بنر-تبلیغاتی

تفاوت لوگو و بنر تبلیغاتی

تفاوت لوگو و بنر تبلیغاتی

زمانی که قصد داشته باشیم با استفاده از بنر ، به تبلیغات در فضای وب بپردازیم ، نیاز است که اطلاعاتی مقدماتی در ارتباط به هر یک از آن را داشته باشیم . یکی از مواردی که اغلب کاربران میان آن ها تفاوتی قائل نمی شوند ، لوگو و بنر می باشند.

لوگو و مشخصه های آن

اساسا لوگو ، تصویری در ابعاد کوچک و با هدف شناساندن وب سایت ها ، شرکت ها و… به سایرین است که اگر بخواهیم در یک کلمه به آن را توضیح دهیم ، هویت بصری نامیده می شود . در واقع لوگو تصویری ترکیبی از اشکال هندسی ، فونت ها و نماد یا سیمبل ها می باشد. با نگاه به یک آرم تجاری ، هویت کاری افراد مشخص می شود.

بنر و تفاوت و شباهت آن با لوگو

بنر ، می تواند حاوی عناصری بیشتری نسبت به لوگو باشد که در فضای بیشتر و به شکل آزادانه تری طراحی می شود. سایز و اشکال طرح های بنری تبلیغاتی متفاوت است و در طراحی بنر محدودیتی نظیر لوگو از این نظر وجود ندارد و شما تبلیغات از طریق بنر کاملا متفاوت از ارم تجاری می باشد . در آگهی های بنر ، اغلب لوگوی هر شرکت یا وب سایت استفاده می شود که اصالت تبلیغات ثابت شود .

شاید ابزارهای بنر دیزاین و لوگو دیزاین ، شباهت اصلی این دو ابزار در عرصه ی تبلیغات می باشد. چنان چه که علاوه بر نرم افزارهای اختصاصی موجود برای هر یک ، با استفاده از فتوشاپ قابل طراحی و اجرای آن ها امکان پذیر خواهد بود .

بیشتر بخوانید  گرافیک رویداد چیست؟
طراحی بنر
طراحی بنر

طراحی بنر تبلیغاتی

بنر یک تکه پارچه که حاوی پیامی برای انتقال است. این پیام می‌تواند یک پیام اطلاع رسانی مانند اعلان یک مراسم مانند انواع همایش‌ها، جلسات، سمینار و … باشد. همچنین بنر می‌تواند به منظور تبلیغ یک محصول و یا یک مکان استفاده شود. در این مقاله ما قصد صحبت درباره بنر  را داریم. بنر تبلیغاتی به عنوان عامل اصلی در نمایش و معرفی یک کسب و کار به مخاطبان و به ویژه به مشتریان بالقوه است.

بنابراین طراحی بنر تبلیغاتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بنر تبلیغاتی بایستی به درستی و با دقت و بر طبق اصول استاندارد، طراحی شود تا بتواند مخاطب را جذب کند. از آنجایی که مخاطب زمان بسیار کمی برای خواندن بنر دارد، به همین دلیل بنر بایستی به نوعی طراحی شود تا در همان زمان کم هم بتواند مخاطب را درگیر کند و به عبارتی دیگر بر روی وی تاثیر لازم را بگذارد. به همین دلیل، طراحی بنر تبلیغاتی کاری نیست که هر فردی توانایی انجام آن را داشته باشد. بلکه نیاز است این کار توسط یک طراح متخصص و حرفه‌ای انجام شود.

اصول طراحی بنر تبلیغاتی چیست؟

در این قسمت به بیان اصول طراحی بنر تبلیغاتی خواهیم پرداخت. بدین منظور رعایت اصول زیر ضروری است:

کم حجم باشد

با توجه به سرعت اینترنت و پهنای باند آن بهتر است از یک بنر کم حجم استفاده کنید.

