ارم تجاری

طراحی لوگو تجاری

طراحی لوگو تجاری

طراحی لوگو تجاری عملیاتی است که در راستای نمایش هویت شرکت تجاری و بازرگانی شما انجام می گیرد و مشخصه ای از فعالیت های حرفه ای شما می باشد.بنابراین طراحی آرم برای تجارت بسیار مهم است. یک آرم تجاری به منزله ی سرمایه قدرتمند برای نام شرکت تجاری شماست. بنابراین طراحی هویت بصری موثر برای برند به چیزی بیش از طراحی گرافیک نیاز دارد. طراحی آرم به موفقیت و تجربه زیادی نیاز دارد تا نمونه لوگو برای شرکت تجاری شما منحصر به فرد باشد و این کار به جلب مشتری و سیر صعودی نمودار بیزینس شما بیانجامد.

چرا به طراحی لوگوی تجاری برای برندمان نیاز داریم؟

  • ساخت لوگو به شیوه‌ی خلاقانه باعث می‌شود تا برند شما بدون زحمت زیاد و تنها با مخفی کردن مفهوم برند در لایه‌های طرح‌ها و رنگ‌ های لوگو گوی سبقت را از سایرین برباید و با نشستن در ناخودآگاه مخاطب درآمد خود را تضمین کند.
  • تمامی برندهای مشهور از گذشته تا کنون را به خاطر بیاورید. طراحی لوگوی این برندها یکی از مبتکرانه‌ ترین ابزارها برای معرفی محصولات و خدماتشان بوده است. درواقع طراحی آرم موفق به شما کمک مي‌کند تا از آرم خود به عنوان اسلحه‌ ای برای نشانه گرفتن ذهن مشتریان در همان نگاه اول استفاده کنید. و هویتتان را به آن‌ها نشان دهید.
  • شما چند تبلیغ و نام تجاری را پس از تنها یک بار دیدن آن به یاد می‌آورید؟ قطعا جواب شما یک یا دو نام است. اما هنگامی که پای لوگوها به میان می‌آید، داستان تغییر می‌کند و کل هویت برند در قالب یک تصویر در ذهنتان نقش می‌بندد .که قابل فراموشی نیست. پس اگر می‌خواهید به یاد ماندنی باشید حتما باید از خدمات حرفه‌ای ساخت لوگو کمک بگیرید.
  • لوگوی موفق تشخیص محصولات و خدمات شما را از سایر رقبایتان آسان می‌سازد و باعث می‌شود مشتریان بالقوه‌ی شما راحت‌ تر برای خرید محصولاتتان تصمیم‌گیری کنند.
  • آیا شما حاضرید از برندی که هیچ نشان مشخصی ندارد خرید کنید؟ساخت لوگو نه تنها توجه و نگاه مخاطب را به خود جذب می‌کنند. بلکه به دلیل نمایش هویت برند، بر واقعی و قابل اعتماد بودن آن صحه می‌گذارند. بنابراین مشتریان به حقیقی بودن برندتان اعتماد خواهند کرد.
  • بسیاری از شرکت‌ها از تاثیر طراحی آرم خود بر جذب مخاطبین خاص غافل هستند و نمی‌دانند که لوگوها قادرند مخاطبین هدف را همچون آهن ربایی به سمت برندشان جذب کنند.
بیشتر بخوانید  طراحی لوگو تجاری در همدان

 

طراحی لوگو تجاری 1

نکته های مهم در طراحی لوگو تجاری

برخی نکته ها هستند که برای طراحی لوگو تجاری بسیار حائز اهمیت می باشند. این نکته ها عبارت هستند از:

انتخاب نوع لوگو

لوگوها در سه دسته طراحی می شوند: لوگوهای نوشتاری، لوگوهای تصویری و لوگوهای ترکیبی. برای شرکت های کوچک و برندهایی که تازه شروع به کار کرده اند بهترین انتخاب برای طراحی لوگو، لوگوهای ترکیبی هستند چون که در این دسته از لوگوها نام کسب و کار به همراه نماد یا تصویر آن آورده می شود که کمک می کند لوگو در ذهن مخاطب ماندگارتر شود.

