اصول طراحی لوگو زرد

اصول طراحی لوگو زرد

ویژگی های لوگوی زرد

طراحی لوگو یکی از الزامی ترین مرحله های برندسازی کسب و کار ها می باشد که به آن ها هویت، رسمیت و اعتبار می‌ بخشد. شیوه طراحی و انتخاب رنگ درست برای آن هم از دسته ی چالش‌ های حیاتی در پروسه طراحی لوگو می باشد. این مراحل لازم است به دقت صورت پذیرد. رنگ لوگو تاثیر بالائی بر تصمیم خرید مشتری ها دارا می باشد و احساسات ویژه ای در آن اشخاص ایجاد می سازد. اصول طراحی لوگو زرد استراتژی ویژه ای داراست که برند های گوناگون و نام آشنایی بسیاری در جهان جهت طراحی نماد بصری خود آن را به کار می گیرند. ولی سوال اصلی اینجاست که آیا لوگو زرد برای کسب و کار شما مناسب است؟

رنگ زرد یک رنگ پر انرژی می باشد که نمادی از حس خوش بینی، لذت، دوستی، گرمی و خلاقیت می باشد و به منظور طراحی لوگو، گزینه درستی تلقی می گردد. ترکیب رنگ زرد با سایر رنگها، قدرت تاثیر گذاری لوگو ی شما را به طرز شگرفی می افزاید و تصویر ذهنی مثبتی از آن در ذهن مخاطب ها پدیدار خواهد نمود. در ادامه این بخش، روانشناسی رنگ زرد در طراحی لوگو را مورد بحث قرار خواهیم داد. با تبریزلوگو تا انتهای مقاله اصول طراحی لوگو زرد بمانید.

روانشناسی رنگ زرد در طراحی لوگو

همانطور که اطلاع دارید رنگ‌ ها قادر هستند عاطفه ها و احساسات مثبت و منفی گوناگونی را در افراد پدید آورند. چگونگی درک و احساساتی که یک شخص در رویارویی با یک رنگ خاص در خود حس می کند، تا حد فراوانی به نوع فرهنگ، تربیت و تجارب شخصی وی متکی است. رنگ زرد در گروه رنگ‌ های گرم واقه می گردد و برای خیلی ها، تداعی کننده نور خورشید، آفتاب و فصل پاییز می باشد. رنگ زرد از جمله رنگ‌ های شاد و پر انرژی می باشد که خیلی سریع توجه بیننده را جلب ‌کند. بنابراین طراحی لوگو زرد انتخاب عاقلانه ای می باشد که به ماندگاری تصویر لوگوی یک برند در ذهن مخاطبان کمک عالی خواهد نمود.

رنگ زرد سمبلی از انرژی، لذت، خوش بینی، مثبت اندیشی، ماجراجویی، خلاقیت و نوآوری، نشاط، خردمندی، صمیمیت، دوستی و شجاعت می باشد. ولی در بعضی موقع ها احساس های منفی مثل ترس، غیر منطقی بودن و یا نا امیدی را هم در اشخاص می سازد. رنگ زرد به منظور نشان دادن علامت هشدار و احتیاط کار کرد دارد. به این دلیل که خیلی زود به چشم می‌آید و و توجه مردم را جلب می‌ سازد. از این رو برای نشان دادن احتیاط در چراغ راهنمایی رانندگی از رنگ زرد استفاده شده است. این رنگ همچنین باعثث پیشرفت حافظه و تمایل به ارتباط گیری با اشخاص هم نیز می‌ گردد. جالب است بدانید که رنگ زرد باعث افزایش اشتها و میل انسان ها نسبت به صرف غذا گشته و از این رو اصول طراحی لوگو زرد به عنوان یکی از عالی ترین اصول و گزینه‌ ها برای رستوران‌ ها و فست و فود ها به شمار می آید.

