌کنند. از جمله این فونت ها می توان به Franklin Gothic .،Calibri ،Myriad Italic اشاره کرد.

 

طراحی لوگوی صنعتی

مقیاس پذیری در لوگوی صنعتی

لوگوهای طراحی شده  بر روی سطوح با اندازه های مختلف اعمال می شوند. پس مهم است که به راحتی قابلیت مقیاس بندی داشته باشند تا تأثیری که بر روی مخاطب می گذارند را از دست ندهند. درواقع رسیدن به تعادل بین عناصر طراحی و فضای منفی در طراحی لوگو حرفه ای بسیار مهم می باشد. نکته اول اینکه لوگو ها باید  چه در کارت ویزیت و چه روی کامیون های مخصوص حمل و نقل شرکت می بایست به راحتی قابل تشخیص بوده و از کیفیت بالایی برخوردار باشند.حتماً لوگویی را انتخاب کنید که در طراحی لوگو سیستم ها و شبکه ها مانند وب سایت و سایر رسانه های اجتماعی، تجهیزات و علائم مقیاس خوبی داشته باشند. لوگو های صنعتی می بایست تمیز، صریح و دارای فضای سفید کافی باشند.

نکات مهم در طراحی لوگوی صنعتی

هویت بصری قدرتمند

یشتر مردم حافظه بصری قدرتمندی دارند و چنانچه طرح لوگو به حد زیادی فریبنده و جذاب نباشد ممکن است در ذهن و خاطر مخاطب باقی نماند و به راحتی فراموش شود.

بیشتر بخوانید  فرآیند طراحی لوگو در کرج

از طراحی طولانی و پر از رمز و راز بپرهیزید

لوگو باید مختصر و سودمند باشد. برای طراحی لوگو خود از جزئیات زیاد بپرهیزید. سایز لوگوها کوچک است بنابراین جزئیات در آن ها زیاد دیده نمی شود.هر قدر لوگو روان و سلیس باشد انتقال هدف به مخاطب راحت تر خواهد بود.

قابل تشخیص بودن لوگو

لوگوی شرکت NIKE را در نظر بگیرید. به دور از پیچیدگی و جزئیات است. اما در عین حال بسیار سریع در ذهن مخاطب نقش بسته است. زمانی که شرط سادگی را در طراحی رعایت کنید جایگاه خود را در ذهن مخاطب به دست می آورید.

خلاقیت در طراحی

همیشه در زمان طراحی در نظر داشته باشید که مجبور نیستید برای مناسب و متناسب بودن لوگو علائم خاصی را در طرح بگنجانید. در یک برند رایانه لزوما رایانه نشان داده نخواهد شد؛ در لوگو ی یک شرکت مواد غذایی حتما شکل یا ماده غذایی در یک غذا به کار نرفته است . شما فقط باید خلاق باشید.

افکار خود را به اشتراک گذارید