انتخاب شکل های مورد استفاده در لوگو

هر شکلی که در لوگو استفاده شود دارای مفهوم خاص خودش است، این موضوع خصوصا در طراحی لوگو تجاری اهمیت بیشتری پیدا می کند. برای مثال دایره نشان دهنده ی جامعه، وحدت، دوست داشتن و غیره است. حلقه ها پیوند داشتن و رابطه های همیشگی را به نمایش میگذارند و خط صاف بیانگر قدرت و کارا بودن است. مثلث برای نشان دادن علم یا دین یا قوانین و پرخاش هستند و مربع نشانگر متعادل بودن است. خط های افقی مشخص کننده آرامش و ساکن بودن و خط های عمودی نشان دهنده ی قدرت یا مردانگی هستند.

انتخاب رنگ لوگو

عموما رنگ لوگو باید با نوع کسب و کار و برند مورد نظر هماهنگی داشته باشد. هر یک از رنگ ها سبب القای پیام خاصی به مخاطب می شوند. برای مثال رنگ زرد به مفهوم هوش، دوستی و محتاط بودن است، در حالی که سبز زندگی و تحرک و پویایی و نیز سرمایه را نشان می دهد و قرمز از عشق و خطر کردن و قدرت و حس می گوید. آبی سمبل صلح و آرامش، صادق بودن، امن بودن و حتی دید مثبت و اعتماد به نفس است در حال که بنفش نشان دهنده ی زیبایی، نوآوری، وفادار بودن و دانایی است. سفید بی آلایش بودن و خوبی و پاک بودن و سادگی را نشان میدهد و رنگ خاکستری عموما بیانگر محکم بودن، ایمنی داشتن و محترم شمردن است.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگو حرف a

استفاده از فونت مناسب

یکی از مهم ترین اصول در طراحی لوگو تجاری انتخاب فونت درست است. فونتی که برای لوگو در نظر میگیرید باید کاملا قابل خواندن باشند. یکی از بهترین روش ها برای این کار این است که فونت های متفاوت را در سایر وسیله های مدیا و تبلیغی مانند کارت های ویزیت یا تابلوهای تبلیغی استفاده کنید و اثر آن را ببینید.

 

طراحی لوگو تجاری 2

چگونه یک لوگوی تجاری خوب طراحی کنیم؟

انتخاب یک لوگوی مناسب را می توان یک از مهم ترین اصل ها در راه اندازی یک کسب و کار دانست. طراحی لوگوی تجاری باید از اصولی پیروی کند که در ادامه به آنها می پردازیم.

بهره گیری از زمینه ی ساده

عموما در طراحی لوگوها سعیمان بر این است  که از تعداد رنگ کمتری استفاده کنیم . مثلا در لوگوی شرکت ها عموما از دو رنگ استفاده می شود که محبوب ترین رنگ ها در این میان قرمز و آبی هستند. هرقدر زمینه ی لوگوی شما ساده تر و به دور از پیچیدگی و شلوغی باشد قادر است پیام کسب و کار شما را بهتر به مخاطب منتقل کند. لوگوهای خیلی شلوغ و رنگارنگ مشتری را دچار اضطراب کرده و به عوض جذب آنها سبب دفع شدن مشتری می شود.

صاف بودن لوگو و نداشتن برجستگی

لوگویی که مسطح باشد و فراز و فرود و برجستگی نداشته باشد دارای ارزش است. در تحقیقی که میان 50 شرکت انجام شد حدودا 45 لوگو از 50 لوگوی مرود تحقیق دارای لوگوهای مسطح بودند.

مشورت گرفتن از مشتریان

برخی کسب و کارهای بزرگ مانند شرکت های بی ام دبلیو یا فولکس واگن و غیره هنگامی که قصد طراحی لوگو تجاری خود یا تغییر آن را دارند. از مشتریان خود نیز کمک می گیرند. این امر باعث می شود سلیقه ی مخاطب محترم شمرده شود و همچنین نظر آنها در محصولی که استفاده می کنند دخیل باشد که سبب تعامل بهتر و اعتماد بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید  فضای منفی در طراحی لوگو

طراحی لوگو با الهام از لوگوهای دیگر

هنگامی که طراح از سایر لوگوها برای طراحی لوگوی مورد نظر الهام گرفته و الگو برداری می کند باعث می شود تا یک لوگوی ترکیبی طراحی شود.

عوض کردن گام به گام لوگو

اگر لوگو به یکباره عوض شده و یا تغییرات فراوانی روی آن انجام شود . مشتریان با لوگوی جدید احساس بیگانگی می کنند و ممکن است دیر و سخت با آن ارتباط برقرار کنند. برای همین بهترین کار این است که اصلاح و بازسازی لوگو قدم به قدم و به صورت تدریجی باشد تا سبب سردرگمی مخاطب نشود.

افکار خود را به اشتراک گذارید