لوگوی عروسکی

طراحی لوگوی عروسکی

طراحی لوگوی عروسکی

طراحی لوگو عروسکی روشی از طراحی کردن لوگو به زبان جهانی است. این گونه می توان تاثیر و حتی کمک عالی به صادرات محصولات و تولیدات یک موسسه نمود. برای توضیح بییشتر می توان گفت کودک به‌ واسطه بازی با عروسک‌ ها می‌ تواند دنیای بزرگسالی را درک کند. دلیل وقوع این امر نیز شفاف و به راحتی قابل‌ درک می باشد. ساخت عروسک هر چیزی نمادی قابل‌ لمس و کوچک‌ شده از آن محسوب می‌ گردد که منجر به‌ این می شود که به نوعی آن چیز را به‌ درستی آن شی را بفمییم و یا درک کنیم. اما موضوع در بحث طراحی لوگو به اینجا ختم نمی‌ شود. ارتباط کودک با عروسک به‌ نوعی کاملا بی‌ خطر می باشد و کودک یا فرد می‌ تواند بدون نگرانی و ریسک آن نماد را مورد وارسی و بررسی قرار دهد و به عبارت لطیف تری با آن بازی کند. اما این مفهوم در یک برند تجاری چگونه می‌تواند کاربرد داشته باشد؟

دنیای برند تجاری

یک برند تجاری برای خود دنیایی مستقل تشکیل شده با گروه های متفاوتی از مخاطب دارد. بر اساس نوع کسب‌ و کار انواع قوانین و شرایط  ویژه‌ای برای خود تعریف می‌کند و به‌ نوعی تمدن کوچک خود را ایجاد می‌ کند. این یک نکته مهم است که بدانیم “یک برند زمانی موفق است که بتواند دنیای خود را به دنیای مشتریان خود نزدیک نماید”.

به بیانی دیگر به‌ روشی آن‌ ها را برای ورود به دنیای خود مشتاق تر کند. از طرفی همان‌ طور که قبلا متوجه شدیم یک عروسک در واقع پل ارتباط بین دو دنیا را ایجاد می‌کند. جدا از شکلی که دارد و متریالی که برای ساخت آن به کار گرفته شده است. بنابراین یک عروسک به‌ عنوان نماد یک برند تجاری می‌تواند پلی کامل و شاید اولین پل مهم بین یک برند تجاری و گروه مخاطبان و مشتریان محسوب می‌ شود. این موضوع به اندازه ای ضروری است که تقریبا تمام نما و نشانه های تجاری و برند های حرفه‌ ای از یک عروسک به عنوان این رابط استفاده می‌ کنند و بعضی موقع ها نیز ابعاد مختلفی از آن عروسک را به عنوان هدیه و یا یک یادگاری به مشتریان خود هدیه می‌ دهند.

بیشتر بخوانید  پیکتوگرام چیست؟

طراحی-لوگوی-عروسکی 2

تاثیر طراحي لوگو عروسکی بر تبلیغات برند

اما سؤال اصلی این است که طراحي لوگو عروسک چه تاثیری برای یک برند دارد و آیا می‌ توان از عروسک که رابط بین برند و مشتری به حساب می آید به عنوان یک برند و یک لوگو استفاده نمود؟

لوگوی عروسکی، ریسکی دوست‌ داشتنی 

همانطور که گفته شد بسیاری از برندها از عروسکی به عنوان نماد و رابط دنیای خود با مشتری استفاده می‌ کنند اما این بدین معنی نیست که این عروسک به عنوان طراحي لوگو عروسک مورداستفاده قرار بگیرد. علت این موضوع نیز کاملا مشخص است.

بحث استفاده از عروسک در دنیای تجارت یک مبحث تقریبا نوین و امروزی است، به همین دلیل بسیاری از برند های قدیمی که نام و لوگوی مطرحی دارند دیگر دست به تعویض برند خود نخواهند زد. این اتفاق یک نکته مثبت برای طراحي لوگو عروسک به حساب می آید. زیرا رقیب های قدرتمند تر و مهم و برند های شناخته شده دارای توانایی استفاده از طراحي لوگو عروسک نمی باشند و این برند های کوچک و تازه تأسیس هستند که می‌ توانند از طراحي لوگو عروسک برای برند خود به‌ نحوی عالی استفاده نمایند.

رابطه بین دنیای واقعی و برند

وقتی یک عروسک می‌ تواند زبان گویای برند شما باشد، چرا این زبان گویا در نماد و لوگوی شما نباشد؟ همین سؤال باعث شد تا طراحي لوگو عروسک وارد دنیای تجارت شود.

این مدل لوگو می‌تواند ارتباط چشمی بسیار راحت‌ تر و بهتری با مشتری ایجاد کند. علت این موضوع را در چند مورد می‌ توان یافت.

