قیمت طراحی لوگو

قیمت طراحی لوگو

جهت مشاوره تماس بگیرید

قیمت طراحی لوگو

طراحی یک نماد و یا نشان شاید از اولین و مهم ترین قدم ها برای تاسیس یک موسسه و مجموعه باشد. بر اساس سلیقه ها و یونیک بودن و یا آماده بودن یک نماد یا لوگو می تواند در تعیین قیمت لوگو تاثیر گذارد.

فهرست

  1. چرا باید برای طراحی لوگو هزینه کرد؟

  2. خصوصیات یک لوگو استاندارد چیست؟

  3. معیار های تعیین قیمت طراحی لوگو

  4. تفاوت قیمت طراحی لوگو با نوع کسب و کار

  5. سخن پایانی

چرا باید برای طراحی لوگو هزینه کرد؟

لوگو پرستیژ و شناسنامه کسب و کار شماست و هزینه برای آن به هیچ عنوان کار اشتباهی نیست بلکه مفید و ضروریست. درواقع لوگو همانند پروفایل شما در فضای مجازیست. مشتریان در ابتدا به پروفایل شما توجه می کنند بعد به مطالعه اطلاعاتی که به اشترک گذاشته اید نگاه می کنند.

تغییر دادن اطلاعات دیگر برای یک مجموعه ویا شرکت کار زیاد سختی نیست و همچنین خسارتی به همراه ندارد بلکه گاهی باعث بهبود روند پیشرفتشان خواهد شد اما تصور کنید شرکت بزرگی مانند اپل ، مک دونالد و … لوگوی خودرا تغییر دهند بدون شک بسیاری از مشتریان دچار سردگرمی می شوند چون مطمئن نیستند که این محصول و شعبه اصل است و یا تقلبی  مشکلاتی از این قبیل.

لوگو پیتزا 2000
لوگو پیتزا 2000: یکی از پروژه های تبریز لوگو

خصوصیات یک لوگو استاندارد چیست؟

  • سادگی

زیبایی یک طرح در سادگی آن نهفته می باشد هرچقدر ساده تر تاثیر گذار تر خواهد بود و راحت تر در ذهن بیننده ثبت خواهد شد.

  • پایداری

آرم یک مجموعه بهتر است به نحوی طراحی شود که با گذشت زمان همچنان جذابیت و تازگی خودرا حفظ نماید. لوگو باید در طول زمان تحمل مد های مختلف را داشته باشد.

  • انعطاف پذیری

طراحی لوگو باید به صورتی باشید که بتواند بدون تغییر ماهیت و هدف خود در سراسر رسانه های مختلف جای بگیرد. مثال در وب سایت ، تابلو های تبلغاتی ، محصولات چاپی و …. و زیبا ترین شکل خود را نمایان کند. همچنین یکی دیگر از کاربرد های اصل انعطاف پذیری در طراحی لوگو این است. که با گذشت زمان امکان اضافه شدن و یا تغییر در وظایف یک مجموعه ممکن است. یک لوگوی استاندارد که دارای اصل انعطاف پذیریست به راحتی می تواند آن مجموعه را در ادامه راه بدون نیاز به تغییر حمایت و همراهی سازد.

  • گویابودن
بیشتر بخوانید  طراحی لوگو نستعلیق

اگرچه طراحی لوگو شما شاید به طور مستقیم  نشان دهنده ی محصولات و یا خدمات شما نباشد، اما به طور یقین باید هدفی در مورد ارزش ها و فرهنگ شرکت شما را منعکس کرده. و در حالت ایده آل فرهنگ شرکت شما ، افکار و عقاید مخاطبان شما را نمایش دهد. درک و شناخت مخاطبان، شما را قادر می سازد تا به سادگی یک لوگوی تاثیر گذار و مناسب برای نام تجاری خود طراحی کنید، به طوری که این طرح مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار داده و بر اعتبار و اطمینان بخشی کسب و کار شما بیافزاید. بخشی از ایجاد یک لوگوی فریبنده، انتخاب یک رنگ مناسب (یا همان رنگ سازمانی)است که کمک می کند تا شمااحساسات بیننده ی خود را جادو نمائید.

 

بنابراین طراحی لوگو نه تنها یک مسئله ساده نیست بلکه شاید پایه و اساس یک کسب و کار و موسسه است که می تواند آن را سال ها از رقبا و همکاران قدرتمندتر سازد.

هزینه طراحی لوگو بر حسب عوامل مختلفی تعیین می شود. همانطور که گفتیم لوگو بخش بسیار مهمی از هویت صاحب خود  می باشد و اولین عنصری که مخاطب یک برند آن را به خاطر می سپارد، است. اگر به طراحی لوگو به دید یک حرفه بنگریم سرمایه گذاری برای طراحی لوگوی خوب یک نوع سرمایه گذاری سودمند است. چرا که بهترین روش تبلیغ برند و در خاطر ماندن نام مجموعه ما داشتن یک لوگوی زیبا و حرفه ای است.

