اینستگرام

چگونه برندسازی در اینستاگرام را شروع کنیم؟

جهت مشاوره تماس بگیرید

چرا باید به فکر برندسازی در اینستاگرام باشیم؟

همانطور که می‌ دانید زمانی بود که هر کسی با هر میزان از توان علمی و مالی می‌ توانست به کار تولیدی بپردازد. و حتی محصولات خود را به فروش می رساند. در حالات بعدی به علت افزایش تولیدات ، افرادی که میتوانستند توزیع داخلی و خارجی مناسبی داشته باشند می توانستند به فروش محصول خود بپردازند. آخرین مرحله باز برای اینکه بتوانند در رقابت باقی بمانند ، گزینه تبلیغات گسترده مطرح شد که میتوانست تاثیری مثبت در فروش محصول داشته باشد .

مرحله چهارم که خیلی از کسب و کارها در این مرحله قرار دارند؛ همان بحث برند‌سازی است، مصرف‌کنندگان محصولی را خریداری می‌کند که به اصطلاح برند باشد؛ که متاسفانه در این نکته بیشتر شرکت های تولید کننده خیلی عملکرد خوبی نداشتند. برند اینستاگرام موضوعی است که می‌تواند هزینه‌های برندسازی و سرعت محبوبیت آن را همانند یک کاتالیزور کسب و کار افزایش دهد.

پس لازم است که با نگاهی عمیق‌ تر و متفاوت‌ تر آن را واشکافی کنیم. چرا که تا رسانه‌ ای را درست انتخاب نکنیم، مسلما نتایجی که به دست می‌ آوریم زیاد قابل مشاهده نخواهند بود. در حالی که اگر این مسیر را هر مدیر و صاحب کسب و کاری در حال حاضر به درستی انجام دهد؛ مطمئنا می‌ تواند در بازار هدف انتظار سهم بیشتری را داشته باشد. پس دلیل اصلی برندینگ در اینستاگرام، در حقیقت به دلیل رقابت شدیدی است که باید به آن اهمیت دهید.

چگونه در اینستاگرام برندسازی کنیم؟

همان طور که می‌ دانید اینستاگرام بر پایه عکس و ویدیو یعنی دید بصری ارائه می شود. تصویر برند شما در شبکه‌­ های اجتماعی در حال حاضر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کاربران تعاملی این شبکه‌ ها بیشتر تمایل به عمل دارند.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگو و انواع لوگو

برندسازی

 ۴ مرحله در اینستاگرام حتما باید به درستی پیاده‌ سازی شوند:

  • تصویر و دید بصری همراه با سبک پایدار ایجاد نمایید.
  • رنگ سازمانی خودتان را از همان قدم اول تعیین و همیشه از آن در پستهای خود استفاده نمایید.
  • در صورت استفاده از فیلترهای اینستاگرام حتما در پست های بعدی هم از مشابه ان استفاده نمایید.
  • با انتخاب تصاویری گویا با متن‌ ها آن را پر نکنید.

هویت بصری برند در اینستاگرام باید توسط مخاطبان‌ تان سریع قابل شناسایی باشد. حتما پیج برندهای مطرح دنیا را دنبال کنید، ببیند که چگونه برای متمایز دیده شدن پست‌ های خود را ماهرانه منتشر می‌ کنند. درس گرفتن از برندهای بزرگ را همیشه مد نظر داشته باشید.

برای مثال برند Nike با اسلوگان مختص خودش “فقط انجامش بده ( Just Do It )”  همیشه در تمامی پست‌ ها به دنبال تصویرسازی مشخص از برند خودش است. از این رو همیشه با به نمایش گذاشتن قهرمانان ورزشی سعی در تبیین همین هویت بصری برند خود در اینستاگرام است. یعنی مخاطبان تنها با دیدن هر پست کاملا متوجه نایک می شوند. پس ما هم برای برندسازی با اینستاگرام نیاز به ساخت هویت مختص برند خود هستیم در هر مقیاسی که کسب و کارمان باشد. ببینید چگونه بدون تاکید بر لوگوی خودش، قهرمانان ورزشی را خیلی حرفه‌ ای معرفی می‌ کند.