  • اول این‌ که عروسک نشانه ای از یک چیز واقعی در دنیای حقیقی ست. این به این معنی است که مخاطب و بیننده به‌ آسانی با آن ارتباط مستقیم برقرار می‌ سازد و می‌ تواند به سرعت رابطه بین دنیای واقعی و برند را کشف کند. این یعنی انتقال پیام به مخاطب با سرعت باورنکردنی صورت می‌گیرد.
بیشتر بخوانید  طراحی لوگو در کردستان

لوگوی عروسکی زبانی جهانی برای برند

  • به عنوان نکته بعدی می توان گفت که عروسک و استفاده از طراحي لوگو عروسک به شما این قدرت را می‌ دهد که جنبه فانتزی لوگو و برند را ارتقاع دهید .و در آن خلاقیت‌ های بیشتری به کار ببرید. این موضوع باعث می‌شود دست طراح به‌خوبی باز شود. یکی از معروف‌ ترین برندهایی که از نمادی عروسک گونه برای طراحی برند خود استفاده کرده است ، KFC هست.

طراحی-لوگوی-عروسکی (1)

انواع طراحی‌ ها

شهر بازی‌ ها و باغ‌ وحش‌ ها که دنیایی رنگارنگ نسبت به زندگی صنعتی و شهروندی دارند مثال هایی از کسب و کار هستند که به راحتی می‌ توانند از این‌ گونه موارد استفاده کنند و نتایج بهتری بگیرند. در ضمن هر نوع تجارت و برندی که مرتبط با کودکان باشد به‌ سادگی طراحي لوگو عروسک را می‌ توانند بکار ببرند. تولیدی‌ های لباس و کیف و کفش کودک بزرگ‌ ترین نماد ها و برند هایی هستند که به‌ راحتی می‌ توانند از این نوع طراحی‌ ها استفاده نمایند. اما شاید این سؤال به ذهن شما آمده که آیا نمی‌ توان از طراحي لوگو عروسک در برند ها و تجارت‌ هایی مختلف دیگری که به‌ظاهر خشک‌ تر و بزرگ سالانه تر از این‌ گونه موارد است، استفاده نمود؟ در ادامه به این سؤال می پردازیم.

طراحي لوگو عروسک برای انواع برند ها

اما سؤال اصلی که در اینجا مطرح می‌کنیم این است که شغل هایی مثل ابزار آلات یا مصالح ساختمانی یا هر نوع برند دیگر آیا نمی‌توانند از طراحي لوگو عروسک استفاده نمایند؟ معلوم است که می‌ توانند از این نوع طراحی‌ ها بهره مند گردند. اما نکته اصلی اینجاست که این نوع طراحی‌ ها باید به چه صورت باشد که بتواند مخاطب را به خود جذب کرده درعین‌ حالی که از اهمیت برند کم نگردد و به‌ نوعی آن را شبیه به یک شوخی نشان ندهد. اینجا ست که طراحی می‌ تواند سخت‌ تر از آن چیزی باشد که به نظر می آید.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگو در کرمان

اولین نکته مهم این است که شما باید عروسک  یا نمادی درست برای این طراحی استفاده کنید. به‌طور مثال استفاده از خروس برای شرکت‌ها و برندهای ساعت‌سازی می‌تواند بسیار مؤثر و جالب باشد. زیرا در طراحی لوگو جای دنیا خروس به عنوان یک بیدارکننده طبیعی مطرح هست و طراحی لوگو این موضوع را می‌دانند. حال یک شرکت خوش‌ذوق ساعت‌سازی می‌تواند از خروس به شکل‌های مختلف در طراحی برند خود استفاده کند و طراحي لوگو عروسک خروس را برای برند خود انجام دهد. همان‌طور که مشخص است مفهوم عروسک بسیار مهم و تأثیرگذار است. به‌طور مثال استفاده از نماد و عروسک کوالا برای برندهای تشک سازی نیز بسیار می‌تواند جلب‌توجه کند و به‌نوعی راحتی در خواب را برای طراحی لوگو به نمایش بگذارد.

نتیجه گیری

در نهایت می‌ توان گفت این‌ که شما از طراحي لوگو عروسکی یا هر نوع طراحی دیگر استفاده کنید .بیشتر بستگی به خود شما و برند تان و سلیقه و علایق جمعیت هدف شما دارد. درک درست داشتن و درک درست نیاز خود و اینکه بدانید دقیقا چه می‌ خواهید، بزرگ‌ ترین عامل برای رسیدن به نتیجه درست می باشد. حال ممکن است طراحي لوگو عروسک بتواند به شما در این مسیر کمک کند.

بخاطر داشته باشید که یک طراحی ساده اما هدفمند می‌ تواند بسیار مفید تر از یک طراحی بی هدف اما پر زرق و برق باشد. از این‌ رو قبل از آنکه بخواهید دست به شروع طراحی بزنید و بخواهید شالوده اصلی طراحی برند خود را انتخاب کنید، ابتدا باید بتوانید مخاطب هدف خودتان را به‌درستی شناسایی کنید. این شناخت باعث گرفتن قدرتی می گردد که بدانید از چه راهی در ذهن مخاطبان اثر بگذارید. گاهی باید به این مورد توجه کنید که مخاطبان شما از چه نظر اشباع‌ شده است تا شما بر آن شیوه بیشتر اصرار کنید.

افکار خود را به اشتراک گذارید