معیار های تعیین قیمت طراحی لوگو

قیمت طراحی لوگو می تواند بسته به عوامل مختلف از چند هزارتومان تا چند ده میلیون تومان متفاوت باشد. معیار های مختلفی برای ارزش گذاری یک لوگو وجود دارد، مثلا :

  1. قیمت سفارش لوگو از سایت های دارای قالب آماده
  2. قیمت طراحی لوگو توسط طراح آماتور

  3. هزینه طراحی لوگو برای سفارش از گروه های تازه کار

  4. طراحی لوگو توسط افراد  نیمه حرفه ای

  5. قیمت سفارش لوگو از شرکت های تبلیغاتی رده متوسط

  6. هزینه طراحی لوگو توسط افراد و شرکت های حرفه ای

در ادامه به توضیح نعدادی از گزینه های بالا می پردازیم:

قیمت سفارش لوگو از سایت های دارای قالب آماده

معمولا کمترین میزان هزینه برای طراحی لوگو مربوط به سایت هایی است که قالب های آماده برای لوگو در اختیار کاربران قرار می دهند. این سایت ها دارای هزاران قالب آماده برای طراحی لوگو هستند که به قیمت بسیار پایین در اختیار مشتری قرار می دهند.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگو با نرم افزار کورل چگونه است؟

هزینه طراحی لوگو برای سفارش از گروه های تازه کار

این گروه ها معمولا از تفکرات دسته جمعی برای طراحی استفاده می نمائید. معمولا طراحی های این گروه ها بسیار ساده بوده و با کمترین میزان نوآوری انجام می گردد. این نوع سفارش برای لوگوهای ساده و کسب و کارهای کوچک، توصیه می شود.

هزینه طراحی لوگو توسط افراد و شرکت های حرفه ای

شرکت های حرفه ای از طراحی لوگو جهات و ابعاد به لوگوی سفارش داده شده می نگرند و دید بسیار کامل تر و حرفه ای تری نسبت به این زمینه دارا هستند. این افراد و مجموعه ها با تحقیق و بررسی های کامل کار خود را انجام داده و نکات لازم برای این کار را به خوبی رعایت می کنند. در این موارد طراحی توسط خود طراح انجام می شود و کاملا انحصاری و مختص همان طرح خواهد بود. قیمت طراحی لوگو توسط افراد و شرکت های حرفه ای معمولا زیاد است و برای شرکت های بزرگ و کسب و کارهای حرفه ای توصیه می شود.

طراحی لوگو حرفه ای

تفاوت قیمت طراحی لوگو با نوع کسب و کار

قیمت طراحی لوگو با نوع کسب و کار نیز ارتباط مستقیمی دارد. برای نمونه کسب و کار های کوچک و استارتاپ هایی که در شروع کسب و کاری می باشند و نوپا هستند توان مالی پرداخت هزینه های گزاف رفتن به آژانس های حرفه ای طراحی لوگو و افراد مشهور و حتی تیم های حرفه ای را ندارند و در اول راه که هنوز نامی برای خود ندارند، به سراغ اشخاص آماتور و نیمه حرفه ای و یا تیم های غیر حرفه ای می روند.

ولی کسب و کار های بزرگ و برند های با اعتباری که می خواهند لوگوی خود بطور اصولی از اول طراحی یا باز طراحی نمایند، با توجه به جایگاهی که اکنون در سطح کسب و کارهای بزرگ داخلی و بین المللی دارند، به سراغ متخصصان مشهور و آژانس های حرفه ای طراحی لوگو و خلق هویت بصری برند می روند. این افراد مشهور و آژانس های خلق برند قیمت طراحی لوگو را با توجه به نوع کاری که آن ها می خواهند و انرژی و زمانی که می گذارندُ تعیین می نمایند.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگوی نوشتاری

از این رو که این آژانس ها تماما در تلاش هستند لوگویی خلاقانه و نوآورانه بی هیچ استفاده از قالب های آماده طراحی و خلق کنند. به این دلیل که لوگویی ماندگار و دائمی می باشد که توسط تفکری علمی و اصولی طراحی شود و تغییر ساختاری و اصولی یک لوگوی غیر اصولی، زمانی که آن برند به شهرت و معروفیت جهانی برسد، هزینه های زیادی بر دوش آن برند خواهد گذاشت.

البته نه اینکه برندهای امروزی تغییری در لوگوی خود در سطح زمان نداده باشند اما چون از ابتدا لوگویی حرفه ای و اصولی طراحی کرده بودند در طی زمان تنها بخش هایی از آن را تغییر داده اند و اصول و ساختار اصلی را حفظ کرده اند.

نمونه ی لوگوهای معروف و مشهوری که در طول زمان تغییرات جزئی داشته اند را می توان به لوگوی برندهایی چون نایکی، پپسی، کوکا کولا، گوگل اشاره کرد. این لوگوها از ابتدا حرفه ای و اصولی طراحی شده اند. لوگوی پپسی در طول زمان بارها دستخوش تغییر شده است اما ساختار آن همچنان ثابت مانده است.

سخن پایانی

در اصل قیمت طراحی لوگو توسط بودجه شما تعیین می شود. طراحی لوگو مسئله بسیار مهمی برای برند شماست. اما نه تا اندازه ای که بخواهید تمامی سرمایه کسب و کارتان را بر سر آن خرج کنید. اگر یک کسب و کار تازه دارید بهتر است به سراغ طراحی های نیمه حرفه ای رفته تا با قیمت کمتر و یا مناسب تری نسبت به دارایی شرکت. بتوانید یک لوگو مناسب که شما را تا سال ها همراهی کند داشته باشید.

ولی اگر کسب و کار شما بزرگ است و با بودجه بسیار بالایی فعالیت می کند حتما از یک طراحی لوگو حرفه ای و خاص استفاده کنید. زیرا پرستیژ شما و میزانی که جدی ظاهر خواهید شد را تا حد زیادی لوگو تعیین خواهد کرد و هزینه طراحی لوگو شما حتی اگر زیاد باشد برای شما ارزش خواهد داشت.

افکار خود را به اشتراک گذارید