طراحی لوگو حرفه ای

چگونه به یک طراح لوگو حرفه‌ ای تبدیل شویم؟

فرایند طراحی لوگو

طراحی لوگو حرفه ای یکی از جالب‌ ترین قسمت های صنعت طراحی گرافیک محسوب می شود. حس بسیار خوبی است اینکه بتوان یک لوگویی طراحی نمود که هزاران نفر آن را ببینند و حتی به خاطر بسپارند. به همین علت روز به روز شغل طراحی لوگو محبوب تر خواهد شد.

پشت طراحی لوگو حرفه ای یک روانشناسی پنهان وجود دارد که به لوگوی شما این امکان را می دهد که ارتباط درستی با مصرف‌ کنندگان ایجاد کند.در اصل، یک لوگو احساسات مشتریان و مصرف‌ کنندگان محصول شما را تحت تاثیر قرار می دهد. یک لوگو باعث می شود وقتی که به خربد چیزی اقدام می کنید اول به سراغ برندی می روید که در ذهنتان ثبت شده است. پس تاثیر بسیاری یک لوگو در میزان مصرف کننده و یا مشتری خواهد داشت.

یک لوگو وظیفه ندارد که چیزی را برای مشتری به نمایش بگذارد بلکه موظف است که شما را در ذهن ثبت کند و به یاد ماندنی سازد. تنها، لوگویی که به خوبی در مورد طراحی‌ اش وقت گذاشته شده و از ایده ای متولد شده، می تواند تاثیر خیلی موثری در رشد کسب و کار هدفمند ایجاد کند. بنابراین یک طراح حرفه ای باید بتواند یک لوگوی موثر بسازد

مهارت هایی که شما را به طراحی حرفه ای تبدیل می کند

مهارت ارتباطی

یکی از مهمترین مهارت و قابلیت های طراحان لوگو ، داشتن توانایی برقراری ارتباط می باشد. خصوصیات برتر فردی و خصوصی طراحان لوگو ایده هایی که از طریق تصاویر و متن به تصویر کشیده می شوند ، هویت برندها را بوجود می آورندبنابراین ، مهارت های برتر فردی و ارتباطی یک طراح لوگو برای دستیابی به موفقیت بسیار مهم و حائز اهمیت است.

برای طراحی یک لوگو ایده آل قدم اول درک و فهمیدن کامل جزئیات و خصویات است. برای بهبود بخشید این مهارت باید توانایی ارتباطی فرد بهبود یابد. ارتباطات یکی از جنبه های اصلی طراحی در طیف وسیعی از روش ها می باشد. طراحان لوگو موظف هستند با توجه به اطلاعاتی از شرکت ها، مشتریان، کارفرمایان، همکاران دریافت می کنند، ایده های منحصر به فردی را مطرح و پیاده سازی نمایند.

بیشتر بخوانید  بهترین نرم افزار طراحی لوگو در اندروید

زیرا یک طراح حرفه ای لوگو باید رو در رو و یا از طریق رسانه های مختلف مثل تلفن، پیام، ایمیل یا حتی چت ویدیویی با مشتری خود ارتباط گیرد. طراحان لوگو باید بتوانند نیاز های مشتری یا زمینه های مشکل خود را بفهمد و بتوانند راه حل های مناسب را ارائه سازد. برخی مهارت های طراحان حرفه ای عبارت است از:

  1. خلاقیت و اعتماد به نفس
  2. مشاوره ، خدمات به مشتری و ایجاد رابطه
  3. تفسیر طرحهای هنری برای عموم مردم و درک ایده های هنری مشتریان
  4. مهارت های فردی ، گوش دادن فعال و دریافت انتقاد سازنده درباره طرح های هنری
  5. مهارت های فروش و بازاریابی ارتباط و همکاری
  6. نوشتن و ویرایش مهارت های ارتباطی

چگونه یک طراح حرفه ای شویم

آشنا بودن با فناوری

در حال حاضر با قرار گرفتن در دنیای دیجیتالی شده و داشتن طراحی لوگو چیز بصورت آنلاین، فناوری نقش اصلی و ضروری دیگری در طراحی لوگو ایفا می کند. طراحان لوگو باید به برقراری هویت تجاری با جهان و ارتباطات هر روزه با جهان به درک صحیح از فناوری و جنبه های مختلف اقدام کنند. به منظور جواب دادن به این سوال که “چگونه به یک طراح لوگو حرفه‌ ای تبدیل شویم؟”، باید بتوانید بر مهارت های ویژه ای در حوزه مسلط باشید.

