انواع سبک های لوگو

شناخت انواع سبک های لوگو

شناخت لوگو مناسب از میان انواع سبک های لوگو

آگاهی از انواع سبک های لوگو برای هر فردی که ایده‌‌‌ ی راه‌ اندازی یک برند را در سر می پروراند، امری ضروری می باشد. هر طراح لوگویی برای معرفی موفق یک برند لازم است از انواع سبک های لوگو اطلاع داشته باشید تا با سلیقه‌ ی شخصی خود برند را به بیراهه نکشانید. امروزه کمتر کسی است که به لوگو بخش کوچکی از هویت یک برند نگاه کند. در این مقاله انواع سبک های لوگو از سایت تبریزلوگو به شناخت انواع مختلف لوگو می پردازیم. با ما همراه باشید.

برای طراحی لوگو خود به هر سبکی که مد نظر دارید از تیم طراحی آرمکده کمک بگیرید

انواع سبک های لوگو

لوگو ابزاری به منظور نشان‌ دادن هویت یک کسب و کار به حساب می آید. در طراحی لوگو، زبانی مشترک وجود دارد که هر علامت تجاری که در اطراف خود مشاهده می کنید دارای شکل و شمایل متفاوتی می باشد. لوگو ها انواع گوناگونی دارند. برای اینکه لوگویی طراحی نمائید که مناسب هویت برند شما باشد، ابتدا باید آگاهی داشته باشید که کدام سبک از لوگو، پیام شما را درست تر به مشتری خواهد رساند:

  1. پیکتوگرام یا لوگوی تصویری
  2. تایپوگرام یا لوگوی نوشتاری
  3. مونوگرام یا لوگوی نمادین
  4. لوگوهای کلاسیک
  5. لوگوهای انتزاعی
  6. لوگوهای مسکات
  7. لوگوهای امبلم
  8. لوگوهای مینیمال
  9. لوگوهای سه بعدی
  10. لوگوهای ترکیبی

انواع سبک های لوگو

چگونگی انتخاب سبک مناسب یک کسب و کار 

در این قسمت تعدادی از موارد آورده شده است که به شما در انتخاب لوگو مناسب از میان انواع سبک های لوگو کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  گرافیک محیطی چیست؟

آگاهی کافی از کسب و کار

ممکن است انواع سبک های لوگو برایتان جذاب جلوه کند ولی انتخاب لوگو با آگاهی ناکافی می تواند نتیجه منفی به ارمغان آورد. طراح می بایست نگاهی تخصصی و هوشمندانه در انتخاب لوگو داشته باشد. هر کسب و کار و فعالیتی، لوگوی خاص خودش را نیاز دارد و انتخاب اشتباه در این زمینه به شناخت برند لطمه خواهد زد.

شناخت ارزش های یک کسب و کار

طراح نیاز است قبل از هر چیزی از برند مورد نظر به اطلاعات کافی دست یابد، اطلاعاتی چون ارزش‌ ها و اهداف آن بیزینس و بر اساس آن ها لوگویی را انتخاب نماید که مرتبط با فضای برند است. مثلا انتخاب لوگوی مسکات شاید به دلیل کارتونی بودنش که تصویری غیرجدی در ذهن پدید می‌ آورد برای یک شرکت حقوقی عمل نکند.

درک کافی از جامعه هدف یک فعالیت

طراح نیاز است بداند که جامعه هدف آن کسب و کار چه کسانی می باشند تا درک کند چه نوع لوگویی می‌ تواند تأثیر خوبی را روی مخاطب بگذارد. به عنوان مثال شاید لوگوی کلاسیک برای یک کودک و همچنین لوگوی مسکات برای یک فرد کهنسال جذاب دیده نشود. طراح می بایست بداند قرار است لوگوی مورد نظر در چه محیط ها یا رسانه‌ هایی دیده شود. به عنوان نمونه شاید چاپ یک لوگوی سه بعدی یا لوگوی کلاسیک در اندازه های کوچک و روی برگه کاغذ کیفیت مطلوبی نداشته باشد و به این طریق تأثیرگذار واقع نگردد.

زمان

بعضی از لوگو ها تنها در بازه‌ ی زمانی مشخصی تأثیر باشند. به عنوان نمونه لوگوی کلاسیک و یا لوگوی امبلم ممکن است توجه گروه سنی بالا تر را به سمت جود جذب کند و در صورتی که برند شما کیفیت، جایگاه، ایده و محبوبیت سطح بالایی نداشته باشد، حتی بروز رسانی لوگو هم نمی‌ تواند تأثیری روی قدرت برند شما در عصر حاضر بگذارد.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگو حرف a

نکته

بروزرسانی لوگو اتفاقی پر ریسکی می باشد و اگر طراح های متخصصی مسئول انجان آن نباشند، می تواند طرح جدید تأثیر منفی روی اعتبار برند داشته باشد. با در نظر گرفتن طراحی لوگو این موارد، می‌ توانید درک کنید که چه سبک لوگویی برای معرفی برند شما مناسبتر خواهد بود.

لوگو مسکات
لوگو مسکات

اگر طرح مد نظرتان طرح جدیدی نیست، در این سبک لوگو می‌ توانید کم کم عناصر جدیدی را به طرح خود اضافه نمائید. می‌ توان اضافه کرد که لوگو های ترکیبی می‌ توانند برای طراحی لوگو برند ها کاربردی عمل نمایند. ولی نکته‌ ای که نیاز ایت در این مورد به آن توجه نمائید این است که پبا اضافه نمودن عنصر های زیاد، بیش از حد طرح را شلوغ نکنید.

سخن پایانی

دنیای لوگو، یک دنیای بزرگ می باشد. هر یک از سبک های طراحی لوگو در جای خود در صورتی که درست طراحی شوند، می‌ توانند جلوه‌ ی بصری مناسبی برای مخاطب ایجاد نمایند. ولی موضوع حائز اهمیت این می باشد که یک لوگو فقط در جایگاه درست خودش موفق خواهد بود.  لازمه‌ ی یافتن این جایگاه این می باشد که طراح لوگو از انواع سبک های لوگو و البته کاربرد های آن لوگو ها آگاه باشند تا با بررسی اهداف برند و کسب کار و البته جامعه‌ ی هدف، لوگویی متناسب طراحی نماید.

تبریزلوگو مفتخر است که توانسته برای انواع کسب و کار ها لوگویی طراحی کند که در حالی که نوع کسب و کار از آن برند قابل درک است، حس و حال جدید دارد و در ذهن مخاطب باقی می ماند. در صورت تمایل می توانید با مراجعه به بخش پروژه های انجام شده از انواع برند و لوگو های ارائه شده دیدن نمائید.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگو تجاری در تبریز

نمونه کار ها

تماس با تبریزلوگو

1 نظر

به گفتگو بپوندید و نظر خود را به ما بگویید.

لیزر مونالیزاپاسخ
5 شهریور 1402 در 2:41 بعد از ظهر

ممنون بابت مقاله خوبتون دوستم که دنبال لوگو هست این مقاله رو براش فرستادم خیلی مفید بود براش

نظری دهید