لوگوی مینیمال

لوگوی مینیمال

لوگوی مینیمال

سبـک مینیمالیسم در طراحی لوگو مینیمال ویا هر زمینه دیگری به معنی سادگی در نقاشی، مـد، موسیقی و طراحی داخلی در دنیای هنر می باشد و به دیگر شاخه های هنر نیز راه یافته است . امروزه حتی می توانیم طراحی مینیمال را در حـوزه دیجیتال هم ببینیم.

واضح است که هدف اصـلی مینیمال، رسیدن به سبکی ساده جهت آرامش ذهن و دوری نمودن از شلوغیهای امروزه جهان است. در واقع در این سبک، ما  هر آنچه را که سد راهمان است و از هدف ها دورمان می کند حذف  می کنیم.

طرف داران این سبک در طراحی لوگوی حرفه‌ ای این باور را دارند که سادهگرایی در طراحی لوگو، مفهوم و درک آن را برای مخاطب آسانتر می‌ سازد. شاید نیز بهتر است ابراز کنیم که لوگوی مینیمال هیچوقت از مُد نمیافتد.

واقعا هم همین است. ولی دقت داشته باشید که سادگی که اینجا مد نظر ماست، از دل پیچیدگیها متولد شده است. این حرف ممکن است کمی عجیب به نظر آید، ولی اصول سادگی سبک مینیمال می بایست رعایت گردد.

به طور کلی یک لوگو مینیمال باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • فرم و ساختاری ساده داشته باشد.
  • رنگ آن ساده باشد.
  • از عناصر گرافیکی ساده درن استفاده شود.
  • تعداد عناصر بکار برده شده کم باشد.

خوشایند بودن لوگوی مینیمال، به ساختار و عملکرد مغز انسان برمی‌گردد. مغز انسان از هر آنچه برایش قابل کشف و ساده باشد، لذت می‌برد. اشکال ساده بیشتر در ذهن انسان می‌ مانند.

 

لوگوی مینیمال

سبک مینیمال

طراحی های بولد (Bold)، ساده و تک رنگ نشانگر لوگو های مینیمال هستند. در طراحی لوگو مینیمال از طراحی لوگو مورد های اضافی دوری کرده و فقط بر مفهوم اصلی طراحی تمرکز مگردد. در نهایت نتیجه کار یک برندینگ تأثیرگذار بوده که به راحتی در هر رسانه و یا هر پس زمینه ای انتقال داده می شود.
لوگو های ساده و مینیمالیست به شکل برند هایی بر جسته در صفحه اصلی وب سایتها دیده می شوند. طراحی این لوگوی مینیمال، ساده و گرافیکی بوده و کمتر کسی را می توانید بیابید که نداند این لوگو نماد چه شرکتی است.
به ایـن نکته مهم دقت نمائید که یاد آوری یک لوگو ی مینیمال و ساده، راحت می باشد و به این دلیل میتواند به بهترین وسیله برای ارتباط با مشتریها و مخاطب ها تبدیل گردد. طراحی لوگو به سبک مینیمال میتواند سال ها ماندگار گردد. از این رو برای طراحی به دنبال یک طراح حرفه ای بگردید تا با مشخص ساختن هدف ها و یک طراحی منحصربفرد بتواند مناسب ترین طرحها را برای شما پیاده نماید.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگو در کردستان

مزایای لوگو مینیمال

لوگو مینیمال موجب می گردد که برند شرکت شما همواره و در طراحی لوگو جا دیده شود. استفاده از رنگ ها و شکل ها در طراحی لوگو به سبک مینیمالیسم به گونه ای است که سادگی آن حــتی در شلوغترین مکانها هم به دیده می شود. از مزیت های لوگو مینیمال می شود به مورد های زیر اشاره نمود:

  1. تأثیرگذاری لوگو مینیمال حتی در صفحات کوچک تلفن های همراه نیز پایدار است.
  2. شما می توانید به راحتی از ترکیبات گوناگون رنگ ها برای رویدادهای فصلی بهره برید.
  3. تشخیص و یادآوری لوگو مینیمال برای مخاطبین بسیار آسان است. به عبارتی مخاطبین در همان نگاه اول می توانند لوگوی شما را شناسایی کنند و این ارتباط بهترین مدل برای برقراری ارتباط صادقانه با مخاطبین به شمار می رود.

طراحی به سبک مینیمال

رنگ

در برگزیدن رنگ جهت طراحی تا حدی که ممکن است، تعداد محدود تری رنگ استفاده کنید. نیاز نمی باشد که حتما تنالیته سفید یا سیاه را به کار ببرید. در صورتی که مثلا لوگوی شما به محیط زیست مرتبط بود، رنگهای سبز، در صورتی که مربوط به خودرو بود، رنگ های سیاه و سفید، همچنین مربوط به فروشگاهی می شد، رنگ سازمانی برند یا رنگ مرتبط با کسب و کار خود را می‌ توانید استفاده نمائید.

خطوط

نقش خطوط در طراحی لوگو مینیمال بسیار اهمیت دارد. یک طرح پیچیده را می‌توان با خطوط اطراف، ساده کرد. با خطوط صاف، مستقیم، کج، منحنی در طرح خود بازی کنید.  البته بهتر است که منطقی پشت انتخاب نوع خطوط شما باشد.