اما آسان تر شدن روند طراحی از طریق این نرم افزار، فقط در صورت تسلط بر کاربرد آن ها ممکن خواهد شد. و این ممکن است در ابتدا سخت باشد. اما به محض اینکه مهارت های نرم افزاری و فناوری لازم  را کسب نمودید و از آن ها به طور موثر استفاده نمودید هیچ چیز توانایی مانع شدن برای پیشرفت شما در رسیدن به درجه یک طراح لوگو حرفه ای را نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگو حرف B

داشتن خلاقیت

چشم هنر و تفکر خلاق مهارت های اصلی برای داشتن یک طراحی موفق می باشد. برای ایجاد ارتباط با هویت برند از طریق یک نماد کوچک، طراحان متفکرانی خلاق با ایده های خاص و عجیب و غریب نیازمندند. طراحان لوگو اغلب نیاز دارند که مفاهیم و ایده ها را از طریق تصاویر یا متن خلاقانه بگویند و سپس راه حل های مناسب برای رفع نیازهای مشتری از طریق ابزارهای خلاقانه تولید سازند. این نوع کار ها به مهارت های برتر هنری و حل مسئله نیازمند می باشد.

اغلب طراحان تازه‌ کار علاقه به کپی غیر مستقیم دارند. یعنی بعد از گرفتن پروژه از رقیب های قوی خود ایده بر میدارندو کاری که تحویل می دهند نزدیک به ایده آن هاست. ممکن است شروع به طراحی کنند و با اشتیاق کار کنند و در آخر متوجه شوند که چیزی شبیه به لوگویی که آن را تحسین می‌ نموده اند تحویل داده اند. این یک نتیجه خوب نخواهد بود.

برای این که بتوانید از این روند ناخودآگاه پیشگیری کنید ما به شما توسیه می کنیم که در ابتدای کار لوگو های مطرح صنعتی که برند شما در آن فعال می باشد را مطالعه فرمائید. سپس لیستی از کلیشه‌ های رایج را لیست کنید. مثلا اگر برای کافی شاپ طرح می زنید لیست شما می‌ تواند شامل سه آیتم اصلی کلیشه‌ ای باشد: رنگ قهوه‌ ای، لوگوی پیکر مانند استارباکس و بخاری که از فنجان خارج می شود! لیست ممنوعه را تهیه سازید و از انجام هر چه در آن است نمائید. برخی از این مهارت ها شامل:

  1. توجه خاص به جزئیات
  2. متعادل سازی هنر با عملکرد و جذابیت عملی مخاطبان
  3. ایده های ادراک و بازنمایی بصری
  4. ترسیم ، نقشه برداری ذهن و ایده پردازی
بیشتر بخوانید  فرآیند طراحی لوگو در یزد

 

طراح لوگو حرفه ای

مدیریت زمان

مدیریت زمان یکی از ضروری ترین مهارت های طراحان لوگو می باشد که حتما باید داشته باشید به عبارت دیگر مدیریت زمانی خوبی به دست آورید. اکثر طراحان لوگو همزمان چندین پروژه را برعهده می گیرند و باید بتوانند همزمان با آن ها ایده های منحصر به فرد و نتایج ایده آل داشته باشند. این بسیار سخت می باشد اما اگر دقت و مسئولیت همراه با مهارت و خلاقیت برای شما مهم است، سخت به نظر نمی آید.

در حقیقت این مسئولیت مشترک یک طراح لوگو می باشد، یک طراح لوگو که آرزوی موفقیت در سر پرورش می دهد باید دارای ویژگی های مدیریت زمان قوی باشد. جدا از توازن بین زمان، طراحان لوگو باید بتوانند در مدت زمان طولانی چند وظیفه را به انجام برساند و الزامات و جدول زمانی مشخص را رعایت بکند. برخی از مهارت های مدیرت زمان عبارتند از:

  1. تفکر انتقادی اما با قاطعیت
  2. ایجاد استراتژی و مدیریت زمان طراحی
  3. چند وظیفه ای، اولویت بندی و مهارت های سازمانی
  4. حل مسئله و انعطاف پذیری

هر چقدر هم که سخت به نظر آید ، اگر در خلاقیت و انگیزه یادگیری استعداد ذاتی داشته باشید ، اطمینان داریم که می توانید به عنوان یک طراح لوگو خوب موفقیت بدست آورید. پس منتظر چی هستی؟  شروع کنید و از استعداد ها و خلاقیتان بهترین نحو بکار ببرید!

افکار خود را به اشتراک گذارید