ایجاد محتوای هدفمند همراه با خلاقیت می‌ تواند بیشتر از محصولات ، شما را به بهترین های بازار کار خودتان تبدیل کند. البته در زمان شروع برندسازی در اینستاگرام برای هویت بصری برند تولید محتوا نیاز به زمان بیشتر خواهد داشت. اما به مرور شما می‌ توانید به راحتی از دانش قبلی و تجربیات خود در اشتراک‌ گذاری پست‌ های متفاوت در اینستاگرام استفاده کنید . یعنی با تعیین و شناخت استراتژی تولید محتوای خود و تلفیق آن با خلاقیت پست های شما هم متفاوت دیده خواهد شد.

بیشتر بخوانید  آگاهی از برند چیست و اهمیت آن در چیست؟

بحث تولید محتوا توسط مخاطب به صورت پست، کامنت و لایک هم موضوعی است که باید در برداشت آن‌ ها از هویت بصری برند بهره برد. برای اینکار با برگزاری کمپین‌ های اینستاگرامی می‌ توانید شعار خودتان را به سر زبان‌ ها بیاندازید. از مشتریان خود بخواهید که در مورد برندتان صحبت کنند. شما با ترکیب تصاویر و پست‌ های ارسالی مشتریان و تلفیق آن‌ ها با مواردی که بیان شد، پست‌ های خلاقانه‌ای را به نمایش بگذارید.

کمک گرفتن متخصصان در برندسازی

در حال حاضر افراد ماهر و فعالی در این زمینه فعالیت می‌کنند که نشان دهنده اهمیت برندسازی در اینستاگرام است. اگر به اندازه کافی در شروع، نمی‌توانید همانند برند های مطرح عمل کنید، از مشاوره و خدمات متخصصین استفاده نمایید. چون عکاسی و تصویرسازی برای برند خیلی مهم است که شما باید به آن بیشتر توجه نمایید. میزان رقابت در یک حوزه و استقبال مخاطبان در حال حاضر نشان از اهمیت برندینگ اینستاگرام دارد.

پس ما حتی در کسب و کارهای کوچک باید تلاش نماییم، از افراد فعال در این حوزه، عکاس‌ ها و تصویرسازها کمک بگیریم. برای تبدیل مخاطبان به مشتریان برند شما به مهارت و خلاقیت بیشتری نیاز دارید. پس بهتر است انجام آن را به افرادی بسپارید که توانایی انجام این کار را دارند. پس به برندسازی در اینستاگرام به چشم سرمایه‌گذاری بنگرید.

نکات مهمی که باید در سال 2022 در برندینگ اینستاگرام توجه کنیم:

  • مطالعه علمی و کسب اطلاعات از تبلیغات که خودش به چندین مرحله تقسیم می شود.
  • آن رسانه و مدیا را در چه بازه زمانی باید اجرا کرد. به عبارتی نقطه اوج حضور در زمان و مکان دیجیتالی و فیزیکی.
  • استفاده از کمپین تبلیغاتی
  • هر کدام از مدیاها باید بر اساس ایده‌ پردازی که انجام می دهد، محتوای متناسب خود را تولید کند.
  • نوع Call to action و اقدام مشتریان بالقوه در برندینگ متفاوت با فروش محصول و خدمت است.
  • تا چه اندازه مخاطب با درون محتوایی تبلیغات ارتباط می‌گیرد. هدف کمپین تبلیغاتی را درک می‌ کند.
  • حتما پایگاه اصلی خودتان را در تلاطم رویدادهای مختلف به صورت مستقل از هر ابزاری، تحت مرکزیت سایت و اپلیکیشن قرار دهید.
  • صداقت در گفتار و عمل خیلی جدی بگیرید.
  • سبک خاص ارتباطی با مخاطبان که با آن عبارت قلاب به ذهن مشتری بزنید.
  • تا جایی که ممکن است به مشتری کمک کنید سریعتر به نتیجه برسد.
بیشتر بخوانید  طراحي لوگو حرف m

افکار خود را به اشتراک گذارید