بیشتر بخوانید  طراحي لوگو حرف m

فونت و علائم

 ساده بودن لوگوی مینیمال در مرحله انتخاب فونت و مونتاژ نهایی نیز خود را نشان می‌دهد. فونت خوانا، هماهنگ با طرح کلی لوگو و در عین حال ساده انتخاب کنید.

اشکال

سه شکل اصلی که ساده‌ ترین اشکال به حساب می‌ آیند، دایره، مربع و مثلث است. دقیقا مانند رنگ‌ ها، هر کدام از شکل‌ ها معانی و مفاهیم خاص خود را دارند. خوب است که با روانشناسی رنگ ها و اشکال هندسی آشنایی داشته باشید

  • دایره: دایره نماد اتحاد و یگانگی است و مفاهیمی مانند  محبت، تعهد، دوستی، هارمونی و تحرک را می رساند. کاربرد دایره در لوگو مینیمال را می‌ توان در نماد المپیک دید که پنج دایره‌ی زنجیروار در آن استفاده شده است .و هر کدام از این دایره‌ها، نشانگر یک قاره است. و اینگونه اتحاد و دوستی جهانی در این رویداد جهانی به زیبایی به نمایش درآمده است.
  • مربع: بیشتر طراحان از نماد مربع استفاده می کنند. مربع نماد استواری، حرفه‌ای بودن، تعادل و اطمینان است.به لوگوی اینستگرام توجه کنید. این لوگو یک مربع که شکل ساده شده‌ ی دوربین دیجیتال است، می‌باشد.
  • مثلث: مثلث، پایدارترین شکل در میان اشکال هندسی است. قرار گرفتن بر روی یک ضلع به تمامی جایگاه مقتدر، محکم و باشکوه آن را نشان می‌ دهد. لوگو مثلث احساس امنیت و ثبات را به ذهن انسان القا می کند .

 

لوگوی مینیمال

لوگوی مینیمال مناسب چه کسب و کارهایی است؟

باید توجه داشته باشید که مینیمال یک سبک طراحی لوگو است، نه یک نوع . انـواع لوگوهمچون مونوگرام، تایپوگرافی یا پیکتوگرافی را می شود به شکل پیچیده و ساده طراحی نمود. از لوگو مینیمال در کــسب و کارها و بیزینس های گوناگونی استفاده شده است و هدف اصلی لوگو، ماندگاری یک برند یا کسب و کار در ذهن مخاطبان است. ساده بودن لوگوهای مینیمال نیز به تمامی این ماندگاری را در ذهن ایجاد می‌ کند. برای همین لوگوهای ساده و خلاصه، همواره نصف راه را طی کرده‌اند. از جمله کسب و کارهایی که می‌توانند برای طرح لوگوی خود به سراغ مینیمالیسم بروند:

  • فروشگاه: اگر صاحب فروشگاه هستید و یک برند برای محصولات خود ایجاد کرده‌اید، لوگوی مینیمال برای شما مناسب است. به برند آدیداس نگاه کنید. در طول زمان لوگوی سه پر با سه خط خود را به لوگوی ساده‌ی جدید خود که سه خط کج است.
  • املاک: اگر در حوزه املاک و خرید و فروش خانه و ملک کار می‌کنید، داشتن یک لوگوی مرتبط و ساده بسیار در جذب نظر مخاطبان شما تاثیرگذار خواهد بود.
  • رستوران: شما هم می‌توانید از لوگوهای پیچیده و شلوغ و هم از لوگوهای ساده برای کسب و کار خود استفاده کنید. لوگو مینیمال برای رستوران و استفاده از آبجکت‌های مرتبط ساده شده. می‌تواند احساس بسیار خوبی از برند شما در ذهن مخاطبان ایجاد کند.
  • باشگاه: صاحبان فیتنس، باشگاه، کلاس‌های یوگا، ماساژ و … نیز به همان انداز می‌توانند از لوگوهای ساده و مینیمال بهره ببرند.
  • طراحی جواهرآلات: طراحان جواهرآلات نیز در طرح های خود از اصول مینیمال بسیار استفاده می‌کنند. حال همین سادگی را در لوگوی این نوع کسب و کار نیز می‌توان به زیبایی به کار برد.
  • نشریه‌ها: مجله‌ها و ژورنال‌ها و نشریه‌ها نیز می‌توانند با توجه به حوزه تخصصی کاری خود به طراحی لوگوی مینیمال روی بیاورند.
بیشتر بخوانید  نقش لوگو در تبلیغات

معرفی سه لوگوی مینیمال معروف

 تپسی: لوگوی این شرکت تاکسی اینترنتی مینیمال است و در آن از چند خط مستقیم و ساده که شتاب را به یاد می‌آورد و دو رنگ سفید و نارنجی استفاده شده است.

 اسنپ: این شرکت معروف تاکسی اینترنتی نیز از دو رنگ سبز و سفید و تنها یک شکل ساده علامت تعجب دو بعدی در لوگوی خود استفاده کرده است که در ذهن مخاطب می‌ ماند.

 دیجی کالا: این فروشگاه اینترنتی در لوگوی خود تنها از یک فونت ساده و دو رنگ سفید و قرمز استفاده کرده است و نمونه‌ای از یک لوگو مینیمال است.

افکار خود را به اشتراک گذارید