ساخت هویت بصری در اینستگرام

طراحی هویت بصری موفق برای کسب و کار

هویت بصری 

طراحی هویت بصری قدم اصلی موفقیت و رشد هر برندی می باشد. در صورتی که هویت بصری به صورت اصولی به طراحی برسد شخصیتی قدرتمند و قابل اعتماد از کسب و کارتان را به نمایش خواهد گذاشت. شخصیتی که ماندگاری، محبوبیت و توسعه برند را به شما هدیه خواهد داد. از سوی دیگر هویت بصری نقطه آغاز هر برند یا کسب و کاری می باشد.

هویت بصری برند سبب می گردد به شکلی متفاوت و با تمایز از دیگر هم صنفان خود دیده شوید. هویت بصری ساختاری یکپارچه برای شکل و نمای کسب و کار شما ترتیب می دهد. طراحی این بخش باید به نحوی باشد که طراحی لوگو اجزای مجموعه شما به شکلی ویژه و منحصر بفرد دیده شود.

ایده پردازی و طراحی گرافیک مهمترین بخش هویت سازی برند ها می باشد. طراحی خلاقانه و اصولی این بخش باعث تمایز برندها شده و تاثیر زیادی بر روی مخاطبان هدف خواهد گذاشت.

هویت بصری یا Visual Identity دارای اجزای مختلفی می باشد که همگی به شکلی یکپارچه و منظم به نظر می آیند. طراحی نشان تجاری، رنگ سازمانی، اوراق اداری، کاتالوگ، پوستر، بسته بندی و عکاسی از جمله عناصر تشکیل دهنده هویت بصری برند ها است. طراحی هویت بصری برند در صورتی تاثیر گذارر خواهد بود که هویت خلاقانه، اثر گذار و متناسب با نوع محصولات یا خدمات ارائه دهد. اهمیت هویت بصری برند شما وقتی مشخص می گردد که نماد ها و عناصر گرافیکی برند شما پس از مدتی در ذهن مخاطب هک گردد. این اتفاق موجب می گردد دیدن یا شنیدن بخشی از هویت برند شما یاد آور محصول یا فعالیت شما در ذهن مخاطب شود. این اتفاق خودِ برندسازی است که با تبلیغات تقویت می شود.

هویت بصری و گام های اولیه

پیش از آنکه حتی شروع به فکر کردن درباره لوگو یا طراحی وبسایتتان کنید، باید لحن یا احساسی که برندتان باید داشته باشد را مشخص کنید. باید قبل از طراحی هویت بصری موفق تعدادی سوال از خود بپرسید و با توجه به پاسخی که به آن میدهید نوع هویت بصری و لوگو و طرحی که وبسایتتان خواهد داشت را انتخاب کنید. سوالات زیر را بخوانید و برای هر سوال 3 تا 5  صفتی که به ذهنتان می آید را بنویسید.

  • قرار است با چه گروه یا مخاطبانی کار کنیم؟
  • چه مدل افرادی خواهان کار کردن و یا معامله کردن با برند ما خواهند بود؟
  • دوست دارم افراد در مواجهه با برند من چه حسی داشته باشند؟
بیشتر بخوانید  طراحی کاتالوگ با فوتوشاپ

 شما می توانید پاسخ هایی از قبیل  «خلاقانه و بامزه» یا «حرفه ای و انگیخته» داشته باشید . صفت هایی که در بیشتر پاسخ هایتان دیده می شوند می توانند شاخص خوبی برای «تعیین لحن» و هویت بصری  برند شما باشند.

توجه داشته باشید صفاتی که در پاسخ ها به ذهنتان رسیده و آنچه که انتخاب می کنید با لحن برندتان هماهنگ باشند.

طراحی هویت بصری موفق

طراحی هویت بصری برند جزییات فراوانی دارد. این جزییات به سه دسته تقسیم می شوند.

هویت بصری چیست

ساخت تصویر برند

تصویر برند و دیگر داشته های بصری باید با لحن برند ایجاد شده برای برندتان تطابق داشته باشد و حس و حال مشخصی در ذهن مخاطبان بجای بگذارد . این داشته ها عبارتند از:

  • لوگو
  • پالت رنگی به کار رفته
  • فونت های انتخابی
  • الگوها و بافت ها

اینها داشته ها و یا سرمایه های بصری شما هستند که از آنها بارها و بارها در فرآیند برندینگ و بازاریابی استفاده خواهید کرد.

المان های بصری شما باید به هر آنچه که به کسب و کارتان مرتبط است اضافه شوند. از صفحات حضور شما در رسانه ها و شبکه های اجتماعی تا تبلیغات و بنرهای چاپی، بروشور، اوراق چاپی، راهنماها و چک لیست های برند ابزار بسیار مناسبی برای انجام این کارند.