 یک بنر جذاب طراحی کنید

 برای اینکه یک بنر بتواند در نگاه اول مخاطب را جذب کند، باید جذاب طراحی شده باشد. این جذابیت باید در کلمات، تصاویر و … خلاصه شده باشد.

بیشتر بخوانید  گرافیک محیطی چیست؟

استفاده از رنگ‌ های مناسب

 بهتر است برای طراحی بنر  از رنگ‌ های مناسب استفاده کنید. این رنگ‌ ها باید پیام تبلیغ را به درستی منتقل کنند. به همین منظور طراح باید از روانشناسی رنگ‌ ها آگاه باشد.

از کلمات مناسب استفاده کنید

کلماتی که برای طراحی بنر  استفاده می‌ کنید، باید مفید، مختصر و تاثیرگذار باشد. در طرح از کلماتی استفاده کنید که بتواند مخاطب را درگیر و به عبارتی دیگر جادو کند تا با خیره شدن به کلمات و غرق شدن در آن‌ها با بنر ارتباط برقرار کند و هدف طراح یعنی جذب مخاطب و افزایش مشتری اتفاق بیفتد.

یک فریم یا قاب مشخص برای طراحی درنظر بگیرید

چشم مخاطب تمایل دارد طراحی بنر  را در داخل یک چارچوب مشخص یا قاب منظم که ما از آن با عنوان فریم یاد می‌کنیم، مشاهده کند. در واقع طبق آماری که پس از بررسی‌های فراوان به دست آمده است، مخاطبان به بنرهای تبلیغاتی که دارای قاب و چارچوب مشخص هستند بیشتر جذب می‌شوند تا بنرهایی که فاقد یک قاب یا فریم مشخص هستند.

 

بنر تبلیغاتی

متن باید خوانا باشد

معمولا برای طراحی بنر تبلیغاتی بایستی از 4 خط بیشتر استفاده نشود. همچنین بایستی اندازه عنوان یا تیتر با خود متن تفاوت داشته باشد. علاوه بر این سعی کنید از فونت‌های شکسته، ریز، نازک و به طور کلی فونت‌های نامتعارف استفاده نکنید.

استفاده موثر از انواع انیمیشن‌ها در طراحی بنر تبلیغاتی

استفاده از انیمیشن‌های متحرک تاثیر بسیار خوبی در طراحی بنرهای تبلیغاتی دارد.برای اینکار می‌توان یک بنر تبلیغاتی را که کاملا ایستا طراحی شده است با یک بنر تبلیغاتی که پویا طراحی شده است و یا در کنار المان‌های ثابت خود دارای المان‌های متحرک است را با هم بررسی کنید. قطعا تفاوت را احساس خواهید کرد. علاوه بر این میزان تاثیر گذاری بیشتر بنر متحرک را نسبت به بنر عادی مشاهده خواهید کرد. با طراحی لوگو این توصیفات بهتر است از انیمیشن‌های زیر 15 ثانیه و کوتاه بهره ببرید. همچنین سعی کنید تا انیمیشن از لحاظ محتوا کاملا به پیام بنر مرتبط باشد. از انیمیشن‌های طولانی و بی ربط پرهیز کنید زیرا باعث پرت شدن حواس بیننده ای مخاطب خواهد شد به طوری که مخاطب ممکن است به طور کلی پیام اصلی بنر تبلیغاتی را فراموش کند.

بیشتر بخوانید  طراحی لوگو در کرج

استفاده درست از دکمه‌ ها

در طراحی بنر تبلیغاتی به خصوص طراحی بنر آنلاین و بنر های اینترنتی بهتر است از دکمه‌ های فراخوان یا CTO که مخفف Call To Action است، حتما بهره ببرید. این دکمه معمولا با عباراتی نظیر برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید و یا کلیک کنید تا به صفحه مورد نظر انتقال داده شوید و … نمایش داده می‌شود. به طور کلی این نوع دکمه‌ ها تاثیر زیادی در جذب مشتری و مخاطب دارند البته به شرطی که درست طراحی شده باشند.

افکار خود را به اشتراک گذارید