بیشتر بخوانید  تبلیغات اینترنتی چیست؟

اصول طراحی لوگو زرد

اصول طراحی لوگو زرد

به منظور استفاده از رنگ زرد در طراحی لوگو، شیوه ها و راه های بسیاری هست که با الهام از آن ها می‌ توانید یک لوگو زرد جذاب و به یاد ماندنی برای برند خود ایجاد نمائید. برای طراحی لوگو، غالبا سه روش اصلی زیر وجود دارند

  1. لوگو تایپ
  2. لوگو تصویری و
  3. لوگو ترکیبی

انتخاب شیوه طراحی تماما به سلیقه و ترجیح شما وابسته بوده و هیچ پافشاری یا اجباری نه تنها در انتخاب اصول طراحی بلکه در انتخاب رنگ لوگو هم نیست. با وجود این، در صورتی که در زمره آن دسته از کسب و کار هایی هستید که طراحی لوگو زرد را به منظور خلق نماد اصلی و هویت بصری برند خود انتخاب نموده اید، راه های زیر به شما یاری می سازد تا بتوانید لوگوی تموثر تری طراحی نمائید. در ادامه عنصر های گوناگون لوگو که می‌ توانند با رنگ زرد طراحی شوند آورده شده است:

شکل کلی لوگو

تصویر لوگو هم همچون رنگ آن تاثیر بالایی بر جذابیت لوگو دارد.بنابراین لازم است به دقت انتخاب گردد. طراحی لوگو با اشکال هندسی مثل شکل دایره و مربع به عنوان رایج‌ ترین شکل ها جهت خلق لوگو به شمار می آید و عواطفی مثل اعتماد، حمایت، امنیت و ثبات را در مردم ایجاد می کند. بنابراین استفاده از یک مربع یا دایره زرد به عنوان شکل پس زمینه لوگو می‌تواند میزان تاثیرگذاری و قدرت جلب توجه مخاطب را تا حد زیادی افزایش دهد. اصول طراحی لوگو زرد با اشکال هندسی به عنوان پس زمینه و سپس ترکیب آن با رنگ‌ های دیگری مثل رنگ سفید، مشکی، سبز و یا آبی استراتژی رایجی است که توسط بسیاری از برندها مورد استفاده قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید  برندینگ در تبریز

فونت یا تایپو گرافی

به منظور طراحی لوگو زرد حتما اجباری به بکار گیری از این رنگ در بک گراند لوگو نمی باشید. به بیانی دیگر شما قادر هستید فونت و یا تایپوگرافی لوگو خود را به کمک رنگ زرد بسازید. خیلی از برند ها با تسلط به قدرت تاثیر گذاری رنگ زرد بر جلب توجه مخاطب، برای درج اسم خود در لوگو،این رنگ را بکار می برند تا بدین روش بتوانند اسم تجاری خود را در ذهن مخاطب ها حک نمایند. البته استفاده از این تکنیک هم متکی بر انتخاب رنگ درست برای پس زمینه لوگو می باشد.

لوگو مارک یا نماد ها

خیلی از برند ها به منظور طراحی لوگو خود از شیوه های طراحی لوگو ترکیبی که تلفیقی از لوگو تایپ و لوگو تصویری می باشد، استفاده می‌ نمایند. این روش، به عنوان محبوب ترین راه طراحی لوگو می باشد. در لوگو ترکیبی از یک سمبل مربوط با زمینه فعالیت کسب و کار استفاده می‌ شود و در پایین آن هم اسم برند اضافه می گردد. برای اصول طراحی لوگو زرد می‌ توانید به جای بک گراند و یا فونت لوگو، نماد آن را با استفاده از این رنگ طراحی کنید. وجود یک نماد و یا نشان زرد رنگ در لوگو نیز تاثیر بسزایی بر جلب توجه و اعتماد مخاطبان هدف خواهد داشت.