حضور مداوم در رسانه های دیجیتال

زمانی که تصویر و داشته های برندتان را تعیین کردید، از آنها در بازاریابی محتوا در رسانه های آنلاین و دیگر فضاهای دیجیتال بهره ببرید. این فضا ها می توانند وبسایت، بلاگ، خبرنامه و یا پروفایل های شبکه های اجتماعی تان و … باشند. از المانهای هویت بصری برندتان برای حضوری گسترده در رسانه های دیجیتال با استفاده از تصاویر، رنگ ها، فونت ها و دیگر داشته های برندتان کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگو در یزد

حضور در فضای آنلاین و فیزیکی

علاوه بر حضور و نمود آنلاین در رسانه های دیجیتال، باید فضاهای آفلاین و حضور فیزیکی را نیز در نظر بگیرید. این موارد شامل داشته های چاپی مانند کارت ویزیت، استندها، ملزومات بازاریابی مانند بروشورها، تراکت ها، پوشه ها و کلاسورهای آرم دار هستند. اگر موقعیت مکانی مشخصی متعلق به کسب و کار شما وجود دارد باید سر در و نمادی از برند و کسب و کارتان را برای قرار دادن در آن فضا طراحی کنید. اگر محصولی تولید می کنید، به بسته بندی اختصاصی نیاز خواهید داشت. با توجه به اینکه معمولا رنگ ها هنگام چاپ با چیزی که در کامپیوتر هستند متفاوت می شوند،حتما از یک طراح حرفه ای برای انتخاب بهترین رنگ ها (بر اساس رنگ سازمانی) کمک بگیرید.

نکات مهم درباره طراحی هویت بصری موفق

مداومت و استمرار کلید موفقیت در فرایند برندینگ می باشد. یک برند منسجم و همیشگی، کسب و کار شما را به یاد ماندنی و قابل تشخیص می نماید. این مورد به بهبود شناخت برند شما کمک کرده و باعث افزایش فروش می شود. زیرا افراد به احتمال زیاد با برندی کار و تعامل می کنند که آن را می شناسند و به آن اعتماد دارند.

هویت بصری

برند سازی و طراحی هویت بصری در اینستگرام

برندسازی در اینستاگرام این شبکه اجتماعی پرمخاطب و محبوب که در مدت خیلی کمی توانست رقبای خودش را پشت سر بگذارد؛ خیلی حائز اهمیت است. رسانه‌ای که بی‌ شک این روزها طراحی لوگو صاحبان کسب و کار تولیدی، بازرگانی و خدماتی در هر سطحی از آن برای فروش محصولات و معرفی خدمات خودشان استفاده می‌کنند. اگر شما هم قصد رقابت آنلاین را دارید؛ یا اهداف تجاری خاص را همانند برندسازی در اینستاگرام را دنبال می‌کنید؛ حتما توصیه می‌کنم که بدون مطالعه این مقاله ارزشمند را این کار را شروع نکنید.

بیشتر بخوانید  تفاوت لوگو و بنر تبلیغاتی

سه مرحله اساسی برند سازی در اینستگرام

  • نوع محصول و خدمات خود را دقیقا مشخص کنید.
  • ارزش آفرینی یا ارزش افزوده شما نسبت به رقبا که با دقت باید روی آن تمرکز نمایید.
  • نوع مخاطب‌تان را کامل تشریح کنید.(به عنوان مثال در کدام رسانه و مدیا مشتری شما حضور پر رنگی دارند، ابزارهای مورد نیاز آن رسانه چه چیزهایی هستند. مشتریان بالقوه شما چگونه تصمیم می‌گیرند. این محصول شما برای کدام دسته از مشتریان در منطقه جغرافیایی مناسب هست. دقیقا موارد برجسته در مخاطبان را باید شناسایی نمایید.)

چرا باید برندسازی در اینستاگرام را شروع کنیم؟

برندسازی در  اینستاگرام موضوعی است که می‌ تواند هزینه‌ های برندسازی و سرعت محبوبیت آن را همانند یک کاتالیزور کسب و کار افزایش دهد.

پس لازم است که با نگاهی عمیق‌ تر و متفاوت‌ تر به آن بنگریم. چرا که تا مدیا و رسانه‌ ای را درست انتخاب نکنیم؛ مسلما نتایجی که به دست می‌ آوریم غالبا مشهود نخواهند بود. در حالی که اگر این مسیر را هر مدیر و صاحب کسب و کاری در زمان حاضر به درستی انجام دهد ، مطمئنا می‌تواند در بازار هدف انتظار سهم بیشتری را داشته باشد. پس دلیل اصلی برندینگ در اینستاگرام، در حقیقت به دلیل رقابت شدیدی است که باید به آن اهمیت دهید. اما مهم تر و هدف از طراحی لوگو این‌ ها برقراری ارتباط با انسان هست. یعنی اگر شما بتوانید روابط خوبی را با مشتریان‌ تان برقرار کنید. به همان اندازه موفقیت‌ تان تضمین شده خواهد شد.

افکار خود را به اشتراک گذارید