طراحی لوگو زرد برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

سوالی که اکنون ممکن است برایتان پیش آمده باشد این است که طراحی لوگو زرد برای کدام یک از شغل ها انتخاب درستی ایست؟ قبل از جواب دادن به این سوال لازم است بگوییم که شما برای انتخاب رنگ لوگوی خود به هیچ رنگی محدود نمی باشید. به بیانی دیگر برای طراحی لوگو چیزی به نام رنگ درست یا غلط وجود ندارد ولی برخی رنگ‌ ها خیلی راحت‌ تر و بهتر از دیگر رنگ‌ ها می‌ توانند مفهوم برند شما را به مردم برسانند و احساسات مورد نظر شما را در آن افراد ایجاد نمایند. به همین منظور آشنایی با تاثیر روانشناختی رنگ‌ها در برندینگ به شما کمک می‌کند تا بهترین رنگ را برای لوگوی خود انتخاب نمایید. محققان با مطالعه و بررسی تاثیر روانشناختی رنگ زرد بر افراد به این نتیجه رسید‌ند که طراحی لوگو زرد برای مشاغل زیر گزینه بسیار مناسبی است و می‌تواند پیام برند آنها را به خوبی به مخاطبان هدف انتقال دهد. این مشاغل شامل:

  1. مشاغل مرتبط با ساخت و ساز
  2. برندهای تولیدکننده مواد غذایی و رستوران ها
  3. برندهای مرتبط با تکنولوژی
  4. برندهای فعال در حوزه سرگرمی
  5. مشاغل فعال در زمینه حمل و نقل
بیشتر بخوانید  مسکات و تاثیر آن در برندینگ

بنابراین اگر در حوزه‌های بالا فعالیت دارید، طراحی لوگو زرد برای شما گزینه بسیار مناسبی است که می‌تواند پیام برندتان به را به درستی به مخاطبان هدف انتقال داده و اعتماد آنها را جلب نماید.

اصول طراحی لوگو زرد

معروف ترین لوگوهای زرد

حال که با مفهوم روانشناسی رنگ زرد در طراحی لوگو و اصول طراحی لوگو زرد آشنا شدید، در این بخش چندین لوگوی زرد معروف و به یادماندنی را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • لوگو ایرانسل
  • لوگو شرکت پست جمهوری اسلامی ایران
  • لوگو بانک پاسارگاد
  • لوگو مک دونالد (McDonald’s)
  • لوگو اسنپ چت (Snapchat)

جمع بندی

ما در این مطلب اصول طراحی لوگو زرد، روانشناسی رنگ زرد و نکته های مرتبط به راه های طراحی لوگو زرد را بررسی نمودیم. رنگ زرد با مفهوم هایی مثل حس خوش بینی، لذت، دوستی، گرمی و خلاقیت همراه می باشد. و به منظور استفاده در طراحی شغل های فعال در زمینه مواد غذایی، تکنولوژی، سرگرمی و حمل و نقل بسیار عالی است. رنگ زرد رنگی پر انرژی و گرم بوده که استفاده از آن در لوگو به آسانی می‌ تواند توجه مردم را جلب کرده و عواطف مثبتی را در آن ها پدیدار سازد. پس با طراحی لوگو زرد می‌ توانید تصویر ماندگار و خاصی از برند خود در ذهن مخاطبان هدف ایجاد نمائید.

4 نظر

به گفتگو بپوندید و نظر خود را به ما بگویید.

آرا ویژنپاسخ
13 خرداد 1402 در 4:00 بعد از ظهر

رنگ بسیار جذابیه و انرژی میده!

HONARMANDپاسخ
3 تیر 1402 در 6:50 بعد از ظهر
– در پاسخ به: آرا ویژن

دقیقا 🙂

ایلیا نوشپاسخ
7 مرداد 1402 در 10:36 قبل از ظهر

واقعا رنگ زرد قدرت خاصی داره

لیزر مونالیزاپاسخ
9 مرداد 1402 در 2:43 بعد از ظهر

بسیار مفید و جالب بود ب خصوص رمگ جذابش

